Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínská Škoda Kodiaq, český vůz překonává zavazadelníkem i cenou
2.1.2020 | Petr Prokopec
Škody prosluly velikostmi svých zavazadelníků, které jsou obvykle těmi největšími v jejich třídách, Číňané ale zjevně dokážou nabídnout více za méně i v tomto ohledu. Inovované Chery Tiggo 8 pobere v základu 892 litrů a teď míří i do Evropy.
Čínské automobilky již nějaký ten pátek využívají Rusko jako vstupní bránu do Evropy. Není přitom nijak těžké uhodnout, proč se tak děje - emisní normy obou zemí jsou na velmi podobné úrovni. Ač tedy Číňané již své novinky vyvíjí s ohledem na bezpečnostní standardy starého kontinentu, v rámci hnacích ústrojí jsou trochu pozadu. I proto ostatně druhá vlna jejich pokusu o evropský trh bude spojena až s elektrifikací. A než na ni dojde, poslouží Rusko jako testovací stolice evropského vkusu.
Teď za hranice své domoviny vyráží automobilka Chery, která letos začne na ruském trhu prodávat model Tiggo 8. Pokud se podíváme na rozměry (délka 4 700 mm, šířka 1 860 mm, výška 1 705 mm), můžeme jej brát jako jasného konkurenta Škody Kodiaq. Oproti českému SUV je čínský zástupce delší i vyšší, v rámci šířky však prohrává. Mnohem podstatnější však je, že druhé housle hraje také v případě rozvoru, který se natáhl „jen“ na 2 710 milimetrů.
Tyto drobné nuance se podepsaly zejména na zavazadlovém prostoru, tedy na oblasti, kde Škoda dosud jednoznačně dominovala. V porovnání s Chery však její náskok není tak jednoznačný, neboť při sklopení všech sedadel kromě přední řady sice Kodiaq dokáže pobrat 2 065 litrů oproti 1 930 litrům čínské konkurence. Tiggo v základu nabízí 892 l, zatímco v případě Škody tu máme pouze 720 litrů, a to za předpokladu, že prostřední lavice je posunuta dopředu.
Ještě zajímavější je skutečnost, že Kodiaq je s výše zmíněnou hodnotou spojen v případě pětimístné verze, při volbě sedmimístného provedení je třeba počítat jen z 560 litry. Tiggo 8 však onen náskok má spojený se třemi řadami sedadel, zapadnutí té úplně poslední do podlahy je tedy nejspíše vyřešeno lépe než v českém případě. I proto, že Chery počítá vždy pouze s pohonem předních kol.
Je navíc nutné dodat, že v rámci příchodu vozu do Ruska ještě dojde ke zlepšení úložné kapacity. Na domácím trhu je Tiggo 8 prodáváno striktně v sedmimístném provedení, za svými hranicemi ale bude k dispozici i v pětimístné verzi. Kapacita zavazadelníku by tedy mohla ještě narůst, zatímco cenu by to popohnalo směrem dolů.
Rusko vydalo vozu povolení k prodeji, který potrvá minimálně do roku 2022. Mimo svou domovinu přitom Tiggo 8 míří vybavené pouze jedním motorem, a sice silnější dvoulitrovou přeplňovanou jednotkou, jež byla naladěna na 170 koní a 250 Nm točivého momentu. S tímto agregátem je výlučně spjata automatická převodovka CVT, na čínském trhu pak zákazníci mohou sáhnout i po jedna-pětce a manuálu.
Po stránce výbavové tu máme především trojici displejů, kdy za volantem najdeme 7palcovou obrazovku, na vrcholku středové konzole pak 10,25palcovou a na jejím spodku 8palcovou určenou k ovládání klimatizace či dvoufázového ohřevu sedadel. Všechny jsou součástí standardu, stejně jako šestice airbagů. Za panoramatickou střechu či otevírání víka zavazadelníku pomocí „kopance“ je ale třeba připlácet.
S cenami se Číňané drží tradičně při zemi a Tiggo 8 není výjimkou, v domácích cenících vidíme cifry mezi 98 800 a 142 800 yuany, tedy asi 321 a 464 tisíci Kč, za to Škoda neprodává žádný Kodiaq. Na ceny vozu pro ruský trh si ještě musíme počkat.



Chery Tiggo 8 míří do Ruska již v lehce modernizované podobě...
...která oproti modelovému roku 2018 přináší přepracované LEDky pro denní svícení či centrální obrazovku
Zdroje: Chery, Drom
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 50 minutami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejčtenější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
11.2.2025„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva