Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger SRT8 ACR: okruhová zmije má bratra
26.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čest písmen ACR dosud v barvách Dodge hájil hlavně Viper, současný rekordman Nordschleife. Brzy se k němu ale přidá i stejně laděný Challenger.
Již 1. listopadu otevře své brány velmi specifický autosalon s názvem SEMA. Je zvláštní prakticky vším, na co pomyslíte - pojmenován je po tamní asociaci obchodníků se zvláštním vybavením (Specialty Equipment Market Association), koná se ve městě známém díky docela jiným věcmi než automobilům (Las Vegas), zabývá se výlučně upravenými automobily a otevřený je jen pro odbornou veřejnost. Evropan jej jistě shledá zvláštním i proto, že se zabývá hlavně upravenými automobily nabízenými na americkém trhu, některá vystavovaná díla jsou ale nesporně zajímavá i pro nás. Ať už tím, že jejich základ je „globální” nebo zkrátka proto, že jde o výjimečně zajímavé vozy.
Prvním případem jsou nedávno stručně avizované úpravy pro Fordy Focus a Fiesta, neboť tyto modely se prodávají i u nás, především druhým případem pak bude Dodge Challenger SRT8 s označením ACR. A právě o tom si budeme dnes povídat.
Písmena ACR vám zřejmě připomenou docela jiný americký vůz, o kterém byla v poslední době nezřídka řeč. Jde o Dodge Viper ACR, který je aktuálním držitelem rekordu na Nürburgring Nordschleife mezi sériově vyráběnými vozy se silniční homologací. Challenger ACR vzhledem ke své podstatě tak vysoko namířeno jistě nemá, svému zmijímu bráškovi by se ale jistě chtěl přiblížit více než jen naoko.
Vůz je tedy opět zaměřen primárně na využití na okruhu, přesto si ponechává plnou silniční homologaci, v tom má s Viperem ACR mnoho společného. Vizuálně jej následuje použitím barevných, na zatím jediném oficiálně uvolněném obrázku bílých předních, bočních i zadních částí karoserie kontrastujících s karbonovými „haubnami” a černě lakovanou střechou. Specifický je i červený „rychlý pruh” táhnoucí se přes celé auto a stejně vyvedené kryty vnějších zpětných zrcátek. Když jsme u červené, tentýž odstín dostaly i třmeny kotoučových brzd a také označení ACR na předních blatnících. 20" kovaná kola z lehkých slitin, opět ve specifickém designu, pak vsadila znovu na černou.
Interiér vozu by měl být dalším projevem snahy o spojení účelnosti a atraktivního designu. Svědčí o tom eliminace zadních sedadel, nahrazení výplní dveří karbonovými částmi, instalace dvojice skořepinových sedadel, tříramenného volantu, několika nových „budíků”, nové sady pedálů a obložený palubní desky a středového tunelu opět karbonovým dekorem. Výčet novinek v interiéru pak uzavírá ochranný rám a standardně instalovaný hasící přístroj. Takto tedy vnitřek popisuje výrobce, nahlédnout do něj zatím nemůžeme.
Výše zmíněné prvky vypadají na kvalitní, do značné míry vizuální tuning, u okruhového provedení ale samozřejmě nemohlo zůstat jen u něj. Vůz se tak dočkal upravené aerodynamiky, kompletně přepracovaného podvozku, který je nyní nastavitelný v závislosti na charakteru tratě, nového řešení výfukového potrubí nebo zkráceného řazení. O správný kontakt se silnicí se nově starají pneumatiky Goodyear F1 Supercar známé z vícero amerických sporťáků podobného ražení. Podrobnější Chrysler při popisu technických zatím úprav vozu nebyl, vsadili bychom si ale na to, že příští týden bude sdílnější.
Toto jistě zajímavé dílo by mělo bodovat i cenou, pokud se ovšem někdy dostane do alespoň trochu sériové výroby. Co s ním automobilka zamýšlí se dozvíme snad již příští týden. Jestli ovšem bude na okruhu tak schopné, jak mohou naznačovat písmena ACR, nebo na něm shoří podobně jako raketoplán stejného jména, to zůstane ve hvězdách o něco déle.
Dodge Challenger SRT8 ACR zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31.12.2024 - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31.12.2024 - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024 - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
31.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva