Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol
29.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzhledem k zaměření Dacie bychom čekali, že si přízeň publika zkusí zajistit třeba sponzoringem Přemka P. Jenže ona to znovu zkusí závodním strojem.
Mohlo by se zdát, že je to strategie poněkud pomýlená, s ohledem na nesporné úspěchy Dacie bude ale těžké ji fakticky rozporovat. Firma loni prodala na 360 tisíc nových aut, a to je třeba dodat, že toto číslo zahrnuje jen odbyt jejích aut s její značkou. Takže jde v podstatě jen o Evropu, a to ještě ne celou, protože vozy jako Renault Symbol nebo Renault Duster dostaly značku mateřské firmy a do prodejních čísel Dacie se nepočítají.
Pak je třeba říci, že tato strategie rozhodně není nová a představení dalšího závoďáku značky, který bude mít se silničními produkty společných sotva pár částí přídě a zádě, následuje obdobné kroky z minulosti. Jistě si vzpomenete na hned několik provedení Dacie Duster Ice, která bojovala s pohonem všech kol na francouzské Andros Trophy, nebo Duster No Limit, jež s podobnou technikou zkoušel zazářit na Pikes Peak. Dnešní novinka ale v něčem přece jen průlomová je - poprvé Dacii zatahuje do prostředí asfaltových okruhových závodů.
Už z označení Logan STCC jste mohli vytušit, že se bude účastnit tzv. skandinávského (dříve švédského) šampionátu cestovních vozů (Scandinavian Touring Car Championship), kde si to rozdá s vozy jako BMW 3, Honda Civic, VW Scirocco nebo Chevy Cruze, pochopitelně též v závodních úpravách. Pokud tušíte, že za volantem usedne také nějaký ten Andersson nebo Johansson, pak to bude ten první, křestní jménem Mattias, kterému je letos 40 let a loni ještě závodil se Saabem 9-3 (skončil dvanáctý celkově). Ale protože toho asi znát nebudete, podíváme se raději na vzhled a techniku.
Právě ty dělají z vozu něco úplně jiného než co představuje sériový nový Logan, natož pak jeho verze MCV. Auto je až drasticky sníženo, rozšířeno a mnoha aerodynamickými doplňky značky dosti „zagresivněno” a už tím naznačuje, že víc než pár drobností se sériovkou sdílet nebude. TO potvrzuje i technika, kterou tvoří šestiválcový motor blíže neupřesněného typu, který vozu poskytuje přes 400 koní výkonu posílaných na kola zadní osy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Zajímavá je i hmotnost jen 1 100 kilogramů, se kterou by si daný výkon mohl slušně pohrávat.
Auto je prý skoro připravené na sezónu a mělo by se objevit už 3. května na závodech v Knustropu. Jak si povede, vám rádi sdělíme, zatím si můžete prohlédnout jen pár snímků z odhalení tohoto vozu.
Tohle jsou první fotky Loganu STCC pro sezónu 2013, u svého dealera Dacie se po něm neptejte...
Pro srovnání sériový silniční model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva