Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy?
25.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault přichystal pro další ročník Andros Trophy vylepšenou verzi soutěžního provedení Dacie Duster. Osedlá ji opět Alain Prost s jediným cílem: zvítězit.
Toto modré vozítko vám může být povědomé. Do povědomí totiž již vstoupilo loni, když v prosinci, tedy ještě několik měsíců před premiérou sériového vozu, vyrazilo pod označením Dacia Duster do boje v tradičním francouzském „ledovém závodě”, tzv. Andros Trophy. Od začátku bylo jasné, že takto sériový Duster vypadat nebude, pár částí vozu ale přece jen odhalil. Povšimněte si např předních a zadních světlometů.
Dnes už je tento příběh minulostí, Dacia Duster již byla dávno představena, uspěla v anketě Auto roku 2011, v České republice se prodává a i my s ní máme jisté zkušenosti. Přesto majitel Dacie, přesněji řečeno jeho divize Renault Sport, vyráží do boje s inovovaným provedením Dusteru s přídomkem Ice. Loni s ním skončil v Andros Trophy druhý, letošní ročník chce vyhrát. Co nového tedy přináší?
Od pohledu je jasné, že Duster Ice toho má se sériovým provedením společného velmi málo. Vůz dokonce nepoužívá ani samonosnou karoserii, stojí na trubkovém rámu, na kterém najdeme kabáte ze sklolaminátu. Vůz je tak 4 001 mm dlouhý a 1 900 mm široký, rozchod a rozvor pak mají míry 1 690 resp. 2 500 mm. Nestandardní je i hmotnost, Duster Ice váží jen 950 kg.
Také řešení pohonu je zcela specifické. Motor je uložen před zadní nápravou a není to žádný dieselový čtyřválec. Jde o zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l, který známe z velkých Nissanů a Renaultů. Při vrtání 93 mm a zdvihu 73,3 mm dosahuje výkonu 257 kW (360 koní) při 7 500 ot./min. a točivého momentu 360 Nm při 5 500 ot./min. Pracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou SADEV, pohon všech kol je u auta pro ledovou rallye samozřejmostí.
U motoru Renault Sport zapracoval na zlepšení průběhu výkonu ve středních otáčkách, nejde ale o jedinou změnu. Také zavěšení kol bylo upraveno pro lepší fungování na sněžném či ledovém povrchu a nový je i elektrohydraulický posilovač řízení.
O krocení temperamentu vozu se starají kotoučové brzdy o průměru 260 mm vpředu a 265 mm vzadu. Kola mají rozměry 5,5 x 16" a najdeme na nich závodní pneumatiky Continental Ice Racing Contact 3.
Jak jsme již zmínili, v loňském ročníku soutěže si Duster Ice připsal celkové druhé místo, letos chce okusit chuť vítězství. Postarat se o to má i stále čilá legenda formule 1, Alain Prost, který vůz bude pilotovat stejně jako loni. Pokud byste chtěli dění v závodech sledovat, připomínáme, že celá série začíná o víkendu 4. a 5. prosince ve francouzském Thorens.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva