Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Copak to Škoda testuje v Alpách? Chystá se brzký facelift Fabie?
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia Combi nafocená v Alpách má kamufláž, kterou byste očekávali u prototypu faceliftovaného provedení. Jenže Fabia je na trhu jen dva roky.
Třetí generace Škody Fabia byla světu odhalena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval jen měsíc poté, přičemž ještě před koncem roku 2014 mladoboleslavská automobilka zahájila rovněž výrobu kombíku. Produkce od té doby jen stoupá, přičemž za první letošní pololetí na evropském kontinentu narostly vůči loňsku o 19,6 procenta na 93 677 exemplářů.
Tato fakta zde nezmiňujeme jen tak. Zdá se z nich jasné, že Škoda nemá důvod Fabii jakkoli měnit, přesto se nyní Alpami prohání verze Combi s kamuflovanými čelními a zadními partiemi. Takto obvykle vídáme maskovaná auta, u kterých se chystá facelift. Na jeho přípravy bychom si ale pouhé dva roky po představení původního provedení nevsadili, i když to neznamená, že by musel být představen ještě letos či v jakkoli dohledné době.
Otázkou tedy je, co vlastně Škoda poblíž Grossglockneru (nikoliv v Jižní Evropě, jak zdroje naznačují) testuje. Patrná je upravená čelní maska a možná i jiné světlomety, tedy opět prvky, které jsou běžně součástí modernizace. Zezadu se pak zdá být jiný nárazník, další obvyklý projev faceliftu. Je tedy možné, že by automobilka přes veškeré úspěchy nové Fabie chtěla ještě víc?
Vyloučit to nelze a zřetelné zatížení zadní nápravy může být i projevem testů souvisejících technických změn (třeba příchod motoru 1,0 TSI lze očekávat dříve než později), na klasický facelift bychom si ale nevsadili ani pětník. Celý koncern Volkswagen se teď snaží šetřit, kde to jen jde a dříve avizované pětileté výrobní cykly musely zamířit pod stůl. Teď bude v kursu spíše „ždímání” již vyvinuté techniky a s něčím takovým nejdou brzké facelifty a nové generace dohromady.
Chystanému faceliftu zkrátka nevěříme a jistým potvrzením toho, že Škoda testuje něco jiného, mohou být i snímky stejně maskovaného Superbu pořízené na stejném místě. V případě vlajkové lodi, která je reálně na trhu jen něco přes rok, je facelift prakticky zcela vyloučen - u té lze modernizaci očekávat až někdy v roce 2019.
Nejpravděpodobnější možností se tak jeví testování něčeho, co bude u sériových provedení obou modelů v maskovaných partiích přítomno. Vsadili bychom si na zkoušky nových bezpečnostních a asistenčních systémů, jak ostatně naznačuje kamera či senzor na střeše Supebu. Ty by se mohly dostat ke všem modelům a je možné, že časem vykouknou na světlo světa i snímky částečně maskované Škody Octavia.
Asi se teď nedozvíme, kde je pravda, můžete si sami zkusit tipnout - oficiální vysvětlení dříve nebo později dorazí. Nyní tedy již jen dodáme, že níže přikládáme pár snímků obou zmiňovaných prototypů, další si můžete prohlédněte v galerii Auto Evolution a galerii Motor1.
Poblíž Grossglockneru byl nachytán tajuplný prototyp Škody Fabia Combi...
...a Superbu. V obou případech značka nejspíše testuje nové bezpečnostní či asistenční systémy
Zdroj: AutoEvolution, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 2 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus