Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Numéro 9: budoucí DS9 plně odhalena
13.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Deset dní před veřejnou premiérou v Pekingu Citroën virtuálně představil koncept své budoucí vlajkové lodi i předobraz několika dalších modelů.
Tento krok francouzské automobilky rozhodně nepřichází jako blesk z čistého nebe. Sami Francouzi nejprve něco podobného předem avizovali, později se pak podařilo v ulicích Paříže nafotit částečně zakrytý a posléze i zcela nemaskovaný vůz a bylo po překvapení. Mohli jsme se tehdy divit, že Citroën takto bez okolků vystavoval chystaný koncept v centru Paříže, jak ale seznáte za chvíli při prohlížení oficiálních fotek, jenž jsou tak trochu i toulkami po pamětihodnostech francouzské metropole, jinak to asi ani nešlo. Pořizování takových záběrů těžko utajíte a je spíše překvapením, že se DS9 podařilo zvědavcům nafotit jen dvakrát.
To všechno už je ale dnes historie, neboť koncept budoucí vlajkové lodi Citroënu byl před pár hodinami představen v celé své kráse. Než se na něj podíváme ze všech stran musíme zmínit, že si zatím neříká DS9, ale Numéro 9 neboli číslo devět. Ale ani to vlastně není nějak zvlášť překvapivé, neboť dvojitý šíp nemá ve zvyku říkat konceptům jmény budoucích modelů, které z nich vzejdou. Však co kdyby také nevzešly...



I když za chvíli přidáme nějaké informace o technice, to co dělá „devítku devítkou” (a nemluvíme o střelné zbrani...) je její design. Vůbec celá řada DS - a automobilka neskrývá, že Numéro 9 je předobrazem jejího vrcholu - je značně designovou záležitostí a odbočení od tohoto pojetí nelze očekávat. Pojetí čísla devět posouvá blíže k realitě nápady dříve viděné na konceptu Metropolis (jeho snímky též přikládáme), balí je ale do karoserie na pomezí hatchbacku a kombíku, které jsme si zvykli říkat shooting brake.
Metropolis byl víceméně klasickým sedanem a kvůli této změně se rozměry vozu o něco zmenšily. Místo masivních 5,3 metru délky přichází Numéro 9 „jen” s 4,93 metru na délku, 1,94 m na šířku, 1,27 na výšku a to vše při rozvoru plné 3 metry. Zmenšení je tedy patrné, vůz je ale pořád větší než je zvykem ve vyšší střední třídě a nízko tedy nemíří už svými rozměry.
Designové detaily si s pomocí 115 přiložených fotek jistě dobře prohlédnete sami, Citroën ale výslovně upozorňuje na nově pojatou masku chladiče a světlomety kompletně z LED, všimnout si též máme chromované linky mířící od A-sloupků až ke konci střechy a vůbec pojetí zádě se „schovanými” sloupky C.
My dodáme, že vzhled naznačuje nejen pravděpodobný design budoucí DS9, ale také několika dalších modelů této řady, kterých se dočkáme během následujících let. Konkrétně má jít o sedan nižší střední třídy, sedan střední třídy a plnohodnotné SUV. Promítnutí nápadů Numéro 9 do vzhledového pojetí vozů těchto segmentů už ponecháme na vaší představivosti.
Pokud pod kapotou očekáváte nějaké to módní ústrojí sestávající z více pohonných jednotek, jste na správné stopě. Francouzi rovnou říkají, že vůz může pojmout rozličné hybridní pohony kombinující spalovací motor s elektrickým, z těch konvenčních ke slovu mohou přijít jak naftové, tak benzinové. Ten elektrický má přitom vždy mít výkon nejvýše 70 koní a starat se pouze o zadní osu. Spalovací naproti tomu obstará přední kola - jde tedy o hybridní čtyřkolku ve stylu koncernového pohonu HYbrid4 již používaného v sériových Peugeotech.
V případě Numéro 9 plní roli spalovací jednotky „benzin” 1,6 turbo známý třeba z Peugeotu RCZ, v tomto případě ovšem naladěný na výkon 165 kW (225 koní). Se zmíněným elektromotorem dají dohromady až 295 koní výkonu, což i velkému číslu devět postačí k akceleraci na stovku za 5,4 sekundy a dosažení maximální rychlosti 244 km/h. Kilometr s pevným startem urazí během 25,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí 1,7 litru benzinu na 100 km, nepochybujte ale o tom, že této hodnoty bylo dosaženo jen „Ampérovou” fintou, s realitou mnoho společného nemá.
Dále víme, že vůz má k dispozici akumulátor neznámé kapacity, které je možné dobít za 3,5 hodiny z běžné zásuvky (měl by tedy disponovat cca 12-13 kWh) a s takto načerpanou energií urazit až 50 km jízdou v mezích patřičné úspornosti a výkonové omezenosti (elektromotor má jen 70 koní) do chvíle, než ke slovu přijde benzin.
Ze zbylých technických záležitostí stojí za zmínku, že Numéro 9 váží s ohledem na množství použité techniky a svou velikost přijatelných 1 500 kg a používá aktivní hydraulické odpružení, které si musí poradit s ohromnými 21" koly obouvajícími pneumatiky 245/35 ZR21.
Na závěr dodejme, že premiéra v Pekingu má za účel představit řadu DS tamnímu publiku, neboť právě francouzské „bohyně” tam letos půjdou do prodeje. Kdy by se do něj mohla propracovat sériová DS9 zatím Citroën neupřesnil.
Kompletní galerie oficiálních snímků Citroënu Numéro 9
Snímky staršího konceptu Citroën Metropolis
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva