Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Copen 2014: sériová verze se odhaluje, barvu změní lusknutím prstu
3.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Copen bude mít přeplňovaný tříválec spojený s manuálem nebo CVT a karoserii s výměnnými panely. Auto si tak budete moci přebarvit podle nálady.
Daihatsu Copen se ukázalo poprvé jako koncept D-X, který byl v podstatě čtyřmi auty v jednom. Postupně se jednotlivé vozy oddělily a dnes tu máme informace o roadsteru, který se do výroby dostane téměř jistě jako náhrada kulatého Copenu. A s největší pravděpodobností se bude jmenovat Copen, nikoliv Kopen, jako další evoluce studie D-X.
Původní koncept nebyl příliš reálný, výměnami panelů karoserie se z něj dalo udělat několik dalších modelů. Od těchto plánů Daihatsu upustilo, karoserie s demontovatelnými vnějšími panely však na scéně zůstává - je jich třináct a půjde je nahradit panely jiných barev, a vytvořit si tak auto s barvou podle toho, jakou máte zrovna náladu. Panely jiné barvy však nejspíše budou za příplatek, to aby Daihatsu mohlo majitelům něco prodávat i po prvotní koupi.
Třebaže minulý Copen měl v Evropě třináctistovku, nový vůz - pokud se tedy do Evropy dostane - se bude držet motoru kei cars, tedy objemu 0,66 litru. K tomu dostane turbodmychadlo, které z tří válců vydoluje 64 koní a 92 Nm. Ty poputují na přední kola přes pětistupňový manuál nebo „sedmistupňovou super aktivní” převodovku CVT, ať už to znamená, co chce. Vůz bude vážit jen 850 kg, takže to zas takový lenoch nejspíš nebude.
Nový roadster bude využívat rámové šasí, které je třikrát pevnější než to v původním voze. To zajistí i lepší torzní tuhost, což přidá jízdním vlastnostem i komfortu. Střecha se bude skládat elektricky a mělo by jí stačit dvacet vteřin. Zda ji půjde složit i za jízdy, zatím nevíme, stejně jako neznáme její materiál. Předchůdce měl střechu pevnou, ale také u něj nešlo měnit barvu karoserie tak snadno, proto by se novinka mohla uchýlit k plátnu, které v černé barvě sedí v podstatě k jakékoliv barvě karoserie.
Klíčovou otázkou je však již zmíněná nejistota ohledně toho, zda nový Copen vůbec dorazí do Evropy. Daihatsu jako takové návrat plánuje, miniroadster do 3,5 metru délky a 1,5 metru šířky tu ale své zastánce měl - třeba se v nějaké formě na scéně objeví.


Daihatsu zatím sériový Copen ukázalo jen v maskáčích
Na světě jsou některé obrázky techniky a fotky kousků interiéru, třebaže je jejich kvalita prachmizerná
Daihatsu ukázalo koncept nového Copenu v Tokiu v roce 2013...
... a pak několik dalších verzí na stejném místě v roce 2014
Zdroj: Le Blog Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry