Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Grand C4 Picasso 2013 oficiálně: má být nejprostornější v segmentu
27.6.2013 | Marek Bednář | 1 příspěvek
(+ video, živé foto) Sedmimístná verze nové generace C4 Picasso je na oficiálně světě, znovu s přídomkem Grand. Hlavním tahákem je prostornost.
Druhá generace Citroënu C4 Picasso se představila letos v Ženevě jako koncept Technospace. Ve stejné době byl tento vůz spatřen i v provozu, a tak bylo nasnadě, že se sériová verze bude lišit jen velmi málo, pokud vůbec. To se nakonec potvrdilo, když automobilce svého času uniklo vše o sériovém provedení.
Tehdy ale šlo jen o pětimístné provedení a bylo jen otázkou času, kdy Francouzi přijdou také s prodlouženou verzí pro sedm cestujících. Její příchod se potvrdil o nějakou dobu později, když Citröen začal jezdit s nemaskovanými prototypy po Hexagonu. Koncem května jste si u nás mohli prohlédnout fotografie pořízené při této příležitosti, další fotky velkého malíře bez kamufláže přišly o čtrnáct dní, respektive o další týden později.
Oficiálního představení Citroënu Grand C4 Picasso jsme se dočkali včera a už s ohledem na zmíněné vám s touto událostí nemůžeme říci mnoho nového přinejmenším o zevnějšku. Fotografie přímo od Citroënu ale skýtají přece jen kvalitnější pohled na už viděné a jejich kompletní galerie pod článkem je vám případně k dispozici.
Do interiéru jsme se však dosud podívat nemohli, mnoho změn v něm ale oproti pětimístnému Picassu nenajdeme. Tedy až na ona dvě místa navíc. Na sedačkách se opakuje asymetrický motiv, který má navodit pocit širokého gauče, a rovněž asymetrická palubní deska obsahuje dvě obrazovky. Jedna slouží jako displej a druhá jako ovladač většiny systémů ve voze.
Citroën u tohoto vozu vyzdvihuje mimořádně velkou prosklenou plochu kabiny - celých 5,7 m2, tedy o 0,4 m2 více, než u standardního Picassa. Z rozměrů zmiňme i délku - s 4,59 metru je o 16 cm delší, než pětimístný model. I rozvor narostl o 5,5 cm na 2,84 metru, což je nejvíce v kategorii. To činí Grand C4 Picasso nejprostornějším v oblasti druhé a třetí řady sedadel. Přístup na poslední řadu sedadel je lepší díky novým dveřím a když vám bude stačit pět sedadel, třetí řadu jednoduše vytáhnete. V takovém případě pojme zavazadelník nového Citroënu až 700 litrů nákladu v závislosti na poloze druhé řady sedadel.
Citröen Grand C4 Picasso je postaven na platformě EMP2, stejně jako pětimístná verze, a oproti předchůdci tak zhubnul v průměru o 100 kg. Co se týče pohonných jednotek, informace od Citroënu zmiňují tři naftové motory - e-HDi 90, který s chlubí hlavně nízkou spotřebou (ekvivalent v podobě emisí CO2 má hodnotu 98 g/km), e-HDI 115 a BlueHDi 150. Čísla označují výkon motorů v koňských silách. Poslední jmenovaný agregát splňuje normu Euro 6 pomocí vstřikování AdBlue před katalyzátor, což snižuje zejména emise oxidů dusíku. Síla motorů se na přední kola bude přenášet buď manuální, nebo automatickou převodovkou ETG6. O benzínových motorech není zmínka, avšak je možné předpokládat, že budou převzaty z pětimístného Picassa - dočkáme se tedy nejspíše šestnáctistovek 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155.
Nové sedmimístné Picasso bude vybaveno i kamerami okolo vozu, systémy jako monitorování mrtvého úhlu nebo hlídání jízdního pruhu a spoustou dalších prvků aktivní i pasivní bezpečnosti. Za zmínku stojí zejména služba Citroën eTouch, fungující na síti GSM, tedy se SIM kartou, která po nehodě zavolá pomoc spolu s přesnou lokalizací vozidla. Na pořádné hodnocení těchto systémů si musíme počkat až na testovací jízdy. Stejně tak zatím neznáme přesné ceny, i když také zde si můžeme leccos domyslet...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu

















Nový Citroën Grand C4 Picasso demonstroval ve Frankfurtu i možnosti třetí řady sedadel
Nový Citroën Grand C4 Picasso se od předchůdce výrazně odlišuje, oproti menšímu bratříčkovi ale nabízí jen o něco delší záď
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 37 minutamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025

Nejnovější články
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 37 minutamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 7 minutamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před hodinouNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva