Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia chystá nové malé SUV, nahradit má současný nemastný a neslaný, ovšem úspěšný pokus o totéž
14.7.2024 | Petr Prokopec
Nejprodávanější Dacií je už nějaký ten pátek model Sandero, možná vás ale překvapí, že na celkových registracích tohoto typu má dvoutřetinový podíl jeho „allroadové” provedení Stepway. Přesto má skončit a být nahrazeno novým SUV.
Třetí generace Dacie Sandero přišla na svět v roce 2020, dvě léta na to pak prošla modernizací, která jí přivála nové čelní logo. S ním hatchback působí hodnotněji, což se ostatně projevilo i na loňských prodejích - v Evropě šlo o naprostou jedničku mezi privátní klientelou a dvojku celkově. Při takovém zájmu by rumunská automobilka klidně mohla složit ruce v klín, realitou je však pravý opak. Místo toho Dacia s nemalou vervou pracuje zejména na nástupci verze Sandero Stepway.
Toto nemastné a neslané provedení není pořádně ani klasickým hatchbackem, ani pořádným SUV, přesto má na současných prodejích dvoutřetinový podíl. Přesto Dacia dospěla k názoru, že vůz by dokázal bodovat ještě líp, pokud by publiku nebyl k dispozici jako zvýšený hatchback, ale spíš jako pravověrné SUV, jak informují kolegové z Carscoops. A protože nový Duster narostl do délky již na 4 343 milimetrů, je pod ním dostatek prostoru na novinku, která by svému bratříčkovi nelezla do zelí. S maximálně 4 150 mm by malé SUV spíše zkusilo konkurovat o chlup větší Škodě Kamiq.
Novinku máme očekávat v roce 2027, zatímco ten příští se nabídka Dacie rozšíří o velké SUV Bigster. Rumunská automobilka tak bude mít tříčlenné portfolio modelů se zvýšeným podvozkem, jež budou v maximální možné míře sdílet komponenty. Obě novinky, byť mezi nimi bude rozdíl 40 centimetrů, budou stát na platformě CMF-B, již užívá také Duster. A ze stejných skladů budou pocházet také spalovací, mild-hybridní a hybridní agregáty.
Otázkou je plně elektrická verze, jelikož Dacia už dřív naznačila, že Sandero by se v příští generaci mohlo dočkat bateriového pohonu. Již jeho stávající provedení stojí na stejné architektuře, jaká bude podpírat firemní SUV, může danou techniku bez problémů převzít také nástupce verze Stepway. Šéf značky Xavier Martinet ale již dříve uvedl, že klíčový je zájem zákazníků. Ti ale dnes nechtějí platit ani desetitisíce navíc za hybridní techniku.
Dacia hodlá v roce 2026 přivést do hry ještě zcela nový liftback ve stylu Škody Octavia a na něj navazující kombík, kdy oba modely použijí rovněž platformu CMF-B. U větších modelů, které již oslovují movitější klientelu, bude automobilka tlačit na hybridní techniku kvůli plnění emisních norem. U těch menších ale prioritou bude spalovací ústrojí a s ním spojená co nejnižší cena.
Sandero by se tedy v následujících pár letech mohlo rozdělit na tři vozy. Jak je již jisté, provedení Stepway bude nahrazeno malým SUV. Hatchback by pak mohl s motory spalujícími benzin či LPG pokračovat tak dlouho, jak mu to politická pravidla umožní, třetí generaci by tedy čekalo ještě pár faceliftů. V nabídce by jí ale doplnila i ta čtvrtá, která by počítala pouze s elektrickým pohonem. A jednotná architektura by značce umožnila přepínat mezi nimi dle zájmu. To ale spekulujeme, v reálu očekávejme spíš něco méně moudrého, bohužel.
Sandero Stepway se vůči výchozímu hatchbacku liší jak karoserií, tak třeba světlou výškou zvedlou o 40 mm. Stále však není bráno jako pravověrné SUV. To se ale má v roce 2027 změnit. Foto: Dacia
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 7 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 9 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 10 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva