Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo
13.2.2024 | Petr Prokopec
To, nač se díváte, není nový Lexus, ale čínské auto, které myšlenku prémiové divize japonské Toyoty dotáhlo ještě „dál”. Novinka od GAC bude brzy k mání i na starém kontinentu.
Není žádným tajemstvím, že se čínským značkám v Evropě daří stále víc. Patrné je to všude, nejvíce ale v Risku, kde loni získaly 47procentní podíl na trhu, pochopitelně i díky sankcím, které aktivity automobilek jako Škoda, Volkswagen, Renault, Nissan, Hyundai, Kia či Toyota v zemi více či méně neutralizovaly. Ekonomická opatření zavedená mezinárodními mocnostmi ovšem nepřiměly Kreml k ukončení invaze na Ukrajině a ani tamnímu publiku nesebraly touhu koupit si nový vůz. Jen zákazníky odvály od zavedených značek k těm, z nichž mnohé před pár lety ještě neexistovaly či se věnovaly něčemu zcela jinému.
Taková automobilka GAC patří k těm déle fungujícím, založena byla již v roce 1955. Ovšem ještě před nějakými patnácti lety produkovala zhruba jen půl milionu aut ročně, což je na trh s více než miliardou lidí malé číslo. Od té doby šel nicméně výrobce nahoru, ostatně stejně jako jeho konkurenti. Mimo jiné i za pomoci Evropy, kam aktuálně míří minivan M8 druhé generace. Ta byla v Číně odhalena již před dvěma lety, a to pod značkou Trumpchi, která se dříve soustředila na sedany. Momentálně nicméně téměř celé její portfolio tvoří SUV a právě MPV.
M8 na první pohled působí jako Lexus LM, což asi nebude náhoda - první generace japonského minivanu se ukázala již v roce 2019 a byla určena právě pro Čínu. Rusové se mohou těšit na venkovní design vycházející z verze Master Edition odhalené loni, které se oproti základu liší jak tvarem čelní masky, tak i světlomety. Tyto nuance nicméně nemají vliv na rozměry vozu, na délku mu tak vždy naměříme 5 212 milimetrů, na šířku 1 893 mm, na výšku 1 823 mm a v rámci rozvoru 3 070 mm.
Blíže i našim končinám se toto MPV dostane zatím jen s jediným motorem, a sice s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten nicméně oproti Říši středu poskytuje místo 252 pouze 231 koní. Jejich přenos dopředu pak bude mít osmistupňový automat. Zrovna závratnou dynamiku tedy nelze očekávat, o tu ale u MPV obvykle nejde. Podstatný je interiér, který má v tomto případě ubytovat až sedm cestujících včetně řidiče. Standardem pak bude klimatizace, přední či boční airbagy nebo panoramatická střecha.
V Číně je provedení Master Edition považováno za luxusní, osazené je tedy třeba koženým čalouněním či elektricky ovládanými křesly s podnožkami ve druhé řadě. Kolik se toho nakonec dostane na starý kontinent, je v tomto ohledu otázkou, stejně jako je zatím neznámá cena. V Číně auto startuje na 179 800 CNY, což je jako obvykle relativní láce - za asi 586 tisíc Kč v Evropě dnes nic podobného zdaleka nekoupíte. Dá se ale čekat, že „mimočínské” ceny budou vyšší.
Do Evropy míří nové MPV M8, přičemž vzhledově bude odpovídat čínské verzi Master Edition, která... Foto: GAC
...se oproti základu liší jinou maskou a světlomety. Uvnitř pak oba modely již necílí tak nízko jako předchozí generace. Foto: GAC
Zdroj: GAC
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 2 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 5 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis