Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou
10.11.2024 | Petr Prokopec
Už opravdu chybí jen to, aby se spalovacími auty přišla samotná Tesla. Číňanům to ale jde snáz - krom toho, že jsou obecně flexibilnější, mají nyní tu správnou motivaci v podobě cel, která mají vskutku pozoruhodný dopad.
Čínským automobilkám nelze upřít vysokou flexibilitu, ostatně stačí vzpomenout na nedávný krok značky Nio. Ta byla jako „čínská Tesla” dosud zaměřena pouze na elektromobilitu, se kterou chtěla zabodovat rovněž na starém kontinentu. Jenže do cesty se jí postavila Evropská unie a vysoka dovozní cla. Ta se nicméně vztahují pouze na elektrická auta. Nio proto začalo vyvíjet svůj první vůz s dominantě spalovacím pohonem. A protože ten dorazí pod nově stvořenou značkou Firefly, je celkem jasné, že následovat bude více aut kombinujících spalovací motor s tím elektrickým.
Byli jsme zvědavi, kdy dojde i na další vlaštovky, neboť stávající pravidla EU k podobným krokům Číňany značně motivují. A dlouho jsme čekat nemuseli, neboť německý Focus informuje o podobné strategii, na kterou nyní přepřahá Xpeng. Také ten platí za obdobu Tesly, neboť ve své nabídce nemá nic jiného než elektrická auta, také on však ve svých plánech ve velkém počítá s Evropou. A proto bylo rozhodnuto, že u něj dojde na použití spalovacích, konkrétně benzinových motorů.
Xpeng má prý kráčet trochu jiným směrem než Nio, neboť spalovací jednotka má v tomto případě fungovat jako generátor energie. Šlo by o vozy kategorie EREV (Extended Range Electric Vehicles), které jsou můstkem mezi plug-in hybridy a elektromobily. Nezdá se nám ale, že by tohle k obejití cel stačilo, neboť takové auto je pořád primárně elektromobilem. A na ty se dnes v případě Xpengu vztahuje dodatečné clo ve výši 21,3 procenta ceny vozu.
Od elektromobilů s prodlouženým dojezdem ovšem není daleko ke klasickým hybridům, Číňané navíc pracují i na další cestě, s jakou vyšší cla obejdou. Xpeng totiž v Evropě hledá vhodné lokality, kde by vystavěl své továrny. Ve hře jsou místa „s relativně nízkými zaměstnaneckými riziky“. S položením základního kamene se tedy dá počítat spíše na východě Evropy, kde lidé za práci neočekávají tolik peněz a stávky jsou tu spíš výjimečné.
I tak by samozřejmě muselo dojít na zvýšení nákladů, s tím však automobilka nejspíše počítá. Jak totiž před pár dny poznamenal jeden z jejích šéfů Brian Gu, cílem Xpengu není nabídnout na starém kontinentu levnou alternativu, nýbrž špičkovou technologii. Jsme tedy zvědavi, s čím nakonec přijdou, prosadit se v Evropě pro ně nikdy jednoduché nebude.






Čínský Xpeng již začal pracovat na instalaci spalovacího pohonu do svých dnes jinak ryze elektrických aut. Tím by mohl obejít zvýšená evropská cla. Kromě toho automobilka hledá místo pro své továrny na starém kontinentu. Foto: Xpeng
Zdroj: Focus
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 11 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Přehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 31 minutamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 2 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 4 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
před 5 hodinamiDrazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva