Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije
15.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace modelu Sirion modernizovala exteriér i kabinu. Mimo to se technici zaměřili na motory, z nichž ten slabší chce jezdit za 3,6 l/100 km.
Značka Daihatsu na evropském kontinentu již příliš známa není, přestože se de facto jedná o jednu z nejstarších japonských automobilek. Její kořeny lze totiž vysledovat až do roku 1907. S příchodem nového milénia však musela bojovat s čím dál tím méně výhodným kurzem, který její modely činil neprodejným. Nakonec tak bylo rozhodnuto o ukončení veškerých operací na Starém kontinentu, přičemž dnes by již nemělo v Evropě existovat jediné oficiální dealerství či skladový vůz.
To jsou ovšem dávno známá fakta, přejít tedy můžeme k těm novým. Na domácím trhu totiž Daihatsu omladilo model Boon, který známe jakožto Sirion. Zajímavé přitom je, že pokud budeme používat evropský název, pak se jedná o facelift třetí generace. V případě Daihatsu Boon ovšem jde teprve o druhou, neboť předtím automobilka do Evropy vyvážela model Storia.
I toto „papírování“ ale nechme stranou. Místo toho se zaměříme na samotnou modernizaci, která vozu nadělila pozměněnou čelní masku a 14palcová litá kola ve vyšších úrovních výbavy. Ty nižší si nadále ponechají ocelové disky, což ostatně platí také o modelech Toyota Passo a Perodua MyVi - i pod těmito názvy se totiž Daihatsu Sirion v Asii prodává.
Zvenčí můžeme zamířit do kabiny, která se pyšní novým jantarovým podsvícením či vylepšeným látkovým čalouněním. Tomu pak společnost dělají stříbrně lakované doplňky, s nimiž přichází také pozměněná středová konzole a přístrojový štít. Ani zde ovšem nic světoborného nečekejte, hlavní pozornost Daihatsu totiž byla zaměřena na motorový prostor.
Ačkoliv i nadále zůstávají v nabídce litrový tříválec a 1,3litrový čtyřválec, jejich „vnitřnosti“ prošly lehkou optimalizací. Slabší pohonná jednotka o výkonu 68 koní tak nově jezdí za 3,6 l/100 km, pokud ji spřáhnete s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. K mání je ovšem také automat či systém 4x4.
Právě čtyřkolka je pak spojena s druhým agregátem, jenž produkuje koní 90. Divit bychom se tak neměli takřka dvojnásobné průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Stejně jako asi nebude překvapením, že obdobně nastavené mají být ceny.











Daihatsu Sirion je známo pod mnoha jmény, tyto verze se ovšem liší jen jinými logy a znaky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejčtenější články
Němci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
12.3.2025Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
12.3.2025Největší evropský výrobce baterek zkrachoval. Firmu nikdo nechce, jde o jeden z největších bankrotů v moderních evropských dějinách
13.3.2025Porsche přijde s novým spalovacím SUV. Jeho byznys upadá, pryč jsou prodeje, marže i zisky, propustí 3 900 lidí
13.3.2025Green Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
13.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon