Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger SRT Hellcat odhalil ještě více, zvládne 320 km/h za 1,2 milionu Kč
17.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedm stovek koní pod kapotou Hellcatu, čas zrychlení na stovku 3,5 s a maximálka 320 km/h přijde na 60 tisíc dolarů, v přepočtu 1,2 milionu korun.
První informace ze strany Dodge k novému Challengeru SRT Hellcat uváděly, že kompresorová 6,2litrová V8 bude produkovat přes šest stovek koní. Později jsme se dozvěděli, že to je ve skutečnosti hodně přes 600 koní - konkrétně 716. A také jsme viděli, že ve sprintu na čtvrtmíli porazí nejen konkurenční Camaro ZL1, ale také poslední Corvette ZR1 a to i na sériových pneumatikách Pirelli P Zero. Se sprintovými radiálkami je ještě rychlejší.
Nyní tu máme detailnější specifikace nového muscle caru. Podle Tima Kiniskise, prezidenta automobilky Dodge, se čas zrychlení z nuly na stovku bude u Hellcatu pohybovat okolo 3,5 vteřiny a maximální rychlost má dosahovat 320 kilometrů za hodinu (199 mph). V takovém kalupu přijdou všechna aerodynamická vylepšení Hellcatu jistě velmi vhod.
Upravený motor sdílí s 6,4litrovou verzí 392 Hemi, ze které vychází, jen asi devět procent součástek. Pozměněný je i blok motoru a pracuje v něm kovaná kliková hřídel a také nové písty a ojnice. 2,4litrový kompresor, který jej plní vzduchem, potřebuje pro pohon celých 80 koní. Výkonnější palivový systém zase zvládne motor nakrmit 5,7 litry paliva za minutu - přesně tolik strojovna při plném kalupu spálí. Přesto však, pokud nepojedete jako úplní šílenci, má zvládnout ujet 100 km mimo město za 11,8 litru.
Všechnu tuto sílu je potřeba ukočírovat a k tomu Hellcatu pomůže adaptivní odpružení, nastavitelné ve třech úrovních, a lepší brzdy, jejichž přední kotouče mají 39 centimetrů v průměru. Ty spolupracují s již zmíněnými pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 275/40 ZR20 na všech kolech. Poháněna jsou samozřejmě ta zadní, a to buď přes zesílený osmistupňový automat 8HP90 od firmy ZF, nebo přes manuální šestistupňovou převodovku, odvozenou z té ve Viperu.
Stran vnitřní výbavy očekávejte všechno, co můžete dostat do „standardního” Challengeru SRT, tedy například palubní systém uConnect propojitelný se smartphonem. Kromě toho bude Hellcat disponovat již zmíněnými dvěma klíči, z nichž ten červený nabídne plnou sílu motoru a naopak černý nechá dvě stovky koní spát ve stáji. Ve výbavě také bude tzv. Valet Mode, který omezí výkon a otáčky na 4 000 a bude se rozjíždět na druhý převodový stupeň.
To všechno pochopitelně nebude zadarmo. Dodge plánuje za Hellcat požadovat 59 995 dolarů, tedy asi 1,2 milionu korun. To samozřejmě platí pro Spojené státy, případný dovoz do ČR cenu zvedne o dobrý půlmilion. I tak ale Hellcat bude nejspíš nadlouho nejlevnějším sedmisetkoňovým autem na světě; např. Camaro ZL1 je sice o levnější, ale také nabídne „jen” 580 koní.
Druhý konec nabídky Challengeru pochopitelně není tak výkonný, ale také je rozhodně zajímavý. Nabídka začíná Challengerem SXT, jehož 3,6litrový šestiválec Pentastar nabídne 305 koní a 362 Nm a na stovce by měl být za šest vteřin. Na 100 km mimo město by měl spotřebovat 7,8 litru paliva a Dodge za něj v USA bude chtít 26 995 dolarů, tedy asi 540 tisíc korun; za výbavový balíček Plus bude nutno připlatit tři tisíce dolarů (60 tisíc korun). Dovoz do ČR cenu zvedne o nějakých 230 tisíc.
Osmiválce začínají modelem R/T, který má pod kapotou 5,7litrový motor Hemi o 375 koních a 558 Nm. Ten přijde na 31 495 dolarů (cca 625 tisíc korun) ve standardu, nebo na 34 495 dolarů (cca 685 tisíc korun) s balíčkem Plus, stejným jako v případě SXT. A stejně tak bude u nás ve výsledku o nějakých 250 tisíc korun dražší kvůli dovozu, clu a DPH.
Těsně pod vrcholem stojí bývalý král, model Challenger SRT 392. Jeho 6,4litrová V8 pro rok 2015 posílila, nabídne 485 koní a 643 Nm. To znamená zrychlení na stovku za 4,1 vteřiny a dálniční spotřebu okolo 9,4 litru na 100 km. Tento stroj také nabídne zmíněný Valet Mode a přijde na 45 995 dolarů (cca 915 tisíc korun), po dovozu k nám cca na 1,2 milionu korun.
V amerických showroomech očekávejme nové Challengery zhruba za měsíc. Dodge se těší na příliv loajálních zákazníků - údajně se jich vrátí pro nový model až 78 procent. Troufáme si ale odhadnout, že Hellcat přitáhne ještě spoustu dalších.
Nový Challenger SRT Hellcat nabídne maximálku 320 km/h za 60 tisíc dolarů, černý SRT 392 má 485 koní a přijde na 46 tisíc
Challenger RT nabídne 5,7litrový osmiválec Hemi o 375 koních...
... zatímco silnější SRT 392, dřívější vrchol, má pod kapotou motor o objemu 6,4 litru a 485 koní
Základní Challenger SXT nabídne šestiválec Pentastar o 305 koních a samozřejmě také nejnižší cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel