Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Corvette Stingray Convertible C7 2014: přehlížená premiéra otevřené Vette
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tohle auto v Ženevě zastínily evropské supersporty, pozornost si ale zaslouží. Oproti kupé prý nemá ani kilo nadváhy.
Corvette Stingray (C7) byla nezpochybnitelnou jedničkou letošního detroitského autosalonu a těch pět minut slávy už ji nikdo nikdy nesebere. Výběr destinace pro světovou premiéru byl samozřejmě správný - jednak mohla proběhnout přímo před nejdůležitějším publikem a zároveň také bez vážnější konkurence. V Ženevě by vedle téměř tisícikoňových strojů jako je McLaren P1 a LaFerrari či dramatu Lamborghini Veneno její záře poněkud vybledla, což se přesně stalo ohlášenému „Rejnokovi“ Convertible. Pojďme to trochu napravit.
Otevřený Stingray si zaslouží naši pozornost asi ze dvou primárních důvodů. Předně proto, že ani odstranění střechy vozu neubralo téměř nic na jeho atraktivitě. A zadruhé, General Motors se chlubí skoro až neuvěřitelnou věcí - automobilka říká, že Corvette C7 byla vyvíjená jako dvě auta v jednom a po otevření karoserie prý nebylo nutné dělat vůbec žádné strukturální změny, stačilo pouze přemístit úchyty bezpečnostních pásů. Hmnotnost původní střechy pak nahradil ovládací mechanizmus sklápění a Chevrolet vesele uvádí dřívější výkonovou hmotnost.
Stejně jako kupé i verze s plátěnou střechou je poháněná novým vidlicovým osmiválcem LT1 o objemu 6,2 litru s výkonem 456 koní a točivým momentem 610 newtonmetrů. Výkon jde na zadní kola prostřednictvím sedmistupňového manuálu, alternativně pak šestistupňového automatu. Detaily dynamiky Chevrolet neuvádí, zde ale bude důležitá také informace o možnosti ovládat střechu do rychlosti 50 km/h. Anebo třeba na dálku klíčem...
Zákazníci budou mít možnost hned od prvního dne po uvedení objednávat paket Z51 Performance. Podle tiskové zprávy GM obsahuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál, mazání se suchou vanou, vylepšené brzdy, dodatečné chlazení převodovky a rozvodovky, stejně jako aerodynamický paket „vylepšující stabilitu ve vyšších rychlostech“.
Cenu Chevrolet neprozradil, řekl však něco neméně důležitého. Obě karosářské verze vyrazí na globální trh, včetně Evropy, současně a nejpozději do konce letošního rohu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
















Nová Corvette Stingray jako kupé i roadster živě v Ženevě
Výchozí konstrukce kupé byla podle GM natolik tuhá, že nebylo nutné po odstranění střechy dodávat žádné výztuhy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07