Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero

Pokud se vám podaří zvítězit v sezóně, která má vyjít maximálně na 820 tisíc korun, dostanete rovněž vstupenku do prestižnější série Renaultu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero

23.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se vám podaří zvítězit v sezóně, která má vyjít maximálně na 820 tisíc korun, dostanete rovněž vstupenku do prestižnější série Renaultu.

Automobilové závody rozhodně nejsou levnou zábavou, přičemž nemusíme vzhlížet třeba rovnou k Formuli 1, kde rozpočty jednotlivých týmů dosahují astronomických částek. Stačí pohled na startovné i nižších soutěží a rázem je jasné, že dovolit si to nemůže každý nadšenec. To se ovšem ve Španělsku rozhodli změnit - v příštím roce tam odstartují šampionát, který by každý tým měl vyjít na 30 000 Eur (cca 819 000 Kč).

Za danou částku ovšem nedostanete pouze startovné. Podle Renaultu, který za celou myšlenkou stojí, jsou tím totiž vyjádřeny veškeré náklady na celou sezónu. To zahrnuje rovněž dopravu mezi závody a především samotné náčiní, kterým se stává Dacia Sandero s 1,2litrovým motorem o výkonu 75 koní. Ta přitom tvoří největší část daného rozpočtu (vyjde na cca 17 000 Eur/464 100 Kč).

Na druhou stranu, takový automobil je již plně připraven na závody. Pod nepříliš pozměněnou karoserií se totiž skrývají vícebodové závodní pásy a sportovní sedadla, tlumiče Bilstein a pružiny H&R nastavené na asfalt (jinde se nepojede), závodní brzdové destičky a kapalina, ochranná klec, hasicí přístroj, mechanická deaktivace elektřiny či sportovní výfuk a pár ochranných plátů na podvozku.

Daná sezóna by pak měla zahrnovat osm podniků, ve kterých byste měli alespoň šestkrát zabodovat. Pokud se vám to povede, postoupíte do závěrečného kola, kde se již hraje o hlavní cenu. A tou není nic jiného než vůz, který vám celou sezónu dělal společnost. Tedy Dacia Sandero 1,2 o výkonu 75 koní, ovšem v civilním provedení.

Nic moc, říkáte? Tím ovšem odměňování nekončí. Renault totiž vítězi rovněž nabídne vstupenku do mnohem prestižnější soutěže. O jakou však půjde, to již nezmiňuje. Lákadlo je to ale očividně veliké, i když tuzemským týmům by asi rozpočet patřičně narostl, neboť uvedená výše rozhodně nepočítá s transferem z České republiky a pobytem ve Španělsku...


Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero - 1 - Dacia Sandero rallye car 2014 01Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero - 2 - Dacia Sandero rallye car 2014 02Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero - 3 - Dacia Sandero rallye car 2014 03Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero - 4 - Dacia Sandero rallye car 2014 04Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero - 5 - Dacia Sandero rallye car 2014 05
Upravená Dacia Sandero bude levným závodním nářadím, jehož pořízení a provoz nemají stát více než 820 tisíc korun na sezónu

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.