Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen Grand C4 Picasso 2013: boubelatý Robocop nafocen bez maskování
23.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani sedmimístná verze nové C4 Picasso se neodhalí tak, jak si Citroën představoval. Podařilo se ji nafotit v předstihu bez špetky kamufláže.
Nedá se říci, že by cestu nejnovějšího Picassa na světlo boží provázely pro Citroën šťastné okolnosti. Už koncept vozu nazvaný Technospace byl odhalen předčasně a také o jeho sériové verzi později uniklo vše předem. Tato novinka se zatím ani nestačila pořádně propracovat do prodeje a už tu máme další předčasné odhalení - ve Španělsku, poblíž Viascón Cotobade, se totiž jednomu ze čtenářů magazínu Autofácil podařilo nafotit delší, sedmimístnou verzi při její přepravě kamionem.
Bude se dozajista znovu jmenovat Grand C4 Picasso a Citroën si zase může jen sám za to, že auto bylo odhaleno neplánovaně - přece nešlo předpokládat, že si bílého vozu tak jako tak neobvyklých tvarů nikdo nevšimne. Všiml, navíc v momentě, kdy kamion stál, a tak si francouzskou novinku můžeme prohlédnout ze všech stran a dokonce i zevnitř.
Jistě nepřekvapí, že jedinou podstatnou odlišnost najdeme na zádi, která se změnila možná více, než jsme čekali. Nejenže je delší, nový je také tvar střechy a auto dostalo i kompletně odlišné koncové světlomety, které namísto obdelníkových tvarů sázejí na jakési „škodovácké” Céčko. V návaznosti na to je pochopitelně jiné také řešení zadních bočních skel a jejich přechod v záď i zbytek zádi samotné - všimněte si třeba přesunu umístění registrační značky níže a vytvoření ještě větší jednolité plochy mezi světly.
Zbytek vozu je ve srovnání s krátkou verzí zjevně totožný. Spolehnout se tak můžeme na zachování tváře „plechového fízla” i interiéru s uprostřed umístěným přístrojovým panelem. Také ten se zdá být stejný, odlišně řešený ale dozajista bude prostor pro cestující vzadu, tam bohužel s pomocí prvních snímků nevidíme vůbec.
Další informace jsou dílem převzaté specifikace kratšího provedení, dílem spekulace. Mezi ty druhé patří předpokládaná délka 4,6 metru a zavazadlový prostor o objemu 600 litrů při využití pouze pětice sedadel, který na 200 litrů zmenší zapojení dalších dvou do akce. Mezi více než pravděpodobné informace se pak řadí použití nové platformy EMP2 a pohonu s pomocí benzinových motorů 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155 resp. dieselových 1,6 HDi 90 a 115 s adekvátními výkony v koních.
Autofácil konstatuje, že auto by se mělo dostat do prodeje v druhé polovině roku 2014, ale to je buď překlep, nebo nesmysl. Když dnes automobilka takto převáží zjevně hotové auto, je prakticky jisté, že jej v prodeji uvidíme nejpozději na přelomu letošního a příštího roku, cena by se pak měla odvíjet od zatím neznámého ceníku nové C4 Picasso s příplatkem mezi 30 a 40 tisíci Kč.







Kompletně nemaskovaný Citroën Grand C4 Picasso nové generace odhalil hlavně svou boubelatější záď
Zdroj: Autofácil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 3 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva