Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
22.12.2024 | Petr Prokopec
Kdyby firmy zůstaly věrné původní myšlence, problém to není, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako s jinými se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. To logicky způsobuje neefektivitu, kterou si ani Nissan nemůže v hubených letech dovolit.
Jeden z biblických příběhů vypráví o Josefu Egyptském, který měl velmi pohnutý osud. Jednoho dne se ocitl ve vězení, kde si jej ovšem oblíbil vrchní žalářník. Ten následně poradil faraonovi, že zná člověka, který dokáže vyložit, co který sen znamená. Vládci Egypta se totiž zdálo, že z Nilu vystupuje sedm vychrtlých a sedm tučných krav. Ty druhé přitom ty první sežraly. Sen poté pokračoval stéblem, ze kterého vyrůstalo sedm pěkných klasů, po nichž následovalo sedm prázdných.
Josef faraonovi vysvětlil, že sedm tučných krav a sedm plných klasů představuje sedm plodných let, po nichž přijde sedmiletý hladomor. A zároveň přišel s radou, aby po prvních sedm let byla část úrody odkládána na horší časy, které tak bude snadnější překonat. Toho se panovník nejen chytil, ale dokonce udělal Josefa vrchním správcem. Egyptu se tak začalo dařit jako nikdy dříve a pro chléb sem jezdili i lidé z jiných zemí.
I když jde o příběh, který je znám tisíce let, málokdo se jím řídí. Automobilky ovšem momentálně naplno poznávají, jak moc je pravdivý. Tučná léta branže jsou totiž zjevně za námi a nastávají ta hubená. Šlo by je pochopitelně snadno překonat, pokud by měly „nasysleno“, jenže většina značek se doslova vysypala do nesmyslů typu elektromobilita a na zadní kolečka nemyslela. S provedenými investicemi byla pochopitelně spojována jen samá budoucí pozitiva, ta se ale byla od začátku jen projevem slepé, ničím faktickým nepodložené víry.
Výrobci tak mají do kapsy stále hlouběji, načež začínají osekávat svůj byznys, kde jen mohou. Přes palubu tak letí i programy, nad kterými často zůstával rozum stát, ovšem protože šly tak nějak ruku v ruce se společenským klimatem, automobilky v nich raději dál utápěly svou efektivitu podobně jako v oněch elektromobilech, jen aby jim nikdo nic nevyčítal. Pokud se to či ono stalo zákonem, těžko s tím mohly samy něco udělat, často si ale samy na sebe vymyslely kvóty, které přikazovaly kupříkladu určitý počet žen na určitých pozicích nebo preferenci lidí spadajících do LGTBQ a jim jim podobných komunit.
Nic proti tomu zacházet s těmito lidmi férově, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako se všemi ostatními se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. A to je neefektivní. Každý džob má dostat člověk, který jej zvládá nejlépe, ne ten který je na to „správné přešitý” nebo cokoli podobného. Přesto se i to dělo a vlastně dodnes děje, je to ale stále méně časté.
Jako první firma z oboru tak dal podobným kvótám adieu výrobce traktorů John Deer, po kterém následoval Ford. Nyní se do tohoto tábora přidává také živořící Nissan, který podle Bloombergu už informoval zaměstnance, že se nebude účastnit jakýchkoli průzkumů a aktivit třetích stran, jež jsou zaměřené na politický aktivismus. Automobilka zároveň končí s finanční podporou duhových projektů v USA a zreviduje i své další aktivity v této oblasti ve zbytku světa.
Jinými slovy, na rozhazování, v tomto případě skutečně nesmyslné, už není prostor. Do firmy se tedy vrací zdravý rozum, díky čemuž již o náboru nebo povýšení, stejně jako o volbě dodavatelů a partnerů, nebude rozhodovat nic jiného než výsledky a schopnosti. Přičemž podobně jsou na tom kromě již zmíněných společností také obchodní řetězec Walmart nebo výrobce stavebních a důlních strojů Caterpillar. Jen houšť, chce se říci - v momentě, kdy se ze snahy o rovnoprávnost stane nová diskriminace, podobné kroky prostě musí přijít.



Přestane s umělou podporou „duhových agend” také mladoboleslavská automobilka, která je jich též plná? S ohledem na situaci, v jaké se nachází mateřský koncern Volkswagen, by to případně nikoho nemělo překvapit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025Britové srovnali skutečné náklady na provoz nejžádanějších aut za 3 roky, nejhorší je samozřejmě elektromobil
4.3.2025Chcete nové auto bez obří obrazovky uprostřed palubky? I v roce 2025 taková koupíte, v budoucnu na tom můžete vydělat
4.3.2025Žádné vizualizace. Někdo si vážně nechal nad městem postavil tuhle brutalistickou pevnost jako z bondovek, teď ji prodává
4.3.2025Šéf VW říká, že nezneužije jmen legend pro úplně jinak pojatá auta jako Ford. Není to ale proto, že už se přesně s tím spálil?
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva