Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Indičtí návrháři se patrně nechali inspirovat předválečnými stříbrnými šípy Auto Unionu. Dvanáctiválec Audi před zadní nápravou Tornada ale jezdí na naftu.
Stylistické studio DC Design existuje pod vedení Dilipa Chhabria od roku 1993 a nebýt jeho schopnosti protlačit své šíleně výstřední koncepty na ženevský autosalon, pravděpodobně bychom o této společnosti mnoho nevěděli. Opak je ale pravdou, takže se po modelu DC Avanti můžete pokochat, jak by vypadaly sportovní crossovery, kdyby automobilovému průmyslu vévodila Indie a ne Německo.
Nový prototyp nazvaný Tornado zčásti vychází z dva roky starého dvoudveřového konceptu Imperator. Podle tvůrce má ztělesňovat supersport křížený s SUV, což podle siluety vypadá jako nesmysl. Asi ale jen do chvíle, než si podle kol uvědomíte jeho velikost - Tornado s uspořádáním sedadel 2+2 jezdí na osmadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 325/25 R28.
Netušíme, jestli je modrý mastodont pojízdný, ale pokud jsme to správně pochopili, DC Tornado by mělo mít uprostřed umístěný naftový dvanáctiválec Audi o objemu 6,0 litru, který má v sérii 500 koní a 1 000 newtonmetrů. Pro potřeby tohoto stroje byly obě veličiny navýšené o pětadvacet procent a to by znamenalo, že všechna čtyři kola jsou prostřednictvím sekvenční převodovky roztáčené výkonem 625 koní a nejvyšším točivým momentem 1 250 newtonmetrů.
Designové studio říká, že jejich koncept se čtyřmi individuálními sedadly nastavitelnými pomocí vzduchových polštářů má veškeré ovládání - včetně řízení a brzd - vyřešené „po drátech“, anebo též drive-by-wire. Podle zpracování kabiny s multimediálním rozhraním nazvaným „iDCdrive“ a též exteriérových detailů bychom to ale tipovali spíše na hezké přání autorů než skutečný, provozuschopný automobil. Díky bohu...










Proporce vozu poněkud maskují, že Tornado stojí na kolech o průměru 28 palců
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nečekaný trumf Triumphu, 10. Vostatek 08:00
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB