Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní
27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW M3 a M4 dorazí na začátku příští dekády. Za svůj přijmou pár elektricky řízených turbodmychadel a systém vstřikování vody do sacího traktu.
Před dvěma týdny jsme vám mohli představit BMW M4 Coupe, které bude sloužit jako safety car v šampionátu silničních motocyklů MotoGP. Kromě nemalého zadního křídla tato novinka profituje také ze změn v motorovém prostoru, jež počítají se systémem vstřikování vody do sacího traktu. Tím ve zkratce řečeno dochází ke krátkodobému navýšení výkonu, přičemž mnichovská automobilka uvedla, že novou technologii hodlá v brzké budoucnosti uvést také pod kapotou silničních modelů. Tím ale informační pramen vyschl.
Nyní ovšem můžeme na původní zprávy navázat, neboť víme, které vozy budou z daného systému profitovat. Vyvolenou dvojicí se stane příští generace sedanu M3 a kupé M4, jejichž příchod se očekává na počátku nové dekády. Kromě vstřikování vody by přitom tyto modely měly dostat rovněž pár elektricky řízených turbodmychadel, čímž výkon řadového šestiválce naroste na 500 koní. To sice není porce, kterou by byla pokořena třícípá hvězda, vůči stávající generaci jde přesto o zásadní navýšení.
Souběžně s vyšším výkonem se počítá s nižší hmotností, s níž je spojen již příchod regulérní nové řady 3 (s kódovým označením G20). Ta bude postavena na nové modulární platformě CLAR (CLuster ARchitecture), ke které se váže širší rozchod kol, delší rozvor a také nižší těžiště. Mimo to se běžná trojka může těšit na účinnější brzdy, adaptivní podvozek v podobě stavitelných tlumičů při přepracované ABS a stabilizace, jež budou kooperovat s aktivním řízením a vektorováním točivého momentu.
Všechny tyto modifikace budou mít logicky pozitivní vliv také na M3 a M4, jež do výbavy dostanou rovněž litá kola, která kromě hliníku vsadí také na karbon. Zachován zůstane pohon zadních kol, otázkou však jsou převodovky. V tomto směru prozatím nic nebylo ani potvrzeno, ani vyvráceno, doufejme však, že kromě dvouspojkového automatu bude k dispozici také manuál.
Tím informace spojené s vrcholnou dvojicí končí, více si ovšem můžeme říci ještě o základních modelech. Ty budou opětovně spoléhat na přeplňované čtyřválce a šestiválce, ať již v benzinovém, nebo v dieselovém provedení. Ve všech případech lze počítat s vyšším výkonem (narůst má až na 365 koní), stejně tak se očekává nižší spotřeba resp. emise CO2.
Kromě toho mají dorazit minimálně dva plug-in hybridy, z nichž jeden spáruje 1,5litrový tříválec s elektromotorem o výkonu 60 kW/82 koní. Druhý výkonnější pak do vínku dostane dvoulitr a elektromotor, který již bude produkovat 90 kW/122 koní. Tato verze by měla zvládnout čistě na elektřinu 80 kilometrů, zatímco ta slabší jen nějakých padesát.
Uvnitř lze kromě většího prostoru očekávat novou generaci multimediálního systému, jíž bude možné ovládat skrze dotykovou obrazovku, hlasem či za pomoci gest. Chybět samozřejmě nebude ani nový iDrive či head-up displej nebo reproduktory, které se po vypnutí systému zasunou do palubní desky. Dále pak BMW hodlá zainvestovat do vyšší kvality plastů a čalounění.
Zatímco M3 a M4 se objeví nejspíše až s příchodem nové dekády, standardní sedan řady 3 bude odhalen v roce 2018. O rok později dorazí kombi (G21) či prodloužený model (G28) a o dalších dvanáct měsíců BMW 3 GT (G24) nebo kupé a kabriolet řady 4 (G23 a G22). Dále bude následovat ještě BMW 4 Gran Coupe (G26), tím se ale nejspíše portfolio uzavře.















Systém vstřikování vody do sacího traktu představilo BMW na novém safety caru pro MotoGP. Do běžné produkce tato technologie dorazí na počátku nové dekády pod kapotou příštích generací modelů M3 a M4
Zdroje: Automobile, Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 4 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 7 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch