Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později

Tohle vážně není dobré. Jde o drahý vlajkový model značky, který se poprvé představil už v roce 2022. Nakonec se měl začít prodávat začátkem roku 2024, ale to se nestalo a dodávky mají teprve začít. Ani tak ale auta nebudou hotová.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později

1.7.2024 | Petr Miler

Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později

/

Foto: Volvo

Tohle vážně není dobré. Jde o drahý vlajkový model značky, který se poprvé představil už v roce 2022. Nakonec se měl začít prodávat začátkem roku 2024, ale to se nestalo a dodávky mají teprve začít. Ani tak ale auta nebudou hotová.

Když Volvo v roce 2022 přišlo s novým modelem EX90 coby nástupcem populární XC90, nebyli jsme ohromeni ničím krom jeho hmotnosti. Vůz vážící v základu přes 2,8 tuny (!) je od pohledu pojízdnou marností, továrnou na provozní neefektivitu, která nepřichází s absolutně žádným převratným řešením. Přesto mělo trvat Švédům až do začátku roku 2024, než tento vůz dostanou na trh.

Nyní se ale píše červenec 2024 a jak možná víte, ani tento neambiciózní plán nevyšel. Automobilka uvedení EX90 na trh měsíce odkládala a až v červnu zahájila výrobu tohoto modelu v závodě ve Spojených státech. Šťastný konec příběhu? Nenechte se mýlit - i když firma měla asi rok a čtvrt na přípravu uvedení auta na trh a vyžádala si další měsíce doladění, dodávky začnou až „ve druhé polovině roku” (bude to dnes nebo za pět měsíců?). A aby toho nebylo málo, první kupci dostanou své vody nehotové, neboť firma ani tak nestihla dokončit veškerý vývoj.

Jak zjistili kolegové z Motor1, švédská automobilka zaslala trpělivým kupcům EX90 dopis, ve kterém uvádí, že některé funkce aut nebudou v době dodání dostupné. Seznam obsahuje zejména některé komfortní prvky a elektronické asistenty. Zcela funkční tak nebude LiDAR zodpovědný za funkce autonomního řízení, nebude fungovat upozornění na auta křížící cestu EX90, k dispozici není asistent zatáčení, Apple CarPlay nebo tzv. obousměrné nabíjení. Dále si majitelé budou muset vystačit s tmavým pozadím infotainmentu a co je „nejvtipnější”, vůz bude ztrácet okolo 3 % kapacity baterií za den kvůli „vysoce pokročilým funkcím”, které poběží na pozadí.

Automobilka má nepřekvapivě v úmyslu chybějící funkce doplnit prostřednictvím vzdálené aktualizace, sama ale předem připouští, že kvůli některým funkcím budou majitelé muset navštívit servis. Přijde nám to jako vtip. Je to jako žerty o produktech typu „DoDo” (dodělej doma) z dob komunistické ČSSR, tehdejší časopis „Udělej/Urob si sám” nebo též dobou frázi o „polotovarech pro domácí dílnu”.

Nevím, měl jsem pocit, že tohle je minulost, že dnes není problém za rok a půl dokončit už představené auto, aby ho zákazníci dostal celé. Asi jsem se mýlil. Není to cesta k diskreditaci tohoto modelu hned na začátku jeho prodeje? V tomto duchu jsme požádali o komentář švédskou centrálu značky, na reakci ale zatím čekáme.


Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později - 1 - Volvo EX90 2022 prvni oficialni sada 04Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později - 2 - Volvo EX90 2022 prvni oficialni sada 07Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později - 3 - Volvo EX90 2022 prvni oficialni sada 08Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později - 4 - Volvo EX90 2022 prvni oficialni sada 23Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později - 5 - Volvo EX90 2022 prvni oficialni sada 27Dodělej doma: Volvo informovalo zákazníky, že jim dodá nehotová auta, „dorazí” je později - 6 - Volvo EX90 2022 prvni oficialni sada 30
Volvo začne s dříve odloženými dodávkami EX90 navzdory tomu, že auto zjevně pořád nedokončilo. Přijde nám to nešťastné. Foto: Volvo

Zdroj: Motor1

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.