Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Indičtí návrháři se patrně nechali inspirovat předválečnými stříbrnými šípy Auto Unionu. Dvanáctiválec Audi před zadní nápravou Tornada ale jezdí na naftu.
Stylistické studio DC Design existuje pod vedení Dilipa Chhabria od roku 1993 a nebýt jeho schopnosti protlačit své šíleně výstřední koncepty na ženevský autosalon, pravděpodobně bychom o této společnosti mnoho nevěděli. Opak je ale pravdou, takže se po modelu DC Avanti můžete pokochat, jak by vypadaly sportovní crossovery, kdyby automobilovému průmyslu vévodila Indie a ne Německo.
Nový prototyp nazvaný Tornado zčásti vychází z dva roky starého dvoudveřového konceptu Imperator. Podle tvůrce má ztělesňovat supersport křížený s SUV, což podle siluety vypadá jako nesmysl. Asi ale jen do chvíle, než si podle kol uvědomíte jeho velikost - Tornado s uspořádáním sedadel 2+2 jezdí na osmadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 325/25 R28.
Netušíme, jestli je modrý mastodont pojízdný, ale pokud jsme to správně pochopili, DC Tornado by mělo mít uprostřed umístěný naftový dvanáctiválec Audi o objemu 6,0 litru, který má v sérii 500 koní a 1 000 newtonmetrů. Pro potřeby tohoto stroje byly obě veličiny navýšené o pětadvacet procent a to by znamenalo, že všechna čtyři kola jsou prostřednictvím sekvenční převodovky roztáčené výkonem 625 koní a nejvyšším točivým momentem 1 250 newtonmetrů.
Designové studio říká, že jejich koncept se čtyřmi individuálními sedadly nastavitelnými pomocí vzduchových polštářů má veškeré ovládání - včetně řízení a brzd - vyřešené „po drátech“, anebo též drive-by-wire. Podle zpracování kabiny s multimediálním rozhraním nazvaným „iDCdrive“ a též exteriérových detailů bychom to ale tipovali spíše na hezké přání autorů než skutečný, provozuschopný automobil. Díky bohu...










Proporce vozu poněkud maskují, že Tornado stojí na kolech o průměru 28 palců
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva