Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další významný německý dodavatel automobilek definitivně zkrachoval, všichni zaměstnanci mají padáka
13.8.2024 | Petr Miler
Je to další z firem, o které jste možná nikdy neslyšeli, měla ale svůj podíl na tom, že vaše auto je tím, čím je. Tato společnost nebyla až tak významná svou velikostí, to spíše svou odborností, tušíme ale, že každému z propuštěných je celkem jedno, jestli s ním o práci přišlo dalších 100 nebo 1 000 lidí.
Připravme se na vlnu bankrotů evropských automobilových firem, s ohledem na vývoj tohoto oboru i situaci na starém kontinentu se zdá být nevyhnutelná. Jak velká bude, ukáže jen čas, pokud ale do značné míry umělé omezování evropských aktivit v kombinaci s podobně umělým zvyšováním nákladů zejména na energie nezvládlo ani 118 let existující Recaro a problémy začíná mít také Magna Steyr jistý si zřejmě nemůže být nikdo ničím.
Nyní tu máme další špatnou zprávu, která se netýká firmy až tak velké a obecně známé, o to smutnější ale vlastně je, že je přichází. Za duhový most se posouvá Společnost Castwerk Technologies, vysoce specializovaný dodavatel tlakově litých hořčíkových dílů zejména pro automobilový průmysl. O podobných firmách někteří hovořili jako o těch, které se v Evropě dál snadno udrží, neboť jejich fungování nestojí primárně na těžké průmyslové výrobě, realita je ale zjevně odlišná.
Castwerk se dostal do problémů už letos na jaře, tehdy ale firma pořád doufala v restrukturalizaci. Nyní je jasné, že žádný konstruktivní krok už nepřijde a celá společnost definitivně ukončuje svou činnost. Pod tíhou problémů propouštěla už dřív, nyní si musí sbalit kufry i všech 140 zbývajících zaměstnanců.
O tomto vývoji informuje Hessische/Niedersächsische Allgemeine s odvoláním na oficiální vyjádření soudem jmenovaného insolvenčního správce Michaela Lojowského.
„Vzhledem k tomu, že pokračování fungování společnosti nemá ekonomickou perspektivu, a přes intenzivní úsilí se nenašel investor, který by byl ochoten zajistit pokračování fungování firmy, věřitelský výbor rozhodl, že Castwerk ukončí svou činnost,” uvedl Lojowsky s tím, že řešení cestou likvidace společnosti už posvětil soud. Specialista na lehké hořčíkové komponenty tak končí stejně jako jeho zaměstnanci. Firma přitom do poslední chvíle vyvíjela rozsáhlou činnosti, za rok 2023 vykázala podle správce obrat ve výši téměř 0,6 miliardy Kč.
Zaměstnanci ve firmě formálně skončí k 31. říjnu, fakticky bude činnost Castwerku ukončena tento týden kompletací posledních zakázek. Lojowsky dále uvádí, že firmu chtěli vzhledem k jejímu specifickému zaměření dlouho udržet nad vodou sami zákazníci, kteří byli ochotni pokračovat v objednávkách i za cenu vlastních ztrát, nakonec ale byla situace neudržitelná a nezbylo jim než se poohlédnout po alternativní dodavatelích z jiných koutů světa, kteří dokáží fungovat efektivněji. To bylo pro Castwerk pomyslnou poslední kapkou.
Dodejme, že Castwerk Technologies je skutečně moderní, vysoce specializovaná firma, která ve své současné podobě funguje teprve od roku 2015, třebaže vzešla oddělením části aktivit mocné Hettich Group. Ta se věnovala vývoji zinkových odlitků už od roku 1978 a v roce 1998 zahájila též produkci tlakově litých dílů z hořčíku. Komponenty z tohoto lehkého a pevného materiálu jsou pro současný automobilový průmysl velmi důležité, ani tak se ale nezdá, že by jejich produkci bylo možné v zemích EU rozumně udržet.
S německou firmou Castwerk je definitivně amen, ani ta nebyla navzdory své úzké specializaci dál fungovat v prostředí, které aktuálně v EU panuje. Foto: Castwerk Technologies, tiskové materiály
Zdroje: HNA, Castwerk Technologies
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 4 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejnovější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 19 minutami - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
před 2 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 4 hodinami - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
před 5 hodinami - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.21. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.21. 10:39 - Truck Daškam
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB