Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu

„Tuningová kreace“ rakouského zastoupení Dacie má rovněž po faceliftu. Novou masku a lepší kabinu tak lze spojit s přepracovaným zavazadelníkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu

31.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

„Tuningová kreace“ rakouského zastoupení Dacie má rovněž po faceliftu. Novou masku a lepší kabinu tak lze spojit s přepracovaným zavazadelníkem.

Rumunské SUV je na trhu již od roku 2010. Letos se tak dočkalo výraznější modernizace, která zaúřadovala především v kabině. Nová je totiž jak palubní deska, tak i odhlučnění, jež uvnitř přidávají na luxusu i kvalitě. Z těchto fines, stejně jako z upravené čelní masky, ovšem neprofituje jen standardní verze, ale rovněž i tuningové kreace, které se aktuálně začínají představovat. Slovo „tuning“ bychom ovšem měli dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť v tomto případě můžete na plasty a samolepky od benzinky rovnou zapomenout.

Verze Duster Van zvaná též Fiskal LKW, která je dílem rakouského zastoupení Dacie, totiž byla upravena k co největší praktičnosti. Má tak zaslepená zadní okna, se kterými dorazila přepážka oddělující přední sedadla od zavazadlového prostoru. Ten přitom nyní pobere 1 636 litrů, což ve srovnání se standardním provedením představuje takřka čtyřnásobné zlepšení. Navíc přitom můžete počítat s nosností až 425 kilogramů, zatímco v rámci délky vůz pobere až 1 610 milimetrů dlouhé předměty.

Kromě toho se zvětšil i samotný nákladový prostor, kdy výška činí 960 mm a šířka 1 350 mm. Omezeni jste pouze v oblasti podběhů zadních kol, kdy tento rozměr klesá na rovný metr. Stejně tak je potřeba počítat s faktem, že více než dva lidé do kabiny neusednou. O v úvodu zmíněné vymoženosti ovšem nepřijdete, v příplatkové výbavě tak nadále nechybí klimatizace či audio systém s přehrávačem CD a MP3.

Po stránce motorické pak nabídka kopíruje rumunského výrobce, zvolit tak můžete jak benzinové agregáty 1,6 16V (105 koní či 102 koní v případě LPG verze) a 1,2 TCe (125 koní), tak i 1,5litrový tubodiesel produkující 90 nebo 109 koní. Na výběr je pak i pohon přední nápravy či systém 4x4, přičemž jízdní dynamika i spotřeba nemají doznat oproti standardu žádné změny.

Po stránce cenové pak vůz startuje na sumě 10 500 Eur (cca 288 750 Kč) za základní jedna-šestku s pohonem předních kol. To sice oproti standardu představuje lehké zdražení, stále se však pohybujeme v dostupné cenové kategorii. U verzí s dieselem a systémem 4x4 však již počítejte s poněkud vyššími sumami.


Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 1 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 01Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 2 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 02Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 3 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 03Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 4 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 04Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 5 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 05Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 6 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 06Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 7 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 07Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 8 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 08Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu - 9 - Dacia Duster Van 2014 prvni sada 09
Dacia Duster Fiskal LKW je dílem rakouského zastoupení rumunské značky. Prodává se od přibližně 290 tisíc korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.