Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První sportovní model rumunské značky dostane do vínku dva řidičské režimy, lepší aerodynamiku a více než 150 koní na méně než 1 100 kilo.
Sandero RS je jednou z očekávaných novinek letošního jara, což znalé příznivce automobilů všeho druhu jistě nepřekvapí. Přece jen jde o vůbec první sportovní model rumunské značky, i když aktuálně je spojen hlavně s logem Renaultu a tedy s možnou absencí na Starém kontinentu. Jelikož ale značka testovala tuto verzi nejen v Brazílii, ale také na evropských silnicích, je možné, že ji s emblémem Dacie uvidíme také v tuzemských showroomech.
Po včerejším oficiálním videu tu přitom nově máme řadu informací, které jen podpoří zájem o ostřejší provedení. To dostane pod kapotu atmosférický dvoulitrový čtyřválec, který standardně produkuje okolo 140 koní. Divize Renaultsportu by ovšem měla přistoupit k několika modifikacím, jež tento výkon zvednou na více než 150 koní. O jejich přenos se pak postará šestistupňová manuální převodovka.
Kromě vyššího výkonu máme očekávat rovněž nějakou tu hmotností dietu, která ovšem s ohledem na těžší pohonnou jednotku není tak viditelná jako posílení motorového prostoru. Podle brazilských zdrojů by sportovní verze měla vážit méně než 1 100 kg, základní verze osazená jedna-dvojkou ovšem v tomto směru zachází ještě dále, neboť na ručičkách vah ukáže pouze 1 016 kilogramů.
Řidič zároveň bude moci tlačítkem na volantu volit mezi dvěma jízdními režimy, akceleraci z klidu na stovku pak má zvládnout do 10 sekund. Tedy o nějakých jedenáct desetin rychleji než standardní verze osazená 0,9litrovým tříválcem TCe, která aktuálně dosahuje nejlepšího tempa v nabídce. Je však třeba dodat, že jde o neoficiální informace, realita tak může být ještě zajímavější - přece jen, 150 koní by s 1,1 tuny hmotnosti mohlo slušně hýbat.
Nové špionážní snímky pak mnohem lépe odhalují vzhled, u kterého můžeme počítat s mohutnějšími nárazníky a bočními prahy nebo střešním spoilerem. Mimo to dorazí také 16palcová černě lakovaná litá kola, která budou obouvat pneumatiky Continental ContiPower Contact o rozměru 205/55. Za nimi pak můžeme spatřit kotoučové brzdy ve všech rozích.
Dále lze zmínit zatmavená okna či černé pozadí předních a zadních světlometů nebo chromovou koncovku výfuku. Uvnitř pak na zájemce čekají sportovní sedáky, jež zdobí červené švy, nebo volant obšitý kůží. Na další informace si opět budeme muset počkat, rozhodně však nepůjde o nekonečně dlouhou dobu.






Dacia Sandero RS na nových špionážních fotkách ukazuje svůj dynamičtější zevnějšek. A také prozatím jen logo Renaultu
Zdroj: Flatout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V Mnichově shořelo přes 20 policejních aut najednou. „Nic takového jsme nezažili,” říká policie, starosta má podezření
26.1.2025Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
26.1.2025Pokud už nějaké elektrické auto opravdu chcete, vyhněte se novým, rok stará se prodávají i za míň než polovinu původní ceny
26.1.2025Už zapomínaná francouzská silniční raketa je k mání dodnes nejetá. Je tak vzácná, že ji bez uzardění prodává dealer Ferrari
26.1.2025Mercedes nepochopil nic. Trápící se třídu S chce spasit interiérem z ještě většího propadáku, nedává to smysl
26.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva