Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach
30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dalo se čekat, že Stephan Winkelmann nejde do Audi proto, aby si hrál s ne až tak viditelnou divizí. „Jeho” Audi Sport tak nyní roste na významu a chce víc.
V důsledku dieselového skandálu se celý koncern VW Group otřásá v základech. Nejpatrnější to je u Audi, které se již muselo stáhnout ze světa Le Mans. Na svou premiéru i budou muset o chvíli déle počkat příští generace A3 a zcela nového crossoveru Q4, neboť technici značky musí pomoci „žehlit“ problematický software. Mohlo by se tedy zdát, že se čtyřmi kruhy v nejbližších letech nebude žádná legrace. Pravdou je ale kupodivu přesný opak.
Ve spojitosti s ukončením závodního programu WEC dochází k přeskupení u divize Audi Sport. Pod její křídla přechází i divize Quattro GmbH, které mělo dosud na starosti výrobu modelů RS. Nyní ale vše bude propojeno s dalšími aktivitami, jež spočívají ve vývoji a produkci modelu R8, zákaznických závodních speciálech, mezi něž se řadí třeba RS3 LMS, programem Audi Exclusive a prodejem lifestylových doplňků.
Celá tato divize bude mít nadále své ústřední v německém Neckarsulmu se Stephanem Winkelmannem u kormidla. Někdejší šéf Lamborghini přitom nedávno oznámil, že během příštích osmnácti měsíců se portfolio modelů RS zdvojnásobí. Ke stávajícím derivátům RS3, RS Q3, RS6, RS7, TT RS, R8 a S8 plus tak přibude dalších osm vozů, s nichž však ani jeden nebyl konkretizován.
S ohledem na modernizaci běžné nabídky lze ovšem očekávat, že mezi novinky budou zcela jistě patřit modely RS4 a RS5. První zmíněný by měl dorazit jako sedan i kombík, druhý pak jako kupé a kabriolet. Pokaždé je však můžeme počítat jen za jednoho. Dále se mluví o ostřejších variantách SUV Q5 a Q7, tím jsme ale pouze v půlce expanze.
Provedení RS6 Allroad již berte pouze jako čirou spekulaci, stejně jako ještě ostřejší R8. Na druhou stranu ovšem nic nevylučuje jejich příchod. Winkelmann dále uvedl, že novinek může být nakonec ještě více, pokud bude zaručen jejich prodejní úspěch a pokud se takové modely dostanou do závěrečné fáze svého výrobního cyklu.
Divize Quattro GmbH byla založena v roce 1983, aby vzkřísila úspěch „stříbrných šípů“ ze 30. let minulého století. Tradice modelů RS pak odstartovala o jedenáct let později, kdy na svět přišlo Audi RS2 Avant. S jeho vývojem pomáhalo Porsche, které rodinné kombi přetransformovalo na zabijáka supersportů.
Pod hlavičkou Audi Sport by nyní divize měla rozšířit počet dealerství ze stávajících 370 na přibližně 600, a to již do konce příštího roku. To má samozřejmě napomoci ve zlepšení prodejů, které navýší zisk a tedy i již zmiňované šance na příchod ještě členitější expanze. Jak jsme tedy řekli, i přes aktuální nepopulární kroky s Audi ještě bude veselo.

















Pod divizi Audi Sport nyní patří prakticky vše, co v nabídce německé automobilky sportem jen zavání - a to včetně lifestylových doplňků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 2 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 3 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 5 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 6 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 15:57 - northwind
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha