Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacie po faceliftu vs. před ním: podívejte se, co všechno se změnilo
11.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dacia hovoří o nové tváří většiny svých modelů, které mají teď nabízet hodnotnější vozy za stále nízké ceny. Co přesně to ve skutečnosti znamená?
V letošním roce jsme očekávali premiéru nové Dacie Duster. K té ale nakonec nedošlo, místo SUV na pařížský autosalon dorazil modernizovaný zbytek nabídky, a to s poměrně velkým halasem. Automobilka hovoří o nové tváři a autech, které za málo nabízí ještě víc. V mezičase se začaly prodávat i u nás a víme tak, že „za málo” jsou skutečně dále. Ale nabízí po vizuální stránce vážně o tolik víc?
Na první pohled se může zdát, že onen facelift spočívá pouze v nové čelní masce a spíše než na designové novinky se značka zaměřila na mechaniku. Přivítat jsme tak mohli atmosférický litrový tříválec, který na přední kola posílá 75 koní a jenž plní emisní normu Euro 6. Tak jednoduché to ale není a za příklad můžeme vzít nejznámější z faceliftovaných modelů, Logan.
Při porovnání Dacie Logan před a po faceliftu je zjevné, že levný sedan skutečně působí jiným dojmem, a nutno dodat, že hodnotnějším. Za tím přitom nestojí jen ona maska, ale také nová světla zahrnující diody pro denní svícení. Odlišný je i nárazník s výraznějšími mlhovkami, který vizuální posun do vyšší ligy jen potvrzuje. Boky již zůstávají kromě osvěžení palety barev a příchodu nově stylizovaných kol stejné. Také na zádi najdeme LEDky, kterým společnost dělá modifikovaný nárazník. Rovněž i zde jde přitom o změnu k lepšímu a posun k hodnotnějšímu mainstreamu.
Zvenčí vám tedy již Logan ostudu dělat nebude, uvnitř ale svůj „nízký“ původ prozrazuje i nadále. Přesto i zde máme máme změny k lepšímu - klíčový je odlišný volant, kdy podivnou tříramennou „kulatinu” nahradilo čtyřramenné „kormidlo” obvyklejšího vzhledu. Samotná architektura se ale vůči vozu, který přišel na světlo světa v roce 2012, prakticky nezměnila. Další pozměněné detaily ale přeci jen umocňují atmosféru, která se začíná přibližovat k dražší Dacii Duster, jak se můžete přesvědčit na posledním snímku.
Můžeme pak jen dodat, že oněmi detaily jsou nové úložné prostory, 12voltová zásuvka nebo kapsa na odkládání lahví pro zadní pasažéry. Kromě toho je možné u vyšších úrovní výbavy počítat s loketní opěrkou pro řidiče, zákazníci Dacie tedy již nemusí oslovovat různé firmy prodávající netovární příslušenství. Na všechny podstatné změny se ale podívejte sami.
Srovnání vzhledu Dacie Logan před faceliftem a po faceliftu v roce 2016
(faceliftované provedení vždy na horní či levé části snímku)






Dacia Logan vypadá po faceliftu mnohem hodnotněji než před ním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
Nejčtenější články
Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025Zkrachovalý dealer Maserati rozprodává zbylá skladová auta. Pryč půjdou za téměř jakoukoli cenu
24.1.2025VW letos nepřijde s jediným novým elektromobilem. Ty stávající bude prodávat leda pod cenou, s vidinou 38miliardové pokuty
24.1.2025Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva