Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dalšímu autu s plnotučnými motory V8 zvoní hrana. Durango se loučí jako alchymista, další edice zajdou dál
10.1.2024 | Petr Prokopec
Pokud vám na autě nic neučaruje tak jako bublající motor V8 s pořádným objemem, nenarodili jste se do dobré doby. Durango čeká stejný osud jako Charger a Challenger, před úplným koncem ale přijde řada specialit. Začínáme kosmetikou, ty další budou vábnější.
Poslední dva roky byly v případě automobilky Dodge spojené se speciálními edicemi modelů Charger a Challenger. Americký výrobce se totiž loučil (až se úplně rozloučil) se stávajícími generacemi, přičemž zpočátku mluvil o tom, kterak nástupce vyfasuje pouze elektrický pohon. Něco takového ovšem v případě této značky nedávalo smysl, neboť dosud žádný vůz s bateriovým pohonem nenabízela. Místo toho bylo její renomé postaveno především na osmiválcových strojích z řad muscle a pony cars. Není tak divu, že její strategie se setkala se sveřepým odporem a musela být přehodnocena, ani tak ale nástupci nedostanou motory V8 - spokojit se budou muset s šestiválci.
Nyní Dodge přesunul svou pozornost k SUV Durango, se kterým se hodlá rozloučit v podstatě stejně jako s výše zmíněnou dvojicí. Také v tomto případě nás tedy čekají edice Last Call, které uzavřou éru motorů V8 pod kapotou tohoto modelu. Ta první z nich zvaná SRT 392 AlcHEMI (tedy v souladu s označením motoru stylizované jméno Alchemy, česky Alchymie) byla aktuálně představena. Po stránce mechanické u ní žádné změny nehledejme, ale to není na škodu - pod kapotou totiž svou práci dál odvádí legendární 6,4litrový osmiválec, jakým disponuje i stávající provedení Durango SRT 392. Počítat lze tedy se 482 koňmi, s nimiž je SUV na stovce za 4,4 sekundy, čtvrtmíli zdolá za 12,9 sekund a utáhne až 3 946 kg.
Novinky se nicméně týkají hlavně exteriéru, součástí paketu jsou totiž dva „rychlé“ pruhy s texturou včelích pláství a orámované žlutými pásky. Vedle toho se SUV dočkalo 20palcových černě lakovaných kol, za jejichž paprsky prosvítají žluté třmeny brzd Brembo. V černé jsou pak vyvedeny i koncovky výfuku či veškeré znaky, nápis 392 na předních blatnících odkazující na objem motoru v kubických palcích je pak znovu lemován žlutou. Podobné téma panuje také v interiéru, kam se kromě koženého čalounění nastěhovaly také dekory z karbonových vláken.
Durango SRT 392 AlcHEMI bude k mání pouze v tisíci exemplářích, přičemž zákazníci budou moci volit mezi černou barvou Diamond Black, šedými Destroyer Gray a Vapor Grey či bílou White Knuckle. V každém odstínu přitom vznikne pouze 250 kusů, což má zajistit výjimečnost celé edice. Za celý balíček je přitom třeba zaplatit 3 595 dolarů (cca 88 tisíc Kč), osmiválcové SUV tedy zájemce vyjde minimálně na 80 185 USD (1 972 000 Kč). Dodge předpokládá, že celá produkce bude rozebrána ještě v lednu, v dubnu se pak začne vyrábět.
Šéf americké automobilky Tim Kuniskis nicméně potvrdil, že toto je pouze začátek konce. Během celého letošního roku má totiž být představeno ještě několik speciálních edic, přičemž minimálně jedna má vzejít z extrémní verze Durango SRT Hellcat. Ta je rovněž osazena osmiválcem, nicméně 6,2litrovým. Nižší objem je ale suplován kompresorem, který výkon zvedá na 720 koní. A možná se dočkáme ještě vyššího čísla, pokud se Dodge rozhodne pro provedení Demon s více než tisíci koňmi pod kapotou.
Durango SRT 392 AlcHEMI je první ze série limitovaných edic, jenž značí konec tohoto SUV. Modifikace jsou především vizuální, vedle „rychlých“ pruhů či ozdobného prošívání lze ale počítat také s brzdami Brembo. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 10 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před hodinou - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 3 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 4 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 6 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.16. 18:16 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.16. 14:03 - pavproch
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch