Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Numéro 9: budoucí DS9 plně odhalena
13.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Deset dní před veřejnou premiérou v Pekingu Citroën virtuálně představil koncept své budoucí vlajkové lodi i předobraz několika dalších modelů.
Tento krok francouzské automobilky rozhodně nepřichází jako blesk z čistého nebe. Sami Francouzi nejprve něco podobného předem avizovali, později se pak podařilo v ulicích Paříže nafotit částečně zakrytý a posléze i zcela nemaskovaný vůz a bylo po překvapení. Mohli jsme se tehdy divit, že Citroën takto bez okolků vystavoval chystaný koncept v centru Paříže, jak ale seznáte za chvíli při prohlížení oficiálních fotek, jenž jsou tak trochu i toulkami po pamětihodnostech francouzské metropole, jinak to asi ani nešlo. Pořizování takových záběrů těžko utajíte a je spíše překvapením, že se DS9 podařilo zvědavcům nafotit jen dvakrát.
To všechno už je ale dnes historie, neboť koncept budoucí vlajkové lodi Citroënu byl před pár hodinami představen v celé své kráse. Než se na něj podíváme ze všech stran musíme zmínit, že si zatím neříká DS9, ale Numéro 9 neboli číslo devět. Ale ani to vlastně není nějak zvlášť překvapivé, neboť dvojitý šíp nemá ve zvyku říkat konceptům jmény budoucích modelů, které z nich vzejdou. Však co kdyby také nevzešly...



I když za chvíli přidáme nějaké informace o technice, to co dělá „devítku devítkou” (a nemluvíme o střelné zbrani...) je její design. Vůbec celá řada DS - a automobilka neskrývá, že Numéro 9 je předobrazem jejího vrcholu - je značně designovou záležitostí a odbočení od tohoto pojetí nelze očekávat. Pojetí čísla devět posouvá blíže k realitě nápady dříve viděné na konceptu Metropolis (jeho snímky též přikládáme), balí je ale do karoserie na pomezí hatchbacku a kombíku, které jsme si zvykli říkat shooting brake.
Metropolis byl víceméně klasickým sedanem a kvůli této změně se rozměry vozu o něco zmenšily. Místo masivních 5,3 metru délky přichází Numéro 9 „jen” s 4,93 metru na délku, 1,94 m na šířku, 1,27 na výšku a to vše při rozvoru plné 3 metry. Zmenšení je tedy patrné, vůz je ale pořád větší než je zvykem ve vyšší střední třídě a nízko tedy nemíří už svými rozměry.
Designové detaily si s pomocí 115 přiložených fotek jistě dobře prohlédnete sami, Citroën ale výslovně upozorňuje na nově pojatou masku chladiče a světlomety kompletně z LED, všimnout si též máme chromované linky mířící od A-sloupků až ke konci střechy a vůbec pojetí zádě se „schovanými” sloupky C.
My dodáme, že vzhled naznačuje nejen pravděpodobný design budoucí DS9, ale také několika dalších modelů této řady, kterých se dočkáme během následujících let. Konkrétně má jít o sedan nižší střední třídy, sedan střední třídy a plnohodnotné SUV. Promítnutí nápadů Numéro 9 do vzhledového pojetí vozů těchto segmentů už ponecháme na vaší představivosti.
Pokud pod kapotou očekáváte nějaké to módní ústrojí sestávající z více pohonných jednotek, jste na správné stopě. Francouzi rovnou říkají, že vůz může pojmout rozličné hybridní pohony kombinující spalovací motor s elektrickým, z těch konvenčních ke slovu mohou přijít jak naftové, tak benzinové. Ten elektrický má přitom vždy mít výkon nejvýše 70 koní a starat se pouze o zadní osu. Spalovací naproti tomu obstará přední kola - jde tedy o hybridní čtyřkolku ve stylu koncernového pohonu HYbrid4 již používaného v sériových Peugeotech.
V případě Numéro 9 plní roli spalovací jednotky „benzin” 1,6 turbo známý třeba z Peugeotu RCZ, v tomto případě ovšem naladěný na výkon 165 kW (225 koní). Se zmíněným elektromotorem dají dohromady až 295 koní výkonu, což i velkému číslu devět postačí k akceleraci na stovku za 5,4 sekundy a dosažení maximální rychlosti 244 km/h. Kilometr s pevným startem urazí během 25,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí 1,7 litru benzinu na 100 km, nepochybujte ale o tom, že této hodnoty bylo dosaženo jen „Ampérovou” fintou, s realitou mnoho společného nemá.
Dále víme, že vůz má k dispozici akumulátor neznámé kapacity, které je možné dobít za 3,5 hodiny z běžné zásuvky (měl by tedy disponovat cca 12-13 kWh) a s takto načerpanou energií urazit až 50 km jízdou v mezích patřičné úspornosti a výkonové omezenosti (elektromotor má jen 70 koní) do chvíle, než ke slovu přijde benzin.
Ze zbylých technických záležitostí stojí za zmínku, že Numéro 9 váží s ohledem na množství použité techniky a svou velikost přijatelných 1 500 kg a používá aktivní hydraulické odpružení, které si musí poradit s ohromnými 21" koly obouvajícími pneumatiky 245/35 ZR21.
Na závěr dodejme, že premiéra v Pekingu má za účel představit řadu DS tamnímu publiku, neboť právě francouzské „bohyně” tam letos půjdou do prodeje. Kdy by se do něj mohla propracovat sériová DS9 zatím Citroën neupřesnil.
Kompletní galerie oficiálních snímků Citroënu Numéro 9
Snímky staršího konceptu Citroën Metropolis
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 7 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před hodinouGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 37 minutamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 2 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 3 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 16:23 - petr_riha
- Rychlodotazy 04.01. 14:56 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? před hodinou - řidičBOB
- Genesis před 9 hodinami - lyly19
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI před 9 hodinami - aups68
- Policejní kontroly a měření včera - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) včera - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 včera - řidičBOB