Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster dostala dva nové diesely. Překvapí dynamikou, mají ale jeden háček
7.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned pár měsíců po začátku prodejů dochází k poměrně zásadním změnám v motorovém prostoru Dusteru. Dynamiku nové motory vylepšují znatelně, mají však své „ale”.
Druhou generaci Dacie Duster lze stále považovat za relativně žhavou novinku, ač byla odhalena již loni v září. S rozjezdem prodejů totiž rumunská automobilka zrovna nespěchala a nechala si jej až na letošní rok. SUV je tedy k mání jen chvíli, přičemž zájem je vskutku enormní - jen během prvních čtyř měsíců bylo v Evropě prodáno 61 340 kusů. To je takřka polovina celkových loňských evropských registrací.
Nyní tu ovšem máme novinku, kvůli které si část čerstvých majitelů rumunské novinky bude na první pohled rvát vlasy. Dacia totiž přišla s novým, 1,5litrovým turbodieselovým motorem, který bude prodáván pod nálepkami Blue dCi 95 a Blue dCi 115. Zasvěceným přitom již jen tento název naznačí, oč při modernizaci šlo.
Abyste ovšem nemuseli zbytečně tápat, rovnou dodáme, že výkon slabší varianty se zvedl o pět koní na 95, v případě silnější pak rovněž o pět na 115. Aby toho navíc nebylo málo, máme tu také navýšení točivého momentu a to o 30, respektive 20 Nm. To není zase tak moc, jízdní dynamika se ale zlepšila opravdu razantně - Duster Blue dCi 95 má zvládat stovku za 12,6 s (dříve 13,8 s), Blue dCi 110 pak za 10,5 s (dříve 11,8 s).
Jen s vyšším výkonem, lepším sprintem na stovku či navýšením maximálky (ze 158 na 167 km/h, respektive ze 171 na 179 km/h) ale nový motor nepřichází. Podstatou bylo nepřekvapivě hlavně přizpůsobení pohonné jednotky novým emisním regulím. Katalyzátor výfuku proto nyní počítá s technologií SCR (Selektivní katalytická redukce), integrováno tedy bylo vstřikování močoviny. A kvůli tomu si možná oni čerství majitelé vlasy rvát přestanou - toto řešení sice znamená výrazný pokles emisí NOx, přináší ale nutnost „tankovat” krom nafty ještě onu močovinu alias AdBlue.
Ve srovnání s předchozí generací pohonných jednotek nedošlo ke změně v jediném případě, a sice v rámci spotřeby a jí přímo úměrných emisí CO2. I nadále tu tedy pro obě verze máme průměr 4,4 l/100 km, respektive 115 g/km. Zajímavé přitom je, že Dacia v tiskové zprávě zmiňuje měřící proceduru NEDC - pokuty za emise CO2 se totiž ještě pár let budou vyměřovat právě podle ní...
Oficiální fotogalerie Dacie Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před hodinou - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 2 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 4 hodinami - Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
před 5 hodinami - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB