Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia vyřeší jeden z velkých nedostatků Dusteru, použije k tomu nové Lodgy
2.6.2019 | Petr Prokopec
Lodgy se neprodává špatně, představy Dacie ale zřejmě přesto neplní. Rumuni tak zabijí dvě mouchy jednou ranou, když jeho transformací vyřeší i velký nedostatek Dusteru.
Druhou generaci SUV Duster Dacia odhalila už předloni. Ještě o něco dříve ale mnohé fanoušky zklamala, neboť oznámila, že očekávat mají pouze pětimístné provedení, nikoliv i sedmimístné, o kterém se dlouhé měsíce mluvilo. Pro Duster je to nepochybně ztráta, neboť mohl být bezpečně nejlevnějším sedmimístným SUV na trhu. Jeho konstrukční základy ale prodloužené provedení prostě nedovolily vyvinout, a tak se zájemci o levný vůz pro sedm musí poohlédnout v jiných kategoriích.
Nyní jim ale svitla nová naděje, a to v důsledku klesajícího zájmu o MPV, kde sedmimístné vozy nejsou ničím zvláštním. Mateřský Renault totiž oznámil, že již nehodlá vyvinout druhou generaci modelu Lodgy, alespoň ne ve stávající formě. Co tedy máme očekávat? Pokud jste si dali dohromady jedna a jedna, odpověděli jste si sami. Z příštího Lodgy se skutečně stane sedmimístný crossover, který by měl dorazit již v roce 2020 na platformě CMF-B. Tu používají i Clio a Captur, pro Dacii bude muset být prodloužena.
Rumunská automobilka tedy míří stejným směrem jako Renault s modelem Espace, neboť navzdory důrazu na vnitřní prostor a praktičnost hodlá přijít se vzhledem off-roadu. Výroba nového Lodgy se má z marocké továrny Renaultu přestěhovat do mateřského závodu, kde se vyrábí již zmiňovaný Duster, který za přerod svého sourozence do značné míry může.
Duster je dlouhodobě jedním ze tří nejlépe prodávaných vozem mezi subkompaktními SUV v Evropě, takže nelze říci, že by nebyl úspěšný. Kromě toho se s logem Renaultu či Nissanu prodává také na jiných globálních trzích. Není tedy překvapivé, že Dacia pošle Lodgy bojovat na stejnou frontu.
Aby přitom onen útok byl maximálně efektivní, má novinka dostat i širší paletu pohonných jednotek. Mezi nimi nemá chybět benzinová 1,6litrová atmosféra se 115 koňmi, stejně jako nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 125 koní. Očekávat pak máme i diesely, nicméně s ohledem na datum příchodu je otázkou, do jaké míry a kde budou vůbec k mání.
Lze pak jen dodat, že jistý náznak věcí budoucích máme dostat už o něco dříve, kdy by měla dorazit nová generace modelů Sandero a Sandero Stepway. V jejich případě by Dacia měla přinést zcela nový designový jazyk, přičemž ve stejném duchu bude stylizováno právě i budoucí Lodgy. Cenově se ale značka hodlá nadále držet co nejvíce při zemi, jak jsme u ní zvyklí.
Dacia Lodgy není jako MPV tak žádaná. Značka proto u druhé generace vsadí na design off-roadu, uvnitř se ale znovu zaměří na praktičnost
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva