Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové velké SUV pro 7 za 335 tisíc Kč vstoupilo do prodeje, odbyt celé značky vystřelilo o 50 procent
10.12.2022 | Petr Prokopec
Tohle je auto, jehož obdobu byste dříve našli v nabídce řady značek, dnes je po něm prakticky veta. Pro nezájem zákazníků to není - nevtíravě pojatý, prostorný vůz s „normálními” spalovacími motory za dobrou cenu je i na dnešním trhu hit, v Evropě se ale neprodává.
Nafta nepatří jen do kamen, racionálně vzato řadě aut padne jako ulitá. Ideálem je třeba v dodávkách, které tak dokážou odvést spoustu nákladu na poměrně dlouhou vzdálenost, a to při udržení nákladů na uzdě. Něčeho takového s benzinovým motorem nelze dosáhnout a s tím elektrickým už vůbec ne. Přesto se však zejména europolitici rozhodli, že právě bateriovým pohonem hodlají diesely nahradit.
Také pro SUV jsou pohonné jednotky spalující naftu jako dělané. Snadněji si totiž poradí s jejich hmotností a velikostí. A pokud se vydáte do terénu, pak oceníte i vysoký točivý moment, který je s diesely spojen. Díky němu totiž nemusíte skončit již na první překážce. Ovšem také v tomto případě dostává logika na frak. Po skandálu Volkswagenu diesely začaly být démonizovány natolik, že je mnozí výrobci poslali definitivně k šípku, ti další pak omezují nabídku aut jimi osazených.
Taková je nicméně situace pouze v Evropě, v Indii zjevně ještě neztratili zdravý rozum. Mahindra totiž nedávno představila nové SUV Scorpio-N, které je z pohledu Evropana pozoruhodně staromilské. Tedy nikoli po stránce designové, v tomto případě se Indové snad ani nemají za co stydět, třebaže od Pininfariny už jsme viděli zajímavější díla. „Škorpión“ se tak sice dočkal proporcí klasických off-roadů, ovšem zároveň byl patřičně aerodynamicky vyhlazen. Rovněž počítá i s LEDkami a chromovou mřížkou, čímž hraje na moderní i luxusní strunu.
Jde tu ale hlavně o techniku. Novinka stále stojí na žebřinovém rámu, se kterým jsou spojeny dvojité lichoběžníky vpředu a zadní pětiprvková náprava s Wattovým přímovodem, to je řešení, které u moderních SUV nevídáme. Standardem je pohon zadních kol, zákazníci si nicméně mohou připlatit i za pohon 4x4. Ten je nicméně spojen pouze s výkonnějšími motory, které jsou primárně dieselové. V základu 2,2litrový čtyřválec produkuje 132 koní a 300 Nm, o které se stará šestistupňový manuál či šestistupňový automat. Totéž platí i o silnější verzi se 175 koňmi a až 400 Nm.
Benzinová jednotka je k dispozici pouze jedna, přičemž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec nabídne 203 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu v případě manuálu, respektive 380 Nm v kombinaci s automatem. Jak jsme nicméně zmínili, roztáčet může pouze zadní kola. Vskutku zde tak máme nadmíru staromilský přístup, načež není překvapením, že Mahindra vůz tituluje jako Velkého tátu všech SUV (The Big Daddy of SUV's). A do prodeje jej formálně pustilo v létě za zajímavé ceny.
Vůz je od té chvíle k dispozici od 1 199 000 rupií (cca 335 tisíc Kč) do 1 919 000 INR (asi 536 tisíc), což jsou z pohledu Evropana ceny přímo snové. Automobilka se hned chlubila obrovským množstvím objednávek, teď už ale vidíme reálná prodejní čísla. V listopadu se dodávky Scorpio-Nu (skloňovat se dá toto slovo lecjak...) teprve rozjely a automobilka je sčítá s původním modelem Scorpio, který nadále zůstává v prodeji. Nevíme tedy na vůz přesně, kolik aut se prodalo, je ale jasné, že za celkem 6 455 prodanými vozy jen za listopad stojí hlavně novinka, neboť prodeje modelu se takto meziročně vyšvihly o 91,54 %. A hlavně tento vůz tak napomohl i vyššímu odbytu Mahindry jako takové, která vzrostla o 56 %. Automobilka přitom slibuje, že až se prodeje rozjedou pořádně, což se má stát teprve v následujících týdnech, teprve uvidíme, o jaký hit půjde. Jsme na to zvědavi, na stole jsou prodeje až v řádu desítek tisíc aut za měsíc.
Pro dnešek lze dodat už jen tolik, že Scorpio-N měří 4 661 milimetrů na délku a počítá s rozvorem 2 751 mm. Jde tak o SUV velikosti Škody Kodiaq, které standardně disponuje třemi řadami sedadel a sedmi místy k sezení. Pokud ovšem zákazníci zatouží po vyšším luxusu, mohou zvolit šestimístné provedení s „kapitánskými“ křesly uprostřed. V obou případech bude možné počítat s 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 7palcovou obrazovkou multimédií, které podporují více než 70 aplikací.
Pokud přidáme zmínku o šesti vzduchových vacích, monitoringu tlaku v pneumatikách, detekci únavy řidiče a další plejádu bezpečnostních či asistenčních systémů, pak se snad ani nemusíme ptát, zda by se tohle auto chytlo i v Evropě - při takové ceně by bylo jistě hitem i zde. Se starým kontinentem nicméně Indové nepočítají, protože zdejší politické klima taková auta z trhu vytlačuje, váš zájem nebo nezájem je druhotný.
Mahindra Scorpio-N je nové indické SUV o velikosti Škody Kodiaq. Oproti ní však startuje asi o půl milionu korun níže, vysokému zájmu o něj se tak skutečně nelze divit. Foto: Mahindra
Zdroj: Mahindra
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
včera - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
19.9.2024 - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Königa čeká závěrečný víkend v šampionátu IDM včera 21:22
- Pecco Bagnaia v novém rekordu včera 20:38
- Na čele je Alex Lowes s Kawasaki včera 19:00
- Superpole získal Huertas, 12. Vostatek včera 18:03
- Po pátku na čele Arbolino, 12. Salač včera 15:00
Nejnovější články
- Němci po prázdninové cestě s obyčejným rodinným dieselem jasně vidí, kde VW udělal chybu
před 9 hodinami - Nová firma Renaultu na spalovací motory má prvního cizího zákazníka, s agregátem „od Koně” se ale Evropě vyhne
před 11 hodinami - Šéf Stellantisu ani pod tíhou hroutících se prodejů Maserati nechápe, kde udělal chybu, auta nabízí zaměstnancům
včera - Po Německu došlo i na Čínu. VW po sérii neúspěchů zavře továrny na svém největším trhu, Škoda má úplně skončit
včera - Nový limitovaný Mercedes oslavuje roky proher ve Formuli 1, zaujme jen tím, jak okatě zkouší tahat z lidí peníze
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva