Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další Dacia zastínila v losím testu mnohem dražší auta, a to i na velmi laciných pneu
26.4.2021 | Petr Prokopec
V jakékoli souvislosti s dynamikou bylo tohle auto dosud jen kritizováno, jak je ale vidno, nevěděli jsme vše. V kritických chvílích je na tom skoro stejně jako Porsche Taycan Turbo S.
Před několika málo dny Dacia způsobila nemalé pozdvižení. Sandero nové generace totiž zamířilo do losího testu, ze kterého se v posledních letech stala tak trochu pohroma moderních aut. Prakticky žádná významnější novinka nezvládla vytyčenou dráhu projet standardními 77 km/h, což je docela tristní. Je sice hezké, že výrobci auta osazují stále větším množstvím elektronických asistentů, jež mají zabránit nehodě, ovšem schopnosti na poli základní aktivní bezpečnosti mizí kamsi do neznáma. Podvozky aut tak ztrácejí to nejpodstatnější, co od nich očekáváme, tedy že nás v krizi udrží na silnici.
Ani Sandero nedosáhlo na oněch 77 km/h, ovšem vedlo si lépe než auta často stojící dvakrát či dokonce třikrát tolik. Rumunská novinka je tak trochu jednooký mezi slepými, auta téže značky ale dokáží i víc. Do losího testu zamířil rovněž nový model Spring, tedy první elektrická Dacia historie. Na té jsme dosud nenechali pomalu niť suchou, a to kvůli dynamice horší než u Škody 120. Ne vše si ale zaslouží kritiku.
Právě Spring totiž dokázal mezi kužely projet i předepsanou rychlostí, třebaže potřebuje hodně času, aby se na ní vůbec rozjel. Pak je ale lepší nejen než jeho vlastní sourozenec, ale záda ukazuje také Tesle Model X. Kalifornský elektromobil zvládl zkoušku v rychlosti jen 70 km/h, i když v tu chvíli působil klidnějším dojmem. Dacia má při rozhození směru značné sklony k přetáčivosti, testovací řidič tak musel intenzivně pracovat s volantem.
Zvnějšku to vypadalo podle toho, ani jedno z kol modelu Spring ale neztratilo kontakt s vozovkou a netrefilo žádný z kuželů. Jeho úspěch umocňuje fakt, že vůz měl obuté pneumatiky Linglong Green-Max, které jsou nezávislými testy hodnoceny jako jedny z nejhorších v nabídce. Problém přitom mají hlavně při brzdění, stejně jako u nich nelze počítat s vysokou přilnavostí na mokru. Je tak dost možné, že při volbě lepšího obutí by Dacia excelovala ještě více a mezi pokořené vozy by přidala i Porsche Taycan Turbo S, jež zvládlo 78 km/h.
Dá se nicméně předpokládat, že k jinému obutí asi majitelé Dacie nezamíří. Nikoliv jen proto, že stávající výsledky je řadí před vlastníky Škody Citigo-e či Hondy e, ale zvláště kvůli cenám. Za jednu pneumatiku Linglong Green-Max totiž dáte jen 800 Kč, načež je výměna opravdu levnou záležitostí. Škoda, že rumunský elektromobil s čínským původem je tak absurdně drahý na pořízení.
Před tím, co Dacia Spring zvládá v losím testu, je třeba smeknout. Rumunský elektromobil s čínskými kořeny totiž mezi kužely projel bez ztráty květinky předepsanou i rychlostí 77 km/h, a to s ultra levnými, často kritizovanými pneumatikami. Foto: Dacia
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 5 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 7 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 8 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 20:45 - GeneHawkins
- Detektory policejních radarů 11.25. 20:34 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 17:39 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus