Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Mebius 2013: hybridní MPV od Toyoty v novém hávu
11.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota si zjednodušuje práci s vývojem nových modelů pro Daihatsu. Po sedanu Camry přeznačkovala také své hybridní MPV Prius +.
Vysvětlení toho, co vidíte na obrázku, je poměrně prozaické a legitimní. Koncern Toyota vlastní přes 51 procent akcií společnosti Daihatsu Motor a tím pádem ji řídí a rozhoduje o nových modelech podle vlastního uvážení. Takže pokud Japonci potřebovali mít na domácím trhu ještě jeden Prius+ a pro Daihatsu nutně hledali nové MPV, tímto zabili dvě mouchy jednou ranou.
Jestli bude mít Toyota s tímto receptem úspěch, popravdě dnes můžeme jen hádat - nové Daihatsu Mebius je v prodeji pouze tři dny - každopádně recyklace podobného druhu nejdou ničím neobvyklým ani v jiných koutech světa. A s velkou nevolí se obvykle nesetkávají - pokud jde o dobré auto, příznivci odlišné značky jej snadno přijmou za své. Konec konců jsme neslyšeli mnoho nářků nad kterýmkoli vozem s dvojice Toyota GT 86/Subaru BRZ, zákazníci obou značek jsou asi jedině rádi, že se takové auto v nabídce vůbec vyskytuje.
Pokud vás zajímají vzájemné odlišnosti obout aut, tak prakticky nejsou žádné. Mebius je zcela identický s Priusem+, respektive Priusem α, jak je této Toyotě v Japonsku přezdíváno. Jediným rozdílem je pouze to, že Daihatsu pořídí zákazníci výlučně v pětisedadlovém provedení, zatímco déle vyráběného sourozence lze mít za příplatek s dvojicí sedadel navíc. Nějaká favorizace původního výrobce je v podobných případech ostatně též obvyklá.
Neměnila se ani technika. O pohon předních kol vanu se stará zážehová osmnáctistovka spřažena s elektromotorem o kombinovaném výkonu 136 koní, které dále zpracovává převodovka s plynule měnitelným převodem. Cena Daihatsu Mebius, které jinde než v Japonsku nekoupíte, začínají na částce 2,35 milionu jenů, což v přepočtu dělá poměrně příznivých 466 tisíc korun.
Podle japonské normy jezdí Mebius za 3,8 litru na 100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 2 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 5 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva