Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach
30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dalo se čekat, že Stephan Winkelmann nejde do Audi proto, aby si hrál s ne až tak viditelnou divizí. „Jeho” Audi Sport tak nyní roste na významu a chce víc.
V důsledku dieselového skandálu se celý koncern VW Group otřásá v základech. Nejpatrnější to je u Audi, které se již muselo stáhnout ze světa Le Mans. Na svou premiéru i budou muset o chvíli déle počkat příští generace A3 a zcela nového crossoveru Q4, neboť technici značky musí pomoci „žehlit“ problematický software. Mohlo by se tedy zdát, že se čtyřmi kruhy v nejbližších letech nebude žádná legrace. Pravdou je ale kupodivu přesný opak.
Ve spojitosti s ukončením závodního programu WEC dochází k přeskupení u divize Audi Sport. Pod její křídla přechází i divize Quattro GmbH, které mělo dosud na starosti výrobu modelů RS. Nyní ale vše bude propojeno s dalšími aktivitami, jež spočívají ve vývoji a produkci modelu R8, zákaznických závodních speciálech, mezi něž se řadí třeba RS3 LMS, programem Audi Exclusive a prodejem lifestylových doplňků.
Celá tato divize bude mít nadále své ústřední v německém Neckarsulmu se Stephanem Winkelmannem u kormidla. Někdejší šéf Lamborghini přitom nedávno oznámil, že během příštích osmnácti měsíců se portfolio modelů RS zdvojnásobí. Ke stávajícím derivátům RS3, RS Q3, RS6, RS7, TT RS, R8 a S8 plus tak přibude dalších osm vozů, s nichž však ani jeden nebyl konkretizován.
S ohledem na modernizaci běžné nabídky lze ovšem očekávat, že mezi novinky budou zcela jistě patřit modely RS4 a RS5. První zmíněný by měl dorazit jako sedan i kombík, druhý pak jako kupé a kabriolet. Pokaždé je však můžeme počítat jen za jednoho. Dále se mluví o ostřejších variantách SUV Q5 a Q7, tím jsme ale pouze v půlce expanze.
Provedení RS6 Allroad již berte pouze jako čirou spekulaci, stejně jako ještě ostřejší R8. Na druhou stranu ovšem nic nevylučuje jejich příchod. Winkelmann dále uvedl, že novinek může být nakonec ještě více, pokud bude zaručen jejich prodejní úspěch a pokud se takové modely dostanou do závěrečné fáze svého výrobního cyklu.
Divize Quattro GmbH byla založena v roce 1983, aby vzkřísila úspěch „stříbrných šípů“ ze 30. let minulého století. Tradice modelů RS pak odstartovala o jedenáct let později, kdy na svět přišlo Audi RS2 Avant. S jeho vývojem pomáhalo Porsche, které rodinné kombi přetransformovalo na zabijáka supersportů.
Pod hlavičkou Audi Sport by nyní divize měla rozšířit počet dealerství ze stávajících 370 na přibližně 600, a to již do konce příštího roku. To má samozřejmě napomoci ve zlepšení prodejů, které navýší zisk a tedy i již zmiňované šance na příchod ještě členitější expanze. Jak jsme tedy řekli, i přes aktuální nepopulární kroky s Audi ještě bude veselo.
Pod divizi Audi Sport nyní patří prakticky vše, co v nabídce německé automobilky sportem jen zavání - a to včetně lifestylových doplňků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 3 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 6 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva