Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čtyřikrát přeplňovaný superdiesel nakonec nezemřel, sítem EU ho procpal někdo jiný
11.6.2021 | Petr Prokopec
Oficiálně za ním zavřela voda a už déle než rok není v prodeji, teď se do něj ale triumfálně vrací oklikou. Jeden z nejlepších dieselů historie se dá znovu koupit v Alpinách.
Už na konci předloňského roku BMW oznámilo, že třílitrový diesel doplněný čtyřmi turbodmychadly v nabídce značky končí a nebude nahrazen. Dle šéfa vývoje značky Klause Fröhlicha za tím stály další a další výrobní komplikace spojené s uzpůsobením tohoto motoru stále přísnějším pravidlům EU. Kromě toho ovšem automobilka chystá řádnou redukci svého spalovacího portfolia, jenž bude z 20 až 30 procent nahrazeno elektrickými jednotkami a z 25 procent plug-in hybridními motory. Řada fanoušků se tak s unikátním motorem rozloučila, ostatně z oficiální nabídky BMW ve všech iteracích již dávno zmizel. Teď jej ale znovu půjde koupit jako nový.
Za tímto krokem stojí Alpina, která modernizovala své modely XD3 a XD4. Ty jsou jakýmsi dieselovým ekvivalentem továrních verzí X3 M a X4 M, přičemž pod kapotou užívají právě jednotku B57D30S0. Zatímco ovšem BMW u vozů jako M550d nabízelo výkon 400 koní a točivý moment 760 Nm, v případě vozů z Buchloe je třeba čekat trochu jinou charakteristiku. Pohonná jednotka totiž produkuje 394 koní a 800 Nm. Naladěna je tedy ještě více na rychlé a komfortní cestování.
Neznamená to nicméně, že byste v rámci jízdní dynamiky jakkoliv trpěli. Točivý moment ve srovnání s minulostí narostl o 30 Nm, načež oba vozy zvládnou zrychlení z klidu na stovku již za 4,6 sekundy. To je na takřka 2,2tunová monstra nadmíru působivý čas, stejně jako maximálka, která v případě XD3 činí 267 km/h, zatímco u uhlazenějšího XD4 narostla na 268 km/h. Zmínit pak můžeme i udávanou spotřebu 7,2 l/100 km, na níž však při plném zapojení potenciálu motoru můžete rovnou zapomenout.
Alpina nicméně nemodernizovala pouze pohonnou jednotku, zároveň oběma vozům pozměnila zejména čelní partie. Dorazily tedy zvětšené ledvinky, přepracovaná diodová světla a nové nárazníky. Zákazníci pak mohou volit mezi 20- a 22palcovými litými koly, za nimiž se skrývají vrtané 15,6palcové přední a 15,7palcové zadní posílené brzdy. Překalibrováno nicméně bylo i řízení, stejně jako tu máme i odlišné pružiny a kratší a tužší tlumiče. Upraven pak dokonce byl i systém Launch Control.
O interiérech se nezávislá automobilka nikdy příliš nerozepisuje, v tomto ohledu totiž spíše plní individuální přání klientů. Ti si přitom mohou navolit jak specifické čalounění, tak i ozdobné švy nebo unikátní dekory. Společnost jim pak vždy bude dělat osmistupňová automatická převodovka, která je jedinou volbou ke čtyřikrát přeplňovaným dieselům, stejně jako pohon všech kol. I ten byl nicméně s ohledem na novou charakteristiku motoru překalibrován.
Zákazníci přitom první exempláře přeberou až v listopadu, objednávkové knihy se však již otevřely. XD3 vychází na německém trhu na 85 900 Eur (cca 2 173 000 Kč), zatímco za XD4 dáte tamtéž minimálně 89 100 Eur (2 254 000 Kč). Pokud jsou to ovšem na vás až příliš vysoké sumy, můžete zvolit méně výkonné provedení modelu XD3 užívající upravené mild-hybridní twin-turbo, tedy patrně upravený motor 40d. Výkon přitom v jeho případě činí 350 koní, což stačí na 4,9sekundový sprint.
Alpina modernizovala modely XD3 a XD4, jenž užívají čtyřikrát přeplňovaný diesel. Nově přitom tato jednotka produkuje 394 koní a 800 Nm točivého momentu. Foto: Alpina
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
dnes - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
před 3 hodinami - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
před 4 hodinami - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
před 6 hodinami - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
před 7 hodinami - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva