Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní

BMW M3 a M4 dorazí na začátku příští dekády. Za svůj přijmou pár elektricky řízených turbodmychadel a systém vstřikování vody do sacího traktu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní

27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW M3 a M4 dorazí na začátku příští dekády. Za svůj přijmou pár elektricky řízených turbodmychadel a systém vstřikování vody do sacího traktu.

Před dvěma týdny jsme vám mohli představit BMW M4 Coupe, které bude sloužit jako safety car v šampionátu silničních motocyklů MotoGP. Kromě nemalého zadního křídla tato novinka profituje také ze změn v motorovém prostoru, jež počítají se systémem vstřikování vody do sacího traktu. Tím ve zkratce řečeno dochází ke krátkodobému navýšení výkonu, přičemž mnichovská automobilka uvedla, že novou technologii hodlá v brzké budoucnosti uvést také pod kapotou silničních modelů. Tím ale informační pramen vyschl.

Nyní ovšem můžeme na původní zprávy navázat, neboť víme, které vozy budou z daného systému profitovat. Vyvolenou dvojicí se stane příští generace sedanu M3 a kupé M4, jejichž příchod se očekává na počátku nové dekády. Kromě vstřikování vody by přitom tyto modely měly dostat rovněž pár elektricky řízených turbodmychadel, čímž výkon řadového šestiválce naroste na 500 koní. To sice není porce, kterou by byla pokořena třícípá hvězda, vůči stávající generaci jde přesto o zásadní navýšení.

Souběžně s vyšším výkonem se počítá s nižší hmotností, s níž je spojen již příchod regulérní nové řady 3 (s kódovým označením G20). Ta bude postavena na nové modulární platformě CLAR (CLuster ARchitecture), ke které se váže širší rozchod kol, delší rozvor a také nižší těžiště. Mimo to se běžná trojka může těšit na účinnější brzdy, adaptivní podvozek v podobě stavitelných tlumičů při přepracované ABS a stabilizace, jež budou kooperovat s aktivním řízením a vektorováním točivého momentu.

Všechny tyto modifikace budou mít logicky pozitivní vliv také na M3 a M4, jež do výbavy dostanou rovněž litá kola, která kromě hliníku vsadí také na karbon. Zachován zůstane pohon zadních kol, otázkou však jsou převodovky. V tomto směru prozatím nic nebylo ani potvrzeno, ani vyvráceno, doufejme však, že kromě dvouspojkového automatu bude k dispozici také manuál.

Tím informace spojené s vrcholnou dvojicí končí, více si ovšem můžeme říci ještě o základních modelech. Ty budou opětovně spoléhat na přeplňované čtyřválce a šestiválce, ať již v benzinovém, nebo v dieselovém provedení. Ve všech případech lze počítat s vyšším výkonem (narůst má až na 365 koní), stejně tak se očekává nižší spotřeba resp. emise CO2.

Kromě toho mají dorazit minimálně dva plug-in hybridy, z nichž jeden spáruje 1,5litrový tříválec s elektromotorem o výkonu 60 kW/82 koní. Druhý výkonnější pak do vínku dostane dvoulitr a elektromotor, který již bude produkovat 90 kW/122 koní. Tato verze by měla zvládnout čistě na elektřinu 80 kilometrů, zatímco ta slabší jen nějakých padesát.

Uvnitř lze kromě většího prostoru očekávat novou generaci multimediálního systému, jíž bude možné ovládat skrze dotykovou obrazovku, hlasem či za pomoci gest. Chybět samozřejmě nebude ani nový iDrive či head-up displej nebo reproduktory, které se po vypnutí systému zasunou do palubní desky. Dále pak BMW hodlá zainvestovat do vyšší kvality plastů a čalounění.

Zatímco M3 a M4 se objeví nejspíše až s příchodem nové dekády, standardní sedan řady 3 bude odhalen v roce 2018. O rok později dorazí kombi (G21) či prodloužený model (G28) a o dalších dvanáct měsíců BMW 3 GT (G24) nebo kupé a kabriolet řady 4 (G23 a G22). Dále bude následovat ještě BMW 4 Gran Coupe (G26), tím se ale nejspíše portfolio uzavře.


Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 1 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 01Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 2 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 02Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 3 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 03Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 4 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 04Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 5 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 05Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 6 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 06Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 7 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 07Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 8 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 08Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 9 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 09Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 10 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 10Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 11 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 11Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 12 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 12Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 13 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 13Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 14 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 14Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní - 15 - BMW M4 MotoGP Safety Car 2015 15
Systém vstřikování vody do sacího traktu představilo BMW na novém safety caru pro MotoGP. Do běžné produkce tato technologie dorazí na počátku nové dekády pod kapotou příštích generací modelů M3 a M4

Zdroje: Automobile, Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše