Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy dorazilo první dostupné SUV-kupé, když už ji Škoda Kodiaq GT minula
24.5.2019 | Petr Prokopec
Musíte zamířit k některé k prémiových značek, pokud zatoužíte po SUV, které tvary své karoserie připomíná kupé. Škoda Kodiaq GT by to řešit mohla, ale neřeší, Renault Arkana je tomu alespoň o trochu blíž.
Obliba SUV nepřestává polevovat. Dle Nissanu sice tato móda brzy skončí, nicméně je otázkou, jestli se to skutečně stane. Pohled na prodeje tomu zatím nenasvědčuje, a tak stále více značek přichází se stále větším množstvím novinek. Výjimkou není ani Škoda, její nejzajímavější SUV si ale bohužel koupit nemůžete. Kodiaq GT je totiž k dispozici pouze na čínském trhu, přitom by šlo o prakticky o jediný vůz tohoto ražení z dílen mainstreamových značek. Alternativou budiž dnešní novinka, která sice zatím též nemíří do prodeje v České republice, k mání ale bude aspoň v Evropě.
Představit si můžeme nový Renault Arkana, který zcela nepokrytě čerpá inspiraci zejména u mnichovské X6 a X4, průkopníky SUV tohoto ražení. Oproti nim i Kodiaqu GT je ale francouzská novinka menší - Renault zatím nevyrukoval s podrobnou tiskovou zprávou, nicméně zmínil, že novinka bude měřit na délku 4,54 metru. Mnichovský i česko-čínský model jsou na tom o zhruba dvacet centimetrů lépe, Arkana je však poráží v jiném ohledu - pro ruské cesty navíc podstatnějším. Světlá výška francouzského vozu totiž narostla na 208 milimetrů, pročež je jedna z největších v segmentu. Renault k tomu navíc přihazuje velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu.
Novinka kromě toho dostala do vínku i platformu B0+, která vychází z architektury užívané Dacií Duster a Renaultem Kaptur. Počítat tedy můžeme s pohonem všech čtyř kol, s nímž bude spárován nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 150 koní a 250 Nm točivého momentu, jenž dostane na starosti automat X-Tronic. S touto převodovkou přitom průměrná spotřeba činí 7 l/100 km.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde nechybí multimediální systém Easy Link doplněný 8palcovým displejem. Technici měli minimalizovat vibrace a hluk přenášené do interiéru, o jakékoliv zbývající nevábné tóny by se pak měl postarat audio systém Bose. Značka dále již ve standardu počítá s ambientním podsvícením či klimatizací, kromě toho může řidič za pomoci technologie Multi-Sense volit mezi třemi jízdními režimy Eco, Sport a MySense.
Arkana je zároveň ideálně vybavena na nepříliš příznivé ruské počasí, neboť vyhřívaná jsou jak obě přední sedadla, tak i volant. Vzadu se pro změnu nachází podélně posuvná lavice, objem zavazadelníku lze tak navýšit ze standardních 508 litrů až na 1 333 litrů při sklopení opěradel. Bezpečnostní výbavu pak zastupuje třeba souprava kamer monitorujících okolí celého vozu, detekce aut ve slepém úhlu či parkovací senzory.
Tím jsme se dostali prakticky na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že objednávkové knihy se otevřou letos v létě. Ceny jsou ovšem známé již nyní, tedy alespoň v případě zaváděcího modelu, který se dočkal nabušené výbavy Edition One. V kombinaci s pohonem předních kol je přitom Arkana k dispozici od 1 419 990 rublů (cca 510 460 Kč), při přepřáhnutí na čtyřkolku pak musíte zaplatit o 80 tisíc rublů (28 760 Kč) více. To je zajímavá nabídka a velmi bychom se divili, kdyby Renault Arkanu - nebo srovnatelný vůz jiného jména - nenabídl i ve zbytku Evropy. Jsme si docela jisti, že na něco jako dostupné SUV-kupé tu spousta lidí čeká.
Renault Arkana míří na ruský trh, posléze by v lehce obměněné formě měl být k dispozici také v Koreji
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis