Home > Rubriky a sekce > Představení, Zajímavosti > Článek
Dacia Duster je už druhé nejprodávanější auto Evropy, Rumuni stíhají i Škodu
21.10.2019 | Petr Prokopec
Kdo by ještě před pár léty řekl, že po po léta jasně nejprodávanější auto Evropy bude prohánět Dacia. A že druhý nejžádanější model téže značky jej bude následovat jen s malým odstupem.
Letní prodeje aut v Evropě jsme si rozebrali vcelku nedávno. Z dat asociace ACEA bylo mimo jiné patrné, že ze Škody se stala opravdu silná značka, neboť její registrace překonaly celý koncern FCA. Dnes tu máme pohled společnosti JATO Dynamics, díky kterému si kromě jednotlivých trhů a značek můžeme rozebrat také jednotlivé modely a dokonce i druhy paliva. Znovu se přitom musíme zaměřit na bývalý „Východní blok“.
Pohled na žebříček nejprodávanějších modelů totiž skrývá nemalé překvapení - Dacia má v první pětce hned dva modely, které jako jediné konkurují dlouhodobě nejžádanějším Volkswagenům. Něco takového se děje vůbec poprvé v historii, stejně jako vůbec poprvé Duster vystoupal na pozici evropské dvojky. A aby toho nebylo málo, stal se zároveň i nejprodávanějším SUV starého kontinentu. Před sebou má již jen Volkswagen Golf, jehož vítězství si ovšem rovněž zaslouží potlesk, neboť nezapomínejme na skutečnost, že „lidový vůz“ je na úplném konci životního cyklu s nástupcem za dveřmi. Přesto jej nikdo nedokáže překonat.
Vraťme se ale zpátky k rumunské automobilce, o jejímž úspěchu se bude mluvit ještě dlouho. Zvláště když Dacia má tendenci nadále růst. V srpnu si celkově připsala 5,5 procenta a s 51 692 prodanými vozy je už jen kousek za Škodou (57 538 aut) s mnohem květnatějším portfoliem. Právě to je zřejmě to jediné, co Rumunům nedovoluje vystoupat ještě výš - Duster je vysoko a meziročně se zlepšil o 10,8 procenta, Sandero, které mezi nejprodávanějšími vozy figuruje na čtvrtém místě, šlo nahoru o 2,5 procenta. Žádný další vůz značky ale již přes laťku 10 tisíc prodaných aut v srpnu nepřeskočil.
Za dalšími detaily ohledně jednotlivých modelů vás odkážeme na níže přiloženém tabulky, my se pro změnu přesuneme k typům paliva. Začneme u dieselů, které zažívají další pád. Meziročně jejich registrace poklesly o 23 procent, podíl dieselů na trhu s novými vozy se tak zmenšil na 30 procent. To je velký problém pro automobilky, které tak budou muset řešit rostoucí emise CO2. Částečně jim pomáhá (opět překvapivý, byť po všech varováních ne až tak) pokles zájmu SUV, byť ten je jen tříprocentní.
Velké naděje zatím nelze upínat ani k elektromobilitě, jakkoliv podíl elektrických a hybridních vozů na celkových registracích již narostl na 7,8 procenta. Stále však jde jen o 83 700 vozů, vůči nimž stojí necelý milion aut osazených spalovacím ústrojím, navíc podstatnou část tvoří dobíjecí hybridy.




V srpnu nezabodovala jen Škoda, která převálcovala celý koncern FCA, ale také Dacia
Rumunská automobilka má mezi nejprodávanější pětkou hned dva modely, a sice Duster, který je zároveň nejžádanějším SUV starého kontinentu...
Zdroj: JATO Dynamics přes Carscoops
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 12 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 12 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie