Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá
30.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka se na autosalonu v Jakartě prezentovala osmi novými modely a koncepty. Problémy s nimi bude mít hlavně znovuzrozený Datsun.
O indonéském trhu s auty jsme se letos, i když vesměs nepřímo, zmiňovali poměrně často. Stalo se tak především díky znovuzrození automobilky Datsun, pro kterou jde o jednu z hlavních cílových destinací. Jednoduché to ovšem značka mít rozhodně nebude, neboť ke změně bude muset přesvědčit hlavně zákazníky Daihatsu. Právě tento japonský výrobce má totiž na indonéský trh značný vliv a ze své pozice rozhodně nehodlá ustoupit bez boje, neboť na právě skončeném autosalonu v Jakartě představil hned osm novinek.
Dopodrobna představovat si všechny samozřejmě nebudeme, už jen z toho důvodu, že značka Daihatsu se z Evropy stáhla. Minimálně v případě hatchbacku Ayla se však sluší pár slov prohodit. Vůz totiž automobilka vyvinula společně s Toyotou, přičemž pod kapotu umístila litrový tříválec o výkonu 67 nebo 71 koní. To sice nezní jako zrovna enormní síla, v kombinaci s hmotností pouhých 800 kg (samotný motor váží jen 69 kilo) by ovšem jízdní dynamika mohla být ucházející.
Přesná data bohužel k dispozici nemáme, více ovšem víme o samotných variantách představených na autosalonu v Jakartě. Jedná se totiž hned o tři verze, z nichž GT vybavené střešním sáním, mohutným zadním křídlem a 18palcovými koly O.Z. cílí na sportovní nadšence. Model Luxury pak již podle názvu přináší zejména bohatou vnitřní výbavu, zatímco u verze X-Track lze očekávat vyšší světlou výšku a ochranné černé plasty podél karoserie.
Jen těmito modely se ovšem Daihatsu na svém stánku neprezentovalo. Kromě modelu Ayla X-Track totiž dorazil také koncept CUV, který má rovněž terénní ambice. Zároveň ovšem přihazuje dělenou záď, jejíž spodek lze využít jako piknikové sezení, nebo posuvnou zadní řadu sedadel. Tento model má přitom velkou šanci na sériovou výrobu, ovšem pod názvem Terios.
Pokračovat můžeme MPV nazvaným UFC-2, který je evoluční verzí loňského konceptu. I letos přitom na nějakých třech metrech délky hostí hned sedm sedadel, což rozhodně není nezajímavé. Na obdobně praktickou notu pak hraje model D-R Estate, který taktéž vychází z provedení roku 2012, tentokráte však již nejde o roadster, nýbrž o dvoumístné kombi.
Poslední dva příspěvky, koncepty NC-Z a NC-Y, jsou pak očekávanými nástupci modelu Daihatsu Charade. Stát mají na zkrácené platformě hatchbacku Ayla, přičemž trh mají ohromit především úspornými benzinovými motory. Více informací ale kupodivu nezaznělo ani na autosalonu, počkat si tak zřejmě budeme muset na představení sériových verzí.
Daihatsu Ayla GT, Luxury a X-Track



Daihatsu NC-Y a NC-Z
Daihatsu D-R Estate
Daihatsu UFC-2
Daihatsu CUV
Zdroj: Daihatsu přes Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva