Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan MCV 2013: levné kombi je tu. Sedm lidí nesveze, 573 litrů nákladu ano
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) MCV bylo ve své první generaci jakýmsi poloMPV. Nyní je to klasické kombi - pro pět lidí, ale s obrovským prostorem pro zavazadla.
Máte pocit, že ty nejdůležitější kombíky letošního ženevského autosalonu najdete na stánku Škody či Volkswagenu? Chyba lávky. Pozici praktika č. 1 v rámci skomírajících evropských trhů jim totiž vyfoukla nová generace Dacie Logan MCV. Ta sice s novými tvary přišla o možnost odvést až sedm pasažérů, pro standardní pětici však nabízí dostatek místa. A nejen pro cestující, ale také pro zavazadla. Při nesklopených zadních sedadlech totiž máte k dispozici hned 573 litrů, tedy jen o nějakých sedmatřicet litrů méně než v případě Octavie Combi III. A to navzdory délce 4,49 metru, která za mladoboleslavským stěhovákem zaostává o více než dvacet centimetrů.
Vyjma samotného objemu nová Dacia Logan MCV také nabídne možnost převozu dlouhých trámků na krovy vaší chaty. Při sklopení všech opěradel kromě řidičova je totiž možné dovnitř naložit předměty dlouhé až 2,72 metru. Zadní sedadla jsou kromě toho dělená v poměru 60:40. Jedinou nevýhodou se tak zdá být absence zcela rovné podlahy, místo schodu by ovšem rumunské kombi mělo nabídnout jen lehčí stoupání přes sklopená opěradla zadních sedadel. Alespoň to naznačují první fotografie.
Motorový prostor by pak měl do značné míry kopírovat novou Dacii Logan, která nedávno dostala české ceny. I když nad přítomností 1,2litrového agregátu uzpůsobeného spalování zemního plynu se prozatím vznášejí otazníky. Dá se ale předpokládat, že rumunská značky, či spíše mateřský koncern Renault, nebude své dojné krávě házet klacky pod nohy. Zvláště, když hlavními klady Dacie jsou nízká pořizovací cena a nízké provozní náklady.
Stoprocentně dané jsou ovšem zbývající tři pohonné jednotky. Tedy turbodiesel 1,5 dCI o výkonu 90 koní, jehož spotřeba by měla činit pouhých 3,8 l, a dva benzinové motory. Tím základním je 1,2litrový čtyřválec produkující 75 koní, tím „prémiovějším“ pak tříválec 0,9 TCe, po jehož 90 koních by prý s ohledem na udávanou spotřebu 5 l/100 km měla sáhnout hlavně firemní klientela.
Jízdní výkony Dacia před ženevským odhalením neprozradila, oproti sedanu se ale zřejmě příliš měnit nebudou. Což znamená akceleraci z klidu na stovku v rozmezí od 11 do 16 sekund, nejvyšší rychlost pak bude oscilovat mezi 150 a 175 km/h. Hmotnost by pak ani u dieselové verze nemusela překročit 1 200 kg (sedan 1,5 dCi, který je nejtěžší v nabídce, má jen 1 059 kg).
Standardem jsou přitom čelní a boční airbagy, posilovač řízení a stabilizační kontrola, za příplatek je pak možné získat multimediální systém MediaNav, tempomat nebo parkovací senzory. Prodej má být zahájen v červenu, přičemž ceny budeme znát o měsíc dříve. Již nyní se dá ale předpokládat, že ve srovnání se Škodou Octavií Combi III budou poloviční.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Logan MCV živě
Nová Dacia Logan MCV již nesveze sedm pasažérů. Při délce 4,49 metru však nabízí výjimečný zavazadelník, kam se před sklopením zadních sedadel vejde 573 litrů, po sklopení pak až 2,72 metru dlouhé předměty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva