Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Copen 2014: sériová verze se odhaluje, barvu změní lusknutím prstu
3.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Copen bude mít přeplňovaný tříválec spojený s manuálem nebo CVT a karoserii s výměnnými panely. Auto si tak budete moci přebarvit podle nálady.
Daihatsu Copen se ukázalo poprvé jako koncept D-X, který byl v podstatě čtyřmi auty v jednom. Postupně se jednotlivé vozy oddělily a dnes tu máme informace o roadsteru, který se do výroby dostane téměř jistě jako náhrada kulatého Copenu. A s největší pravděpodobností se bude jmenovat Copen, nikoliv Kopen, jako další evoluce studie D-X.
Původní koncept nebyl příliš reálný, výměnami panelů karoserie se z něj dalo udělat několik dalších modelů. Od těchto plánů Daihatsu upustilo, karoserie s demontovatelnými vnějšími panely však na scéně zůstává - je jich třináct a půjde je nahradit panely jiných barev, a vytvořit si tak auto s barvou podle toho, jakou máte zrovna náladu. Panely jiné barvy však nejspíše budou za příplatek, to aby Daihatsu mohlo majitelům něco prodávat i po prvotní koupi.
Třebaže minulý Copen měl v Evropě třináctistovku, nový vůz - pokud se tedy do Evropy dostane - se bude držet motoru kei cars, tedy objemu 0,66 litru. K tomu dostane turbodmychadlo, které z tří válců vydoluje 64 koní a 92 Nm. Ty poputují na přední kola přes pětistupňový manuál nebo „sedmistupňovou super aktivní” převodovku CVT, ať už to znamená, co chce. Vůz bude vážit jen 850 kg, takže to zas takový lenoch nejspíš nebude.
Nový roadster bude využívat rámové šasí, které je třikrát pevnější než to v původním voze. To zajistí i lepší torzní tuhost, což přidá jízdním vlastnostem i komfortu. Střecha se bude skládat elektricky a mělo by jí stačit dvacet vteřin. Zda ji půjde složit i za jízdy, zatím nevíme, stejně jako neznáme její materiál. Předchůdce měl střechu pevnou, ale také u něj nešlo měnit barvu karoserie tak snadno, proto by se novinka mohla uchýlit k plátnu, které v černé barvě sedí v podstatě k jakékoliv barvě karoserie.
Klíčovou otázkou je však již zmíněná nejistota ohledně toho, zda nový Copen vůbec dorazí do Evropy. Daihatsu jako takové návrat plánuje, miniroadster do 3,5 metru délky a 1,5 metru šířky tu ale své zastánce měl - třeba se v nějaké formě na scéně objeví.
Daihatsu zatím sériový Copen ukázalo jen v maskáčích
Na světě jsou některé obrázky techniky a fotky kousků interiéru, třebaže je jejich kvalita prachmizerná
Daihatsu ukázalo koncept nového Copenu v Tokiu v roce 2013...
... a pak několik dalších verzí na stejném místě v roce 2014
Zdroj: Le Blog Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 08:33 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch