Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia ukázala nové generace svých nejlevnějších modelů, vypadají překvapivě šik
7.9.2020 | Petr Prokopec
Hned tři resp. dvě zásadní novinky naráz ukázala dnes rumunská automobilka. I když půjde dále o jedna z nejlevnějších aut na trhu, lacině nevypadají. A technicky se nový Logan a nové Sandero též posouvají vzhůru.
První generace Dacie Logan přišla na trh již před šestnácti lety. V roce 2007 dostal tento sedan příbuzného v podobě hatchbacku Sandero, který na mnoha trzích převzal roli nejlevnějšího modelu značky. Společně to pak rumunská dvojka, respektive trojka, neboť zmínit je třeba ještě provedení Sandero Stepway, dotáhla až do roku 2012, kdy se objevila generace druhá. S ní dorazil inovovaný design, technika se však již příliš neměnila a nadále těžila z platformy vyvinuté aliancí Renault-Nissan na počátku milénia.
Nyní se ovšem Dacia chystá na zásadní změnu, neboť třetí generace rumunských vozů přepřáhla na modulární architekturu CMF-B. Čeká se tedy zejména navýšení vnitřního prostoru, stejně jako vstup do 21. století. Nová platforma totiž umožní zástavbu komplexnějších elektrických okruhů i elektrifikovaného ústrojí. Dá se tedy předpokládat, že kromě ryze benzinových a dieselových jednotek se Logan, Sandero a Sandero Stepway dočkají také mild-hybridního ústrojí.
Na konkrétní detaily týkající se nabídky motorů nicméně bude třeba vyčkat. Dacia totiž aktuálně hodila do placu pouze trojici oficiálních snímků a pár obecných informací s tím, že slavnostní premiéra je naplánována na 29. září. Zatím lze tedy potvrdit jen tolik, že navzdory nové platformě se světlá výška Dacie Sandero nebude vůči minulosti měnit. Provedení Sandero Stepway pak bude trůnit nad silnicí o chlup výše, zda ale rozdíl bude znovu čtyřcentimetrový, není jisté.
Zaměřit se tedy momentálně musíme na design, zejména pak na LEDky ve tvaru písmene „Y“. Ty se pro Dacii stávají novým stěžejním prvkem, který bude stejně jako třeba logo nebo čelní maska definovat korporátní vzhled. Sandero pak vůči minulosti nabídne níže položenou střešní linii, zatímco Sandero Stepway se od klasického hatchbacku hodlá znovu odlišit specifickou kapotou motoru, či jinými bočními prahy. Chybět pak nebudou ani plastové lemy karoserie, kryty podvozku a střešní ližiny.
Snad ještě větší proměna nicméně čeká Logan, u kterého došlo na zvýšení boční linie a tedy lehčí redukci prosklené plochy. Tu umocnilo jeho svalnatost, stejně jako prolisy nad zadním kolem. S pomocí více se svažující střešní linie pak Dacia vůz opticky prodloužila, ve výsledku tak sedan může působit jako rumunská alternativa amerických muscle cars. Jakkoliv základ s plechovými koly a menším množství chromu bude od takové asociace pořádně vzdálen.
Lze už jen dodat, že zásadní novinky budou spojené také s interiérem. Na mysli přitom nemáme jen nárůst prostoru pro nohy a hlavy cestujících, jenž jsou dané onou platformou CMF-B. Místo toho je řeč o novém volantu, který uprostřed doprovodí volně stojící displej multimediálního systému. Dacia přitom slibuje mnohem vyšší konektivitu než dosud, ceny však hodlá nadále držet nízko při zemi. Zda ale Sandero a Logan bude dále startovat pod 200 tisíci korunami, je nejisté, za nejlevnější - a i obecně velmi levné - modely značky jistě jistě budou patřit nadále.



Dacia se pochlubila prvními snímky nové generace vozů Sandero, Sandero Stepway a Logan, nevypadají vůbec marně. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Japonské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 50 minutamiPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
před 2 hodinamiJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 3 hodinamiAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 5 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva