Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster 2014: facelift je v prodeji i u nás, ceny začínají na 250 tisících Kč
22.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Facelift pod kapotu Dacie Duster přinesl krom jiného nové turbo 1,2 TCe, které jde cenově střední cestou. Ani v Česku ale není k mání s pohonem 4x4.
Dacia Duster dostala pro modelový rok 2014 facelift, který nelze označit za úplně malý. Změny se až na jednu výjimku odehrály na poli vizuálním, když vůz dostal zřetelně přepracovanou příď, novou barvu Comete Grey, dosud neviděná 16" kola a jiné střešní ližiny. Možná podstatnější jsou novinky v interiéru, který se může pochlubit přepracovanou palubní desku, novým čalouněním a některými novými výbavovými prvky.
Zmíněnou výjimkou je benzínový přeplňovaný motor 1,2 TCe, který známe z Renaultů. Předpokládali jsme, že se z něj stane vrchol nabídky - však také disponuje 125 koňmi, největším výkonem z celého spektra pohonných jednotek Dusteru. Německá nabídka této teorii odporovala a český ceník jí však dává za pravdu.
Faceliftovaná Dacia Duster je u nás v nabídce ve čtyřech výbavových verzích - Access, Cool, Arctica a Exception. Access můžete mít pouze s benzínovou šestnáctistovkou o výkonu 105 koní, která pohání přední kola. Oproti původním spekulacím ale k této výbavě dostanete pouze přípravu na rádio, rádio samotné není k dispozici ani za příplatek. Ve standardu jsou však čtyři airbagy, ESP a něco, co Dacia označuje jako Režim řízení Eco. Základní verze Access startuje na velmi příznivých 249 900 Kč.
Vyšší výbavová verze Cool už rádio za pětitisícový příplatek mít může, v základu je však manuální klimatizace, elektrická okna nebo dálkové centrální zamykání. S předním pohonem a benzínovým motorem 1,6 se 105 koňmi startuje na 264 900 Kč. Pokud preferujete LPG, můžete mít 102koňovou šestnáctistovku na toto palivo za 284 900 Kč, a pokud naftu, pak si na Duster s motorem 1,5 dCi o 90 koních připravte 299 900. Pohon všech kol je k dispozici pouze s benzínovou 1,6 se 105 koni za 314 900 Kč.
Druhá nejvyšší verze Arctica začíná na 279 900 Kč a až ona nabízí zmíněný nový motor 1,2 TCe, a to pouze s pohonem předních kol a za 314 900 Kč. Jinak je benzínová nabídka stejná a doplňují ji dvě naftové patnáctistovky dCi o výkonu 109 koní pro přední pohon a 110 koní pro pohon všech kol. Až tato verze má rádio s CD a MP3, výškově nastavitelný volant, přední mlhovky nebo třeba osvětlení schránky před spolujezdcem v základní výbavě. Navigace navíc stojí 6500 Kč, litá kola 9000 Kč a metalíza přijde na 12 500 Kč.
Špička výbavy, verze Exception, startuje na 334 900 Kč s novým motorem 1,2 TCe a opět s pohonem pouze přední nápravy. Druhou volbou zde je naftová jednotka 1,5 dCi o výkonu 110 koní, která pohání všechna čtyři kola. Ta přijde na 404 900 Kč. U výbavy Exception jsou v základu zadní parkovací senzory, tempomat, elektrická okna i vzadu, litá kola nebo již dříve zmíněná navigace. Ta v základu umí navigovat pouze po ČR, SR, Polsku, Maďarsku, pobaltských republikách a na Islandu. Za mapy zbytku Evropy chce Dacia tři tisícovky navíc. Stejně tak je za příplatek čalounění z kůže a koženky.
Český ceník, který si můžete stáhnout ve formátu PDF (589 kB) dává znát, že Dacia Duster stále cílí na méně majetné řidiče, kteří však chtějí či potřebují schopné SUV. Motor 1,2 TCe je podobně jako v Německu i u nás spíše střední cestou. Je však trochu škoda, že jeho 125 koní nemůže roztáčet všechna čtyři kola, Renault už se ale holt jednou rozhodl takto...
Facelift Dacii Duster přinesl přeplňovanou dvanáctistovku, ale jen s pohonem předních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva