Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km
9.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní technika DS5 má za sebou softwarovou revizi snižující ve spojení s novými pneumatikami papírovou průměrnou spotřebu na 3,5 l/100 km.
V polovině září nás Peugeot upozornil na využití skrytých rezerv hybridního pohonu v crossoveru 3008 Hybrid4. Úpravou řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s nižším valivým odporem se Francouzům podařilo snížit průměrnou papírovou spotřebu z 3,8 až 4,1 l (podle výbavy) na 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů.
Protože je v rámci koncernu PSA technika Hybrid4 sdílena také značkou Citroën, bylo pouze otázkou času, kdy se totožné modifikace objeví také u jeho modelu DS5. Stejně jako v Peugeotu, také zde pracuje dvoulitrové HDi o výkonu 163 koní roztáčející kola přední nápravy a elektromotor s výkonem 37 koní zajišťující pohon zadní nápravy. Automobilka říká, že změny v programu pomohly zefektivnit využití energie získané z rekuperace brzděním a jízdou na volnoběh a vylepšit způsob distribuce takto získané energie z akumulátorů zpět na elektromotor.
Co nám zde chybí, jsou údaje o přesné spotřebě, místo nich nám Citroën předkládá pouze průměrné hodnoty emisí oxidu uhličitého. Rovněž u DS5 úspora závisí na výbavě a použitých kolech. U modelu DS5 Design (v ČR se neprodává) to dělá snížení CO2 z 99 na 91 g na 1 km, což by mělo představovat vylepšení z 3,8 na 3,5 litru na 100 kilometrů. V případě lépe vybavených a těžších DS5 Style a Sport Citroën udává redukci ze 107 na 102 g/km a to by měl být ekvivalent 3,9 litru nafty.
Citroën kromě toho tvrdí, že volbou menších sedmnáctipalcových kol je možné dostat se u verzí Style a Sport až na 91 g/km, tedy 3,5 l/100 km, každopádně hraní si s desetinkami litrů je nutné brát s ohledem na praxi se značnou rezervou, ostatně stejně jako celou změnu S ohledem na zvrácenost dnešní doby je totiž více než pravděpodobné, že faktická efektivita celého ústrojí se nezměnila a byla pouze lépe ušita na míru evropskému testu normované spotřeby. Právě od ní se určování emisí CO2 a odvozených pokut za „nadlimitní hodnoty” odvíjí a automobilky při konstrukci nových aut pomalu nemyslí na nic jiného.
Milé každopádně od Citroënu, že ceny vozu zůstávají původní, pár faktických změn se na autě přece jen odehrálo.









Citroën tvrdí, že DS5 Hybrid4 je nyní schopné jezdit v průměru za 3,5 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 2 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle