Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV opět parazituje na slavném jméně, má ale jedinečně řešený kufr
26.6.2019 | Petr Prokopec
Současnost patří SUV a pomalu není dne, aby nebylo představeno alespoň jedno nové. Dnešek není výjimkou, nový Ford Puma si ale pozornost zaslouží, nejen kvůli svému jménu.
Představte si, že po čase zavítáte do své oblíbené restaurace, kde vám kdysi naservírovali špičkově upravený steak z pravé svíčkové. Při další návštěvě po něm tedy logicky zatoužíte znovu, jaké však asi bude vaše zklamání, když se za tímto názvem bude skrývat cosi zcela jiného, třeba podivně upravená flákota z roštěnce. Nejspíše si o dotyčném podniku cosi pomyslíte, možná to řeknete i pěkně od plic a poté za sebou navždy zavřete dveře.
Je to pochopitelný postup, ve světě aut se přesto nabídka některých automobilek mění velmi podobným způsobem. Jenže zákazníci jsou k tomu mnohem shovívavější. Třeba Mitsubishi Eclipse Cross zvládá momentálně v Evropě oslovovat minimálně dva tisíce lidí měsíčně, jakkoliv již nejde o kupé či kabriolet, nýbrž o SUV. Dá se tedy předpokládat, že pozitivně nakonec bude přijat i Ford Puma, přestože opětovně nejde o sportovně laděné malé kupé, nýbrž nepřekvapivě o další z nových SUV.
Modrý ovál se tak přidává k záplavě výrobců, kteří křísí kdysi populární název a osazují jím mnohdy diametrálně odlišný typ vozu. Nová Puma stoprocentně rozpoutá bratrovražednou válku, neboť cílí na zákazníky, které již Ford oslovuje modely Fiesta Active, EcoSport, Focus Active a Kuga. Značka se ovšem rozhodla, že pomalu nic jiného než SUV nebude nabízet, a tento plán zatím plní na jedničku.
Novinka vychází z nového Fordu Fiesta, má však zcela jiný vzhled, který působí především roztomile a sportovně, nikoliv však robustně. To nemusí být na škodu, zvláště když takovou oblast má automobilka pokrytou výše zmíněnými modely. Puma tak může oslovit publikum, které touží po zvýšené jízdní pozici a navýšené flexibilitě. Výlety do terénu si ale velmi rádo odpustí.
Z toho důvodu pohon všech kol není k mání ani za příplatek. Místo toho litrový tříválec posílá veškerý výkon pouze dopředu, k čemuž je mu nápomocen 48voltový elektrický okruh. Máme tu tedy mild hybridní systém, jemuž se nevyhnula funkce start-stop a který dává 125 nebo 155 koní. Automobilka kromě toho zmiňuje, že posléze nabídne i diesel, momentálně však veškerá data o pohonných jednotkách chybí.
Přesunout se tedy můžeme k interiéru, který vám bude více než povědomý, pokud jste již seděli ve zmiňovaném Fordu Fiesta. Zadní partie jsou ale zcela originální, přičemž pozornost si zaslouží hlavně zavazadelník. Jeho podlaha se dá připnout k opěradlům, čímž je odhalena schránka pod ní a maximalizován prostor. I bez sklápění sedadel tak máte k dispozici 456 litrů.
Velmi zajímavým detailem navíc je zátku na dně, kterou můžete otevřít a z prostoru vypustit vodu. Jak by se tam dostala? Že by Ford předem přiznával, že do jeho auta bude zatékat? Ani ne, je tam kvůli snadnějšímu čištění. Zavazadelník tak můžete omývat vodou či nevyždímaným hadrem a přesto v něm nezůstane nic, co by nemělo. Praktické.
Řidič může dále počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, se kterým je spárována 8palcová obrazovka multimediálního systému. Širokoúhlá zpětná kamera pokrývá prostor v úhlu 180 stupňů za autem, prvky jako Android Auto či Apple CarPlay pak máte již ve standardu. Stejně jako třeba automatické brzdy s detekcí chodců nebo monitoring jízdních pruhů či aktivní tempomat.
Připlatit si bude možné také za audio systém s 10 reproduktory, masážní sedadla nebo systém semi-autonomní jízdy CoPilot360. Ceny však prozatím známé nejsou, a ještě nějakou tu chvíli nebudou - Puma totiž zamíří do prodeje až v závěru letošního roku. Stejně jako původní kupé pak bude k mání pouze v Evropě, přičemž o výrobu se postará továrna modrého oválu v Rumunsku.































Ford vzkřísil označení Puma, nově se jím ovšem nechlubí kupé, nýbrž SUV s originálně řešeným zavazadlovým prostorem
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva