Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc
14.12.2019 | Petr Prokopec
Geniální plán, nebo rychlý náběh přímo na vidle, obojím se může ukázat záměr Renaultu, jak skrze značku Dacia snížit průměrné emise CO2. Rumuni tu chtějí prodávat levné elektrické SUV z Číny.
V květnu roku 2015 představil Renault malé SUV (či crossover, chcete-li) jménem Kwid. Vůz vypadal vcelku povedeně a skutečnost, že byl postaven na globální modulární platformě CMF-A, naznačovala jeho možné rozšíření do zbytku světa. K tomu však došlo jen částečně, neboť Kwid se po indickém trhu objevil v nabídce Renaultu také v Indonésii a Brazílii. Tím však expanzivní plány skončily. Tedy alespoň prozatím, přestože se po celá léta spekulovalo o evropské verzi, která by ovšem dostala logo Dacie.
Nyní se ukazuje, že tyto dohady nebyly od věci, jen bylo třeba počkat na to správné načasování. A také na provedení, kterým se stala elektrická varianta City K-ZE určená primárně pro Čínu. Právě v této verzi se má Kwid s logem Dacie dostat do prodeje v Evropě, a to už na konci příštího roku.
S odvoláním na své zdroje uvnitř skupiny Renault to tvrdí obvykle dobře informovaný německý magazín Automobilwoche. Podle něj prodejní šéf skupiny Renault Olivier Murguet potřebuje snížit průměrné emise francouzského konglomerátu do takové míry, že to ani bez elektromobilu dceřiné Dacie nepůjde. Problém je v tom, že Dacia takové auto nemá a přes náznaky probíhajícího vývoje ani nemůže mít za přibližně rok v prodeji. City K-ZE se ale v Číně vyrábí a Dacia by jej v modifikovaném provedení s vlastními logy dovážela právě odtud.
Právě tím by Francouzi všem ukázali záda, neboť auto se má s cenou dostat pod 15 tisíc Eur (asi 379 tisíc) bez jakýchkoli dotací. Po jejich započtení ve štědřejších zemích by pak mohlo jít o slušný hit, neboť jeho cena by se přiblížila hranici 10 000 Eur, tedy 255 tisíc Kč. To je nízká suma obecně, natož pak na elektrické SUV.
Z tyto peníze by byl k mání relativně velký kus auta - Kwid a tedy i K-ZE totiž měří 3,7 metru na délku, 1,6 metru na šířku a 1,5 metru na výšku. Kromě toho užívá 2,5metrový rozvor, se čtveřicí pasažérů tedy nemá problém. Renault kromě toho vůz uzpůsobil především na městský provoz, kde jsou kompaktní rozměry výhodou. Za vyloženě špatný pak vzhledem k ceně nelze označit ani dojezd 271 km, třebaže byl vypočten dle přehnaně optimistického cyklu NEDC.
Dá se přitom předpokládat, že právě v této oblasti by Renault mohl přijít s jistými modifikacemi a praktičnost modelu K-ZE pro Evropu poněkud navýšit. Kromě toho půjde jistě nahoru i bezpečnostní výbava. Ve všem ostatním by ale elektrické SUV mohlo zůstat u starého základu, což by cenu skutečně udrželo v přijatelných mezích.
I standardní cena pod 380 tisíc Kč by mohla slušně zahýbat automobilovým světem. Nejde sice o vyloženou láci, když ale vezmeme v potaz, že prťavá Škoda e-Citigo iV dnes stojí od 480 tisíc Kč, jeví se nabídka Dacie mnohem atraktivněji. A to je třeba říci, že e-Citigo iV je dnes jedním z nejlevnějších elektromobilů vůbec, třeba takový VW ID.3 stojí ještě o 300 tisíc víc a je to pořád jen kompaktní vůz. Přesto se ale může stát, že pro spořivé a konzervativní klienty Dacie nebude novinka to pravé a vůz na trhu ostrouhá.
Dodejme, že ve své současné podobě se hodí spíše pro městský či příměstský provoz. Disponuje elektromotorem naladěným na 44 koní a 125 Nm točivého momentu, sprintem na šedesátku za 7 sekund a nejvyšší rychlostí 105 km/h. Za to Číňané platí pouhých 200 tisíc korun, v Evropě by dráže jako Dacia měl nabídnout trochu víc.
Renault K-ZE skutečně míří Evropy, za cenu pod 15 tisíc Eur před uplatněním jakýchkoli dotací se tu má prodávat s logem Dacie
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 10 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před 4 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 6 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Lampárna (stěžovatelna) 01.20. 13:18 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB