Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia v ČR prodává nové nejluxusnější modely, Duster s výbavou pojí i neobvyklé motory
5.5.2019 | Petr Prokopec
Je to pochopitelně luxus na poměry Dacie, takže nečekejte nic jako masážní ventilovaná sedadla. Na druhou stranu, kdo jiný vám prodá vrchol své nabídky a nechce za to ani půl milionu?
Dacia má za sebou velice úspěšný rok. Loni celosvětově prodala 700 798 nových aut, tedy o 7 procent více než předloni. Lídrem je hatchback Sandero, ovšem jen globálním pohledem. Pokud se budeme zabývat pouze Evropou, kde mají Rumuni na kontě rekordních 511 622 registrací (+10,3 %), pak na příčku nejvyšší vystoupal Duster. Letošní globální data zatím nejsou známa, v případě Evropy ale značka po každý uplynulý měsíc prodala více aut než v předchozím roce. A Duster je znovu na vrcholu.
Jen u zmíněných dvou modelů ale nezůstaneme, neboť Dacia v České republice prodává vyrukovala s novou limitovanou úroveň výbavy, kterou lze spojit s libovolným modelem z nabídky. Tentokrát zamířila luxusním směrem a nabízí takto v rámci své nabídky nová vrcholná provedení. Jak už to ale u Dacie bývá, vrchol tu znamená něco trochu odlišného než u jiných značek.
Automobilka v závislosti na trzích nazývá své vrcholy Ultimate nebo TechRoad, přičemž u nás jsou k dispozici pod druhým zmíněným označením. Zákazníci se mohou rozhodnout pro dvě nové barvy Fusion Red a Highland Grey, se kterými je možné spojit řadu unikátních designových prvků. Zvenčí se jedná hlavně o zpětná zrcátka či grafické polepy boků, kromě toho dorazila také specifická litá kola. Pro Duster je připravena 17palcová velikost, zbytek modelů si musí vystačit se šestnáctkami.
Za dalšími novinkami je třeba vyrazit do kabiny, kde se úprav dočkaly dveřní panely, výdechy klimatizace, čalounění či koberečky. Stejně jako v rámci exteriéru i v tomto případě hrají prim červený a šedivý odstín, tentokráte ale již došlo na jejich kombinaci. Rozšířena pak byla i základní výbava, do níž se nastěhovala třeba automatická klimatizace, multimediální systém Media Nav Evolution či zpětná kamera. To je skutečně pozoruhodný standard na vozy často nejlevnější značky na trhu.
Zmínit můžeme i ceny, které se navzdory vrcholným specifikacím jednotlivých vozů drží dost nízko. V případě Dacie Sandero startují na částce 293 900 Kč v kombinaci s benzinovým tříválcem (90 koní), za 1,5litrový diesel (95 koní) pak dáte dokonce 346 900 Kč. To je oproti základní variantě téměř dvojnásobek. U Loganu MCV stojí totéž 303 900 Kč resp. 356 900 Kč, Lodgy startuje se 102koňovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru na 316 900 Kč, 115koňový diesel 1,5 pak vysaje z vaší peněženky 401 900 Kč. Nás ale v tuto chvíli nejvíce zajímá Duster.
Nejde jen o to, že je to nejžádanější model, kromě nové úrovně výbavy je totiž k dispozici také s novým přeplňovaným motorem od Renaultu s neobvyklým 1,3litrovým objemem. Pohonná jednotka nabídne 130 či 150 koní, přičemž rumunské SUV s ní zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 191, respektive 200 km/h. Na měření sprintů na stovku pak sice zatím ještě nedošlo, kilometr s pevným startem ale novinka zdolá za 32,1 resp. 31 sekund. V rámci spotřeby paliva byste se však pokaždé měli pohybovat v průměru okolo 6 litrů na sto kilometrů. Tedy v případě aktuálně nabízených předokolek - v létě bude nová jednotka k mání také v kombinaci s pohonem 4x4.
Duster s novým motorem a 130 koňmi je k mání od 370 900 Kč, objednat jej totiž již od úrovně výbavy Comfort. Silnější varianta pak startuje se stupněm Prestige na sumě 412 900 Kč, za specifické provedení TechRoad pak dáte s novou jedna-trojkou 402 900 Kč, respektive 417 900 Kč. S atmosférickou jedna-šestkou je nová edice k mání od 354 900 Kč. Ani nejvyšší specifikace Dusteru se tak cenou neblíží hranici 500 tisíc Kč, pozoruhodné.























Nová limitovaná edice TechRoad je k dispozici v červeném...
...nebo šedém odstínu. Interiéry se ale již neliší při užití jakéhokoliv laku
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před hodinouČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 2 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 5 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle