Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do služby se hlásí silniční vlak od výrobce Mercedesů, komfortně utáhne 100 tun
25.11.2019 | Petr Miler
Ne každý ví, že výrobce Mercedesů vlastní také firmu produkující nejprodávanější tahače Ameriky. Ta dosud přehlížela segment australských silničních vlaků, teď do něj ale vlétla rovnýma nohama.
V Evropě jsou tzv. silniční vlaky téměř neznámá věc. Žijeme na příliš malém a příliš zalidněném kontinentu protkaném sítí železnic, aby tu taková věc měla smysl, třebaže v první evropské zemi jsou od letoška povolené. Jde ale o jejich docela malou podobu, navíc s provozem standardně možným jen na pár silnicích, v Austrálii panují jiné poměry.
Kombinace rozlehlosti tamního kontinentu s minimální zalidněností a téměř neexistující železniční sítí činí z kamionů ideální způsob přepravy nákladu na dlouhé vzdálenosti. A čím delší jsou, tím lépe. U protinožců takové automobily téměř zcela nahradily nákladní vlaky, a tak se tam extra dlouhé náklaďáky objevují naprosto běžně.
Jejich standardní specifikace jsou velkorysé - silniční vlak se u protinožců může standardně skládat ze dvou, tří nebo čtyř návěsů o délce až 53,5 metru a hmotnosti nejvýše 136 tun, na zvláštní povolení ale mohou na silnice vyjet i „vlaky” delší. Do standardních specifikací se ale nyní trefuje i novinka, jejíž jméno vám pravděpodobně nic neřekne, i když by mělo.
Jedná se o tahač Cascadia od firmy Freightliner. Znát tuto veličinu je žádoucí už proto, že jde o nejprodávanější značku kamionů v USA, která ovládá 38 % tamního trhu. A v neposlední řadě je pro nás podstatné, že ji ovládá koncern Daimler, který je ve světě známý hlavně jako výrobce Mercedesů. V Austrálii dosud Freightliner na trhu silničních vlaků nepůsobil, což je vzhledem k jejich tamnímu významu překvapivé, teď ale do tohoto segmentu vlétl s cílem nabídnout to nejlepší, co v něm lze najít.
Základem novinky se stala americká Cascadie třídy 8, která byla upravena tak, aby zvládla utáhnout až 100 tun. V případě hmotnosti nákladu tedy až na limit možností silničních vlaků, v případě délky ale ano - 53,5 metru je i její maximum. Krom technických změn pak Freightliner prošel i vizuálními a funkčními modifikacemi, je kupříkladu vybaven nově pojatým předním nárazníkem a ochranou spodních částí vozu, protože v Austrálii se ne vždy jezdí po zpevněných silnicích.
Design stroje je klasicky americký, což v Austrálii vadit nebude, zaujme ale svou komfortně pojatou kabinou. Není to vyloženě luxus třídy S, je ale vidět, že za konstrukcí strojí někdo s citem pro noblesu - tolik dřeva a kůže obvykle v tahačích nenajdete, třebaže vládne utilitární uspořádání myslící na primární využití stroje.
Podívejte se sami, s čím nyní Daimler zkouší okouzlit australské speditéry, my už jen dodáme, že tato země - či kontinent - je domovem nejdelších silničních vlaků světa, z nichž některé jsou opravdu monstrózní. Cascadia jde s hlavním proudem, i tak je to ale kus auta.
Freightliner Cascadia je nejnovější silniční vlak od výrobce Mercedesů. Kombinuje velkorysé tažné schopnosti s relativně noblesní kabinou
Zdroj: Daimler
Bleskovky
- Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Martin a "Diggia" jsou mimo hru včera 14:52
- Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary včera 12:34
- Sepang: Na čele po 1. dnu Quartararo před #93 včera 11:27
- Sepang Test - 1. den průběžně včera 11:07
- Začínají testy MotoGP v Sepangu 4.2.2025
Nejnovější články
- K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
před 2 hodinami - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včera - Němci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
včera - Porsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
včera - Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva