Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dealerství Fordu v Evropě začnou postupně mizet, automobilka toho prodává moc málo na to, aby je uživila
20.6.2023 | Petr Prokopec
Dosavadní kroky Fordu přivedly automobilku od desíti k pěti, nyní míří pomalu k nule. Omezování dealerské sítě znovu roztočí spirálu propadu prodejů, se kterou se modrý ovál potýká už pěkných pár let.
Gastronomie v mnohém připomíná automobilovou branži, neboť i v rámci tohoto oboru se podniky dělí na ty lidové a prestižní. Rozdíl snadno poznáte už podle jídelního lístku. V prvém případě je hodně dlouhý a značně členitý, přičemž veškeré pokrmy sjednocují nízké ceny. V tom druhém si můžete vybrat jen z několika málo položek, kdy za každou utratíte pomalu týdenní výdělek. V té chvíli nicméně nezaplácnete pouze břicho, nýbrž si každá vaše buňka užije malý kulinářský zázrak.
Ford byl donedávna ekvivalentem oné lidové kuchyně. U modrého oválu jste tak mohli nakupovat za nízké ceny a vybírat ze širokého množství aut všeho druhu. Výdělek na každém z nich pak sice nebyl enormní, ovšem automobilka měla stálou a loajální klientelu, která u ní nakupovala opakovaně. Vedoucí manažeři se nicméně rozhodli, že takové strategie jim příliš nevyhovuje. A rozhodli se, že Ford začnou směřovat do vyšších pater trhu, kde jsou vyšší marže.
Na úspěch nicméně nedošlo, což není překvapivé. Však kdyby taková vesnická hospoda začala nabízet wagyu, může taktéž počítat s fiaskem. Oni manažeři se nicméně nechytli za nos, místo toho rozhodli, že když už Ford nemá úspěch s tradičními modely, které začaly být příliš drahé, pak je jednoduše vyřadí z nabídky. A rovnou u toho začnou tlačit elektrický pohon místo toho spalovacího. Modrý ovál tak odstartoval sérii změn, jaká v historii značky nemá obdoby.
Martin Sander, šéf evropské divize Fordu, nicméně uvedl, že dosavadními kroky Američané nekončí. Další vývoj je pak vlastně jen logický. Ford totiž chce primárně prodávat auta, která budou stát více než jeden milion korun. Cílová klientela pro takové portfolio je ovšem citelně menší, než je tomu v případě mainstreamové produkce startující na pár stovkách tisíc korun. Ford se tedy neloučí pouze s ikonami jako Fiesta či Mondeo, zejména v Evropě začnou postupně mizet i dosavadní dealerství značky, neboť automobilka toho už dnes prodává moc málo na to, aby je všechny uživila.
„Naše dealerská síť je příliš velká, potřebujeme restrukturalizaci,“ uvedl Sander s tím, že „ideálem je síť menší, ovšem stále natolik velká, aby dosáhla na zákazníky napříč celou Evropou“. Řadu showroomů tedy čeká konečná, přičemž dle evropského šéfa značky již prodejci byli o chystaném vývoji informováni. Že jen málokdo přijal dané oznámení s nadšením, asi nemusíme dodávat. Zda budou následovat i nějaké soudní pře, je nicméně v tuto chvíli ve hvězdách.
Poměrně jednoznačně se však začíná rýsovat další osud Fordu. Z někdejšího impéria, jehož součástí byly i prémiové značky jako Aston Martin, Jaguar, Land Rover či Volvo, se zjevně zakrátko stane jedna z nejmenších globálních automobilek. Jako taková má ovšem v nadcházející elektricko-digitální éře menší, nikoli větší šance na přežití. Zatímco tak ještě před dvaceti lety modrý ovál kupoval vše kolem, nyní mu spíše hrozí, že skončí jako něčí akvizice.
![Dealerství Fordu v Evropě začnou postupně mizet, automobilka toho prodává moc málo na to, aby je uživila - 1 - Ford Saarlouis ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dealerství Fordu v Evropě začnou postupně mizet, automobilka toho prodává moc málo na to, aby je uživila - 2 - Ford Saarlouis ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dealerství Fordu v Evropě začnou postupně mizet, automobilka toho prodává moc málo na to, aby je uživila - 3 - Ford Saarlouis ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Před dvaceti lety byl modrý ovál jedním z největších automobilových impérií na světě. Za pár let ale nejspíše půjde o jednoho z nejmenších globálních výrobců vůbec. V Evropě bude nyní zavírat existující dealerství Foto: Ford
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Porsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
před hodinouUž i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
před 3 hodinamiČínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 4 hodinamiAston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
před 6 hodinamiMajitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva