Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger 2015: širší nabídka, lepší výbava, SRT však nikde
17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Facelift Challengeru přináší řadu vítaných úprav a celou škálu verzí. Všechny motory jsou zatím bez přeplňování, jelikož na verzi SRT se bude ještě čekat.
Newyorský autosalon servíruje novinky s velmi slušnou kadencí a největší pozornost samozřejmě věnuje domácím Amerikám. Populární trojice ponycars tvořená Mustangem a Camarem a Challengerem je opět bohatší, neboť přichází facelift posledního jmenovaného. Detroitský výrobce už nás na něj navnadil před několika dny upoutávkou, na které bylo jasné, že se lehce pozmění vzhled i technika. Ovšem až nyní si severoamerického svalovce v modernizované podobě můžeme konečně prohlédnout pořádně.
Současná generace je na trhu od roku 2008, a tak bylo jasné, že musí přijít facelift. Ten se nese spíše v duchu kosmetických než nějakých radikálních úprav. Největší novinkou je široká nabídka, která čítá dokonce osm různých verzí: SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6,4 HEMI Scat Pack a 392 HEMI Scat Pack Shaker. Všechny se mohou pochlubit revidovaným vzhledem, který odkazuje na ikonický Challenger z roku 1971. Zároveň se úprav dočkal také podvozek, interiér a standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku doplnil Dodge osmistupňovým automatem TorqueFlite.
Nás samozřejmě zajímají nejsilnější verze, což jsou ty, které pod kapotou v podstatě ani příliš neskrývají pohonnou jednotku. Tou je osmiválec HEMI o objemu 6,4 litru (tj. 392 kubických palců), jehož výkon dosahuje 492 koní a 644 Nm, přičemž s novým automatem dokáže Challenger rozjet na stovku zhruba za 4,5 sekundy a čtvrtmíli prolétnout za méně než 12 sekund. Maximální rychlosti údajně dosahuje při 182 mílích v hodině, tedy zhruba při 293 km/h. Obě varianty HEMI, a sice Scat Pack a Scat Pack Shaker, jsou vybaveny dvacetipalcovými hliníkovými koly a brzdami od Bremba.
Další z řady s přídomkem R/T (tedy R/T, R/T Plus, R/T Shaker a R/T Plus Shaker) dostaly méně objemnější osmiválec HEMI, tentokrát s objemem 5,7 litru. Jejich výkon dosahuje až na 380 koní a maximální točivý moment na 556 Nm. Nakonec jsou tu zbývající SXT a SXT Plus s šestiválcovým Pentastarem, jenž z objemu 3,6 litru doluje maximálních 309 koňských sil. Nejvíce samozřejmě fandy zajímalo, jak to bude s přeplňováním a s čím se tedy pochlubí vrcholná verze SRT. Tato varianta však zatím nedorazila. Očekává se však, že přijede na 90 procent vyzbrojena novým motorem Hellcat od Chrysleru, a to s objemem 6,2 litru a přeplňováním kompresorem.
Další novinkou pro Challenger je zástavba elektrického posilovače řízení, který nabízí tři stupně nastavení. Faceliftovaný model si také přiváží upravený podvozek Super Track Pak a systému nastavování dynamiky vozidla s režimem Sport, který umožňuje nastavit účinek posilovače, citlivost plynu a chování automatu do nejostřejší podoby.
Při pohledu na karoserii budete moci modernizovaný Chelly odlišit pomocí rozdělené masky chladiče, LED na denní svícení, přepracovaných zadních světel a výraznější boule na kapotě. Uvnitř se novinka od původního ztvárnění liší vysoko posazenou čalouněnou středovou konzolí, přístrojovým panelem orientovaným na řidiče, hliníkovými rámečky a spoustou nových barev a čalounění (klasická volba Houndstooth nezmizela). Posádku potěší Challenger novým chryslerovským multimediálním systémem Uconnect Access s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou. Druhý, tentokrát sedmipalcový displej je součástí přístrojového štítu.
V nabídce bezpečnostní výbavy je novinkou couvací kamera, adaptivní tempomat, varování před nebezpečím kolize včetně asistentu pro vyparkovávání z řady a také monitoring mrtvého úhlu. Výroba faceliftovaného Challangeru bude probíhat v továrně Brampton v Kanadě a jeho prodeje odstartují už letos na podzim.



























Dodge Challenger ještě musí počkat na novou verzi SRT s kompresorem, údajně bude mít objem 6,2 litru a výkon by mohl dosahovat až na 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 5 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 6 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 8 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 9 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle