Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroëny DS už nebudou Citroëny. Značka se oddělí a půjde po krku Audi
13.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový šéf PSA věří, že téměř z ničeho postaví svébytnou prémiovou značku. DS bude samostatné už příští rok.
Francouzský koncern PSA neprožívá v poslední době zrovna tučná léta a na záchranu si povolal Carlose Tavarese, bývalého vysokého manažera konkurenční aliance Renault-Nissan. Ten zatím proslul tím, co už vyrábět nechce a co také nepustí do výroby, není to ale jeho jediný recept na návrat koncernu Peugeot-Citroën na výsluní. Chce také více útočit na city zákazníků firemní techniku prodávat zákazníkům za vyšší ceny pod rouškou „prémiové image”.
Na tuto cestu se nevydal sám, Citroëny jako DS3, DS4 a DS5 vznikly už před jeho příchodem. Je to ale právě Tavares, který věří, že přesně tudy vede cesta k vyšším ziskům, a tak nepřekvapí, že po ní chce kráčet dále s ještě větší rychlostí než dosud.
Velké plány ale - z hlediska uvěřitelnosti - nespřádá zrovna v ideální chvíli. Odbyt Citroënů DS jde ve starých odbytištích dolů a nahoru jej táhne jen Čína. Za Velkou zdí je ale DS samostatnou značkou, a možná právě proto chce Tavares „déeskům” totéž provést i jinde.
Další krok je přímo spojen s konceptem Divine DS, který se plně odhalí na autosalonu v Paříži. Jeho pojetí reprezentuje nejen nový designový směr DS, ale také doprovodí značku k samostatné existenci na trhu. Již v roce 2015 nebudou Citroëny DS Citroëny, budou to prostě DS a to v honbě za jasným cílem - postavit francouzské Audi.
„Od roku 2015 bude DS odděleno od Citroënu. Nemusíme mít oddělené platformy a dokonce ani samostatné dealery, ale budeme mít oddělené výrobní a vývojové standardy,” prozradil ambiciózní Carlos T. britskému Autocaru. Jeho cíl je jasný: „DS může být rivalem Audi okolo roku 2020. Novinky ve vývoji jsou nesmírně vzrušující, ale nevstoupíme do prémiových vod, pokud nebudeme s Němci bojovat stejnými zbraněmi, které používají oni,” dodal Tavares s tím, že Audi chce dotáhnout po stránce image, nikoli prodejů. V tomto případě jde prý o běh na delší trať - možná i na 20 nebo 30 let.
Změna pozice DS ve struktuře Citroënu i navenek ale není tím jediným, co jsme se dozvěděli. Ze současných tří modelů se má nabídka firmy rozrůst na šest typů, které budou zahrnovat i velký sedan či SUV. Samotný Divine DS prý nenastiňuje žádné konkrétní auto, ale opravdu jen nový designový styl.
Uvidíme, s jakou reakcí trhu se Tavares v příštím roce setká. My se jistě nebudeme zlobit, pokud dnes stále téměř neohrožení Němci dostanou seriozního konkurenta, až čas ale ukáže, zda jím DS skutečně dokáže být.


































Studie DS Divine pro Paříž 2014 nakonec nenaznačuje jen nový design, doprovodí značku DS k amosatatnosti
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 7 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 9 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 10 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva