Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 | Petr Miler
Měl to být symbol nové doby a ukázka toho, co přijde v momentě, kdy se dnešní „silniční tanky” v podobě velkých luxusních SUV lidem omrzí. Nebude ničím z toho, projekt Maybach Ultimate Luxury je mrtvý.
Mercedes vždy byl velmi pokrokovou automobilkou, pokud nebyl tou vůbec nejpokrokovější ze všech. S ideou osobního automobilu nakonec přišel jako první a od té doby si udržoval náskok oproti zbytku světa, chce se říci s trochou nadsázky. Na jeho přelomová řešení v oblasti techniky či elektroniky si jistě vzpomenete, Němci ale neměli problém ani s vymýšlením nových karosářských stylů. Však vzpomeňme třeba tzv. čtyřdvéřová kupé, to byl primárně jejich nápad.
V posledních letech se ale stuttgartská automobilka těžce hledá. Její nesmyslná, dnes naštěstí už z velké části odpískaná sázka na ryzí elektromobilitu byla třešinkou na dortu, která ukázala, jak moc jsou dnes u Mercedesu odtrženi od reality. Projevem toho byl i extrémní downsizing a hybridizace sportovních modelů, také v případě nových typů aut ale třícípá hvězda začala sahat do prázdna.
Důkazem toho budiž auto, které firma poprvé představila v roce 2018. Šlo o Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, koncept vozu, který měl nahradit SUV. Podle některých SUL (kříženec SUV a Limuzíny), podle jiných SUS (Sport Utility Sedan) byl vysokým, těžkým, designově opulentním, v detailech kýčovitým sedanem, který mohl na první dobrou učarovat leda Rusům a Číňanům. Jenže z Ruska se Mercedes musel stáhnout a Číňané se dnes snaží tolik nevyčuhovat z davu, a tak je s Maybachem Ultimate Luxury amen.
Informuje o tom německý Handelsblatt s odvoláním na své obvykle dobře zorientované zdroje. Mercedes měl celý projekt odpískat s tím, že by byl velmi nákladný a zájem o výsledný vůz nejistý. Nepochybujeme o tom, že by si tohle auto nějaké kupce našlo, ale pokud má Mercedes aspoň trochu soudnosti, s tímhle nemohl chtít spojit své jméno. Byla a je to nenápaditá obluda podivných tvarů, jde jen o symbol nabubřelosti neopřený o cokoli jiného krom své bizarnosti.
Připomeňme, že s délkou 5 260 mm šlo o opravdu velké auto, které na palubě přetékalo luxusem a technologiemi. Nesmysl to byl nejen koncepčně a vizuálně, ale i technicky - o pohon auta se staraly čtyři elektromotory o celkovém výkonu 760 koní, které živil jen 80kWh akumulátor. Auto se tak dočkalo více kritických než obdivných ohlasů a tušíme, že jeho předčasného skonu bude přinejmenším v Evropě litovat málokdo.
Mercedes již v roce 2018 odhalil koncept Maybach Ultimate Luxury, v roce 2020 měl namířeno do sériové výroby jako možná náhrada dnešních luxusních SUV. Nakonec se ale sériové produkce nedočká, automobilka celý projekt v rámci jakéhosi návratu k racionalitě odpískala. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
včera - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva