Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Škody plně odhaleno, na levný model je překvapivě noblesní
3.2.2020 | Petr Prokopec
Škody si s nízkými cenami už nějaký ten pátek netykají, ale to platí v České republice. Dalším novým modelem škodovka reaguje na potřeby indického trhu, který si žádá dřevo či kůži, ovšem co nejlevněji.
Na indickém trhu bylo loni prodáno 1,81 milionu nových aut. Ve srovnání s rokem 2018 jde o propad o 19 %, který navíc nemusí být definitivní. Země je stižena nemalými ekonomickými problémy, jež navíc roztáčí nepříjemnou spirálu. V automobilovém průmyslu zde pracuje hned 35 milionů lidí, přičemž daný sektor se stará o polovinu místní výroby. Nicméně ve spojitosti s poklesem prodejů se dá počítat s propouštěním, které kupní sílu obyvatelstva ještě sníží. A to povede jen k dalšímu zhoršení prodejů nových aut.
Koncern VW Group nicméně stále vidí v Indii nemalý potenciál, proto před rokem a půl odstartoval projekt India 2.0. V jeho čele stojí Škoda, která byla pověřena vývojem rodiny nových a hlavně levných aut. Její předobraz byl nyní odhalen v podobě konceptu Vision IN, jenž si střihne živou premiéru na Auto Expo v Novém Dillí. Pokud ovšem nechcete utrácet za letenku, absence na této show až tak moc litovat nemusíte. Zmíněná studie totiž do značné míry připomíná nám velmi dobře známý Kamiq.
Vizuální rozdíly mezi produkčním SUV a konceptem nejsou až tak rozsáhlé, nicméně i těch pár detailů stačí k tomu, aby Kamiq působil tuctovějším a nudnějším dojmem, zatímco do Vision IN se spíše zakoukáte. Stojí za tím nejen použitý oranžový lak, ale hlavně ony drobnosti. Mezi ně patří chromové lamely čelní masky, robustněji působící ochranný kryt motoru či jinak stylizovaná spodní část světel. Kromě toho tu máme i boční „kapsy“ sání, které sice nebudou funkční, ale vizuální přitažlivosti přispějí.
Zvýrazněné boční prahy sahající do stran mají pro změnu za úkol zvětšit šířku, což koneckonců platí také pro spodní světelnou lištu na zádi. Přitom ta je spolu s odlišným krytem podvozku a o trochu větším střešním křídlem pomalu jediným lišícím prvkem v této oblasti. Ovšem i tak málo stačilo k tomu, aby Vision IN nepůsobil tak vysoce jako Kamiq. Tím můžeme exteriér opustit, jakkoliv v souvislosti s použitou technikou se k němu ještě na malý skok vrátíme.
Koncepční novinka totiž jako první vůz Škody dostala do vínku novou verzi modulární platformy MQB-A0-IN. Ta vychází z možností indických subdodavatelů značky, což bylo pro koncern stěžejní. Umožňuje to rychle a pružně reagovat na změny nálad trhu. Pro nás je ale v tuto chvíli podstatné hlavně to, že zatímco s délkou 4 256 milimetrů je novinka o 15 mm delší než Kamiq, rozvorem 2 671 mm je evropské SUV překonáno o rovné 2 centimetry.
Znamená to tedy, že prostor mezi nápravami se natáhl, stejně jako došlo na lehčí zkrácení převisů. Právě z toho důvodu působí koncept mnohem dynamičtěji i při pohledu z boku. Další výhodou je nárůst prostoru uvnitř, kvůli čemuž Škoda mohla využít inovativní zadní lavici. Ta je za normálních okolností třímístná, ovšem prostředek lze jednoduchým pohybem sklopit a vytvořit tak jen dvě křesla separovaná vystouplou středovou konzolí.
Je samozřejmě otázkou, zda se toto řešení dostane do výroby, Škoda nicméně mluví o přímých reakcích na požadavky indických zákazníků. Proto nechybí ani dekorační lišty z pravého dřeva či čalounění ze skutečné kůže. Kolik zákazníků si něco takového pořídí, je samozřejmě nyní ve hvězdách, ovšem jelikož v Indii jsou odlišné hlavně bezpečnostní standardy, mohla si značka dovolit někde ubrat, aby následně v interiéru přidávala.
Interiér se dále pyšní virtuálním kokpitem, 12,3palcovou dotykovou obrazovkou multimédií či snahou o ochranu životního prostředí. Proto je ona kůže činěná extraktem z rebarbory či z plodů dubu. Koberce jsou pak z materiálu Piňatex, který se získává z listů ananasu.
Zmínit pak už lze jen užití 1,5litrového benzinového motoru o výkonu 150 koní, který byl spárován se sedmistupňovým automatem DSG. Výkon míří pouze na přední 19palcová litá kola a vozu umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 8,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 195 km/h, o spotřebě či emisích se Škoda nezmiňuje. Možná i proto, že v Indii začnou od jara platit nové standardy, na které je třeba teprve zareagovat.












Koncept Škoda Vision IN bude v druhé půli roku přeměněn v produkční verzi, jenž chce vzít ztečí indický trh, od této předprodukční studie se má lišit minimálně, jakkoli předpokládáme, že bude působit méně okázale
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis