Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem

Francouzská novinka dostala do vínku 68koňový elektromotor a baterie o kapacitě 30 kWh. Urazit tak zvládne 200 km při maximálním tempu 110 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem

8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská novinka dostala do vínku 68koňový elektromotor a baterie o kapacitě 30 kWh. Urazit tak zvládne 200 km při maximálním tempu 110 km/h.

Francouzská automobilka se na autosalonu ve Frankfurtu pochlubila novou verzí Citroënu Cactus, která odkazovala na legendární model Méhari, jenž proslul hlavně v sérii filmů o Četníkovi ze Saint Tropez. Jak se přitom dalo očekávat, po konceptu si můžeme představit sériové provedení. Ta ovšem na zmiňovanou studii navazuje jen velmi volně, což má svůj důvod v samotné konstrukci vozu. Citroën totiž namísto „skalpování“ již nabízeného crossoveru s pevnou střechou přikročil ke spolupráci se značkou Bolloré a svou novinku založil na jejím modelu Bluesummer.

Představit si tedy můžeme nové čtyřmístné terénní kabio, které bylo pojmenováno E-Mehari. Jak přitom naznačuje již samotný název, pod kapotou odvádí svou práci elektrické pohonné ústrojí. To počítá s lithium-metal-polymerovými bateriemi o kapacitě 30 kWh, které energií zásobují motor naladěný na 68 koní. Jízdní dynamika příliš působivá není, maximálně se totiž francouzská novinka zvládne rozjet na 110 km/h. To ale plážovým floutkům dozajista vadit nebude, nicméně ani dojezd 200 km při jistě ne lehkovážné jízdě neohromí.

Do prodeje zamíří Citroën E-Mehari ve své domovině na jaře příštího roku, v dalších měsících přijdou na řadu i ostatní evropské trhy. Zda se ovšem elektrické terénní kabrio dostane také do českých luhů a hájů, to prozatím není jisté. Nicméně s nízkou cenou bychom počítat neměli, v tomto směru ostatně již laťku nastavil ne zrovna nízko standardní crossover. Otevřená verze by navíc měla z kapes kupujících vytáhnout další peníze i díky nemalé příplatkové výbavě.

Prozatím sice nebylo přesně specifikováno, co se objeví ve standardu a co zamíří mezi doplňky, nicméně jisté je, že venkovní za tepla formované plastové panely karoserie mohou být vyvedeny v modrém, oranžovém, žlutém nebo béžovém odstínu. V kontrastu s tím jsou stříbrně lakované rámy nebo odnímatelné střešní panely vyvedené buď v černé, nebo oranžovo-červené barvě. V rámci interiéru je pak možné sáhnout po oranžové či béžové voděodolné látce.

Tím nám dostupné informace končí, pročež jen dodáme, že k úplnému nabití zmiňovaných baterií dochází po osmi hodinách při využití 16ampérové zásuvky, zatímco u desetiampérové musíte počítat dokonce se třinácti hodinami. O možnosti rychlodobíjení na nějakých 80 procent kapacity baterií se tiskové materiály prozatím nezmiňují.


Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem - 1 - Citroen E-Mehari prvni foto 01Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem - 2 - Citroen E-Mehari prvni foto 02Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem - 3 - Citroen E-Mehari prvni foto 03Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem - 4 - Citroen E-Mehari prvni foto 04Citroën E-Mehari: elektrické kabrio je tu, okouzlit může leda stylem - 5 - Citroen E-Mehari prvni foto 05
Citroën E-Mehari se chlubí spíše zajímavým stylem než oslnivou jízdní dynamikou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.