Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije
15.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace modelu Sirion modernizovala exteriér i kabinu. Mimo to se technici zaměřili na motory, z nichž ten slabší chce jezdit za 3,6 l/100 km.
Značka Daihatsu na evropském kontinentu již příliš známa není, přestože se de facto jedná o jednu z nejstarších japonských automobilek. Její kořeny lze totiž vysledovat až do roku 1907. S příchodem nového milénia však musela bojovat s čím dál tím méně výhodným kurzem, který její modely činil neprodejným. Nakonec tak bylo rozhodnuto o ukončení veškerých operací na Starém kontinentu, přičemž dnes by již nemělo v Evropě existovat jediné oficiální dealerství či skladový vůz.
To jsou ovšem dávno známá fakta, přejít tedy můžeme k těm novým. Na domácím trhu totiž Daihatsu omladilo model Boon, který známe jakožto Sirion. Zajímavé přitom je, že pokud budeme používat evropský název, pak se jedná o facelift třetí generace. V případě Daihatsu Boon ovšem jde teprve o druhou, neboť předtím automobilka do Evropy vyvážela model Storia.
I toto „papírování“ ale nechme stranou. Místo toho se zaměříme na samotnou modernizaci, která vozu nadělila pozměněnou čelní masku a 14palcová litá kola ve vyšších úrovních výbavy. Ty nižší si nadále ponechají ocelové disky, což ostatně platí také o modelech Toyota Passo a Perodua MyVi - i pod těmito názvy se totiž Daihatsu Sirion v Asii prodává.
Zvenčí můžeme zamířit do kabiny, která se pyšní novým jantarovým podsvícením či vylepšeným látkovým čalouněním. Tomu pak společnost dělají stříbrně lakované doplňky, s nimiž přichází také pozměněná středová konzole a přístrojový štít. Ani zde ovšem nic světoborného nečekejte, hlavní pozornost Daihatsu totiž byla zaměřena na motorový prostor.
Ačkoliv i nadále zůstávají v nabídce litrový tříválec a 1,3litrový čtyřválec, jejich „vnitřnosti“ prošly lehkou optimalizací. Slabší pohonná jednotka o výkonu 68 koní tak nově jezdí za 3,6 l/100 km, pokud ji spřáhnete s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. K mání je ovšem také automat či systém 4x4.
Právě čtyřkolka je pak spojena s druhým agregátem, jenž produkuje koní 90. Divit bychom se tak neměli takřka dvojnásobné průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Stejně jako asi nebude překvapením, že obdobně nastavené mají být ceny.
Daihatsu Sirion je známo pod mnoha jmény, tyto verze se ovšem liší jen jinými logy a znaky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis