Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Copak to Škoda testuje v Alpách? Chystá se brzký facelift Fabie?
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia Combi nafocená v Alpách má kamufláž, kterou byste očekávali u prototypu faceliftovaného provedení. Jenže Fabia je na trhu jen dva roky.
Třetí generace Škody Fabia byla světu odhalena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval jen měsíc poté, přičemž ještě před koncem roku 2014 mladoboleslavská automobilka zahájila rovněž výrobu kombíku. Produkce od té doby jen stoupá, přičemž za první letošní pololetí na evropském kontinentu narostly vůči loňsku o 19,6 procenta na 93 677 exemplářů.
Tato fakta zde nezmiňujeme jen tak. Zdá se z nich jasné, že Škoda nemá důvod Fabii jakkoli měnit, přesto se nyní Alpami prohání verze Combi s kamuflovanými čelními a zadními partiemi. Takto obvykle vídáme maskovaná auta, u kterých se chystá facelift. Na jeho přípravy bychom si ale pouhé dva roky po představení původního provedení nevsadili, i když to neznamená, že by musel být představen ještě letos či v jakkoli dohledné době.
Otázkou tedy je, co vlastně Škoda poblíž Grossglockneru (nikoliv v Jižní Evropě, jak zdroje naznačují) testuje. Patrná je upravená čelní maska a možná i jiné světlomety, tedy opět prvky, které jsou běžně součástí modernizace. Zezadu se pak zdá být jiný nárazník, další obvyklý projev faceliftu. Je tedy možné, že by automobilka přes veškeré úspěchy nové Fabie chtěla ještě víc?
Vyloučit to nelze a zřetelné zatížení zadní nápravy může být i projevem testů souvisejících technických změn (třeba příchod motoru 1,0 TSI lze očekávat dříve než později), na klasický facelift bychom si ale nevsadili ani pětník. Celý koncern Volkswagen se teď snaží šetřit, kde to jen jde a dříve avizované pětileté výrobní cykly musely zamířit pod stůl. Teď bude v kursu spíše „ždímání” již vyvinuté techniky a s něčím takovým nejdou brzké facelifty a nové generace dohromady.
Chystanému faceliftu zkrátka nevěříme a jistým potvrzením toho, že Škoda testuje něco jiného, mohou být i snímky stejně maskovaného Superbu pořízené na stejném místě. V případě vlajkové lodi, která je reálně na trhu jen něco přes rok, je facelift prakticky zcela vyloučen - u té lze modernizaci očekávat až někdy v roce 2019.
Nejpravděpodobnější možností se tak jeví testování něčeho, co bude u sériových provedení obou modelů v maskovaných partiích přítomno. Vsadili bychom si na zkoušky nových bezpečnostních a asistenčních systémů, jak ostatně naznačuje kamera či senzor na střeše Supebu. Ty by se mohly dostat ke všem modelům a je možné, že časem vykouknou na světlo světa i snímky částečně maskované Škody Octavia.
Asi se teď nedozvíme, kde je pravda, můžete si sami zkusit tipnout - oficiální vysvětlení dříve nebo později dorazí. Nyní tedy již jen dodáme, že níže přikládáme pár snímků obou zmiňovaných prototypů, další si můžete prohlédněte v galerii Auto Evolution a galerii Motor1.






Poblíž Grossglockneru byl nachytán tajuplný prototyp Škody Fabia Combi...
...a Superbu. V obou případech značka nejspíše testuje nové bezpečnostní či asistenční systémy
Zdroj: AutoEvolution, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva