Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R

Jak to dopadne, když se spojí rozumné auto s šílenou technikou? Odpověď zní Dacia Duster No Limit a značí speciál pro letošní vrchařský závod na Pikes Peak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R

27.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak to dopadne, když se spojí rozumné auto s šílenou technikou? Odpověď zní Dacia Duster No Limit a značí speciál pro letošní vrchařský závod na Pikes Peak.

Příběhy závodních provedení Dacie Duster sledujeme průběžně, a tak nám pochopitelně neunikly ani informace o chystaném speciálu pro letošní závod do vrchu v americkém Pikes Peak. Poprvé jsme vás o něm informovali již v březnu, teprve před týdnem jsme pak přidali i první snímky skutečného vozu, který se na pohled vyznačuje především monstrózním přítlačným křídlem umístěným až za zádí vozu. Nyní jsme se o rumunsko-francouzské novince dozvěděli vše podstatné, a tak se podívejme, co nabídne.

V prvé řadě je třeba si říci, že v tomto případě ani nelze hovořit o závodním speciálu na základech sériového modelu. Za základ auta zřejmě nelze považovat přední a zadní světla nebo masku chladiče, to je totiž tak vše, co z původního Dusteru zbylo. Jde tedy prakticky o zcela nový, od základů postavený závodní speciál, který byl připraven ve spolupráci Renault Sportu a firem Tork Engineering a Sodemo. Vůz je připraven pro klání ve třídě Unlimited, která neomezuje hmotnost vozu, výkon motoru, použitou převodovku, pneumatiky nebo aerodynamiku. Zkrátka umožňuje postavit optimální „neregulovaný” soutěžák, kterým se Duster No Limit snaží být.

Tento Dracula tak stojí na lehkém trubkovém rámu, který odívá karoserii z kompozitních materiálů, jež svými tvary sériový Duster pouze připomíná. Pod jeho kabátkem najdeme přeplňovaný motor 3,8 V6 s kódovým označením VR 38 DETT, který pochází z Nissanu GT-R. Agregát byl upraven nejen pro dosažení vyššího maximálního výkonu, nýbrž i pro fungování v nadmořské výšce až 4 300 metrů, ve které se nachází vrchol hory Pikes Peak. Jeho nejvyšší výkon činí ohromujících 634 kW (862 koní), tedy ještě o 12 koní více, než bylo původně avizováno. Nejvyšší výkon je posazen do 7 000 ot./min, maximum točivého momentu ve výši 900 Nm pak trůní v 5 000 otáčkách. Síla motoru je pochopitelně posílána na kola obou náprav, a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku značky Sadev.

I přes takřka nehorázný výkonový nášup činí hmotnost vozu jen 950 kilogramů, což je s ohledem na dostupný výkon skutečně nízké číslo. Dacia sice neuvolnila žádné informace o dynamice, poměr výkonu a hmotnosti blížící se hodnotě 1:1 ale naznačuje, že půjde o něco zcela mimořádného.

Zvláštní pozornost si zaslouží aerodynamické řešení vozu, a to nejen proto, že je vizuálně velmi výrazné. Právě aerodynamice se věnovali přímo u Renaultu. Automobilka tvrdí, že řešení takto vypiplané v aerodynamickém tunelu je na závodech tohoto typu neobvyklé a doufá v to, že to Dusteru pomůže na Pikes Peak k vítězství.

Jak jsme již dříve avizovali, za volant vozu se posadí Jean-Philippe Dayraut, trojnásobný vítěz ledové Andros Trophy. Ten se celý závod pochopitelně těší a to i z toho důvodu, že sám neví o jiné motoristické události podobného významu, kde by bylo možné takto extrémní auto použít.

Pokud vás zajímá, jak si Duster No Limit v Americe povede a zda se mu opravdu podaří zvítězit, zakroužkujte si v kalendáři datum 26. června. Právě tehdy se tradiční vrchařský závod v americkém Coloradu letos koná.


Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 1 - Dacia Duster No Limit 01Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 2 - Dacia Duster No Limit 02Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 3 - Dacia Duster No Limit 03Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 4 - Dacia Duster No Limit 04Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 5 - Dacia Duster No Limit 05Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 6 - Dacia Duster No Limit 06Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 7 - Dacia Duster No Limit 07Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 8 - Dacia Duster No Limit 08Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 9 - Dacia Duster No Limit 09Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 10 - Dacia Duster No Limit 10Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 11 - Dacia Duster No Limit 11Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 12 - Dacia Duster No Limit 12Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 13 - Dacia Duster No Limit 13Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 14 - Dacia Duster No Limit 14Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 15 - Dacia Duster No Limit 15Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 16 - Dacia Duster No Limit 16Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 17 - Dacia Duster No Limit 17Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 18 - Dacia Duster No Limit 18Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 19 - Dacia Duster No Limit 19Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 20 - Dacia Duster No Limit 20Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 21 - Dacia Duster No Limit 21Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 22 - Dacia Duster No Limit 22Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 23 - Dacia Duster No Limit 23Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 24 - Dacia Duster No Limit 24Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 25 - Dacia Duster No Limit 25Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 26 - Dacia Duster No Limit 26Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 27 - Dacia Duster No Limit 27Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 28 - Dacia Duster No Limit 28Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 29 - Dacia Duster No Limit 29Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 30 - Dacia Duster No Limit 30Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 31 - Dacia Duster No Limit 31Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R - 32 - Dacia Duster No Limit 32
Dacia Duster No Limit

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.