Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacie po faceliftu vs. před ním: podívejte se, co všechno se změnilo
11.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dacia hovoří o nové tváří většiny svých modelů, které mají teď nabízet hodnotnější vozy za stále nízké ceny. Co přesně to ve skutečnosti znamená?
V letošním roce jsme očekávali premiéru nové Dacie Duster. K té ale nakonec nedošlo, místo SUV na pařížský autosalon dorazil modernizovaný zbytek nabídky, a to s poměrně velkým halasem. Automobilka hovoří o nové tváři a autech, které za málo nabízí ještě víc. V mezičase se začaly prodávat i u nás a víme tak, že „za málo” jsou skutečně dále. Ale nabízí po vizuální stránce vážně o tolik víc?
Na první pohled se může zdát, že onen facelift spočívá pouze v nové čelní masce a spíše než na designové novinky se značka zaměřila na mechaniku. Přivítat jsme tak mohli atmosférický litrový tříválec, který na přední kola posílá 75 koní a jenž plní emisní normu Euro 6. Tak jednoduché to ale není a za příklad můžeme vzít nejznámější z faceliftovaných modelů, Logan.
Při porovnání Dacie Logan před a po faceliftu je zjevné, že levný sedan skutečně působí jiným dojmem, a nutno dodat, že hodnotnějším. Za tím přitom nestojí jen ona maska, ale také nová světla zahrnující diody pro denní svícení. Odlišný je i nárazník s výraznějšími mlhovkami, který vizuální posun do vyšší ligy jen potvrzuje. Boky již zůstávají kromě osvěžení palety barev a příchodu nově stylizovaných kol stejné. Také na zádi najdeme LEDky, kterým společnost dělá modifikovaný nárazník. Rovněž i zde jde přitom o změnu k lepšímu a posun k hodnotnějšímu mainstreamu.
Zvenčí vám tedy již Logan ostudu dělat nebude, uvnitř ale svůj „nízký“ původ prozrazuje i nadále. Přesto i zde máme máme změny k lepšímu - klíčový je odlišný volant, kdy podivnou tříramennou „kulatinu” nahradilo čtyřramenné „kormidlo” obvyklejšího vzhledu. Samotná architektura se ale vůči vozu, který přišel na světlo světa v roce 2012, prakticky nezměnila. Další pozměněné detaily ale přeci jen umocňují atmosféru, která se začíná přibližovat k dražší Dacii Duster, jak se můžete přesvědčit na posledním snímku.
Můžeme pak jen dodat, že oněmi detaily jsou nové úložné prostory, 12voltová zásuvka nebo kapsa na odkládání lahví pro zadní pasažéry. Kromě toho je možné u vyšších úrovní výbavy počítat s loketní opěrkou pro řidiče, zákazníci Dacie tedy již nemusí oslovovat různé firmy prodávající netovární příslušenství. Na všechny podstatné změny se ale podívejte sami.
Srovnání vzhledu Dacie Logan před faceliftem a po faceliftu v roce 2016
(faceliftované provedení vždy na horní či levé části snímku)
Dacia Logan vypadá po faceliftu mnohem hodnotněji než před ním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 59 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva